«تغییر روش من مهندسی منابع بود که توانستم با استفاده از کتاب های سه سطحی پیشرفت نمایم »
نام و نام خانوادگی: سید آروین حسینی
پایه : دهم ریاضی
نام شهر و استان: مهاباد آذربایجان غربی
میانگین تراز: 5800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید: 26 آزمون و از پایه نهم
شغل و تحصیلات مادر: شغل آزاد و کارشناسی کامپیوتر
شغل و تحصیلات پدر: شغل آزاد و کارشناسی کامپیوتر
مصاحبهگر : سیامند محمدکریمی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- من در مدرسه و از طریق دوستانم در مدرسه با کانون آشنا شدم و بعد از مشورت با پدرم در کانون ثبت نام کردم و در آزمون های کانون شرکت کردم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- یکی از دستاوردهای من با توجه به تمرکز من روی زبان، پیشرفت در زبان می باشد. دستاورد دیگر من از شرکت در آزمون های کانون این بود که در درس های مدرسه نیز پیشرفت داشتم و نمرات امتحانی من نیز بهبود پیدا کردند. افزایش کیفی و کمی مطالعه، دستاورد دیگر همراهی من با کانون و آزمون های کانون بود و نیز قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم از دستاوردهای مهم من از شرکت در آزمون های کانون بود.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
- من از کارنامه اصلی برای شناخت وضعیت درسی بعد از هر آزمون استفاده می کردم. در ضمن از کارنامه اشتباهات نیز برای شناخت اشتباهات و پیشگیری از تکرار دوباره آن ها استفاده می کردم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بلی مطابق برنامه راهبردی درس می خواندم. برنامه ریزی من به این صورت بود که در وهله اول من درس امروز مدرسه را همان روز می خواندم و در هفته اول آزمون بیشتر روی مرور مطابق برنامه راهبردی کانون تمرکز داشتم و در هفته دوم روی تست زنی تمرکز داشتم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
- نقطه قوت من درس زبان است. روش مطالعه من این گونه است که در ابتدا کتاب درسی را به خوبی می خوانم و سپس تست های زیادی یا بهتر است بگوییم خیلی خیلی زیادی حل می کنم و همیشه 90 درصد به بالا در آزمون ها هستم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
- بلی در درس علوم این شرایط را داشتم. تغییر روش من مهندسی منابع بود که توانستم با استفاده از کتاب های سه سطحی پیشرفت نمایم و از یک یا دو تا از ده تا توانستم به هشت یا نه تا از ده تا در آزمون ها برسم!
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- روزانه 5 ساعت مطالعه داشتم. در هفته اول آزمون 1 تا 2 ساعت و در هفته دوم 3 تا 4 ساعت زمان مطالعه را، صرف تست زنی می نمودم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
- بلی دفتر برنامه ریزی داشتم و دفتر را همیشه کامل و مرتب پر می کردم. مرتب بودن در برنامه ریزی و داشتن نظم در برنامه شخصی و عدم آشفتگی بزرگترین دستاورد استفاده از دفتر برنامه ریزی است.

- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- قبولی در تیزهوشان در ابتدا هدف بود ولی اکنون ابزاری برای رسیدن به موفقیت است که به کمک شرکت در آزمون های کانون در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول شدم و اکنون نیز برای داشتن آمادگی بهتر و خوب تر در مدرسه و نیز آمادگی بیشتر برای کنکور گزینه کانون بسیار گزینه خوبی می باشد.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- در همان روز آزمون، من سوالات آزمون را تحلیل می کنم. برای تحلیل آزمون ابتدا سوالات اشتباه را بررسی می کردم و سپس سوالات ندانسته را بررسی می کردم و در ضمن سوالات دانسته را نیز با تورق سریع مرور می کردم تا اگر با نکته جدیدی برخورد می نمودم آن را یاد می گرفتم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
- بلی در زمینه موسیقی مهارت دارم و همچنین در زمینه داستان نویسی نیز فعالیت دارم.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- اولین راهکار اصلی من برای موفقیت در امتحانات مدرسه تمرکز روی کتاب درسی است. تکنیک ویژه و فوق العاده من باتوجه به اینکه در مدرسه تیزهوشان هستم و همیشه نسبت به مقطع خودمان کمی بیشتر مطالعه داریم، در وهله اول بازیابی و استفاده از حل نمونه سوالات سایت کانون و پس از شناخت از خود و مرور مطالب چندین نمونه سوال را برای رسیدن به یادگیری در حد تسلط تمرین و حل می کنم و در وهله دوم برای آمادگی بیشتر در امتحانات تشریحی، سوالات تستی نیز حل می کنم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از ابتدای سال نهم مطالعه را شروع کردم ولی از نوروز می توانم بگویم با توجه به تسلط نسبی در دروس سال نهم، جدی تر مطالعه برای آزمون تیزهوشان را شروع کردم.
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- همگی منابع هوش کلامی و هوش غیرکلامی و سرعت و دقت و نیز کتاب 12 آزمون را داشتم. من روزانه 50 تست و هر روز از یکی از منابع کار می کردم ولی از نوروز به بعد جدی تر و به صورت ترکیبی تست زنی داشتم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- تمرکز اصلی من روی کتاب های سه سطحی بود که تست زنی روی این کتاب ها را از نوروز به صورت جدی شروع کردم.
- به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
- من به توصیه کانون کتاب های سه سطحی را تهیه کردم.
- کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.
- قسمت مربوط به سوالات برای من از سایر قسمت ها جالب تر بود و می توانم بگویم که بسیار عالی بود و بعد از سوال، پاسخنامه در اولویت دوم برای من قرار داشت.
- روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
- من همیشه ابتدا تست زنی انجام می دهم و سپس سراغ پاسخنامه می روم و آن را مرور می کنم. روش کار اینگونه بود که معمولا یک پیمانه را کار می کردم و بعد از بررسی پاسخنامه و تحلیل سوالات، روی سوالات صحیح نیز کار می کردم و آن ها بررسی می کردم تا در صورت یافتن نکته جدید آن را یاد بگیرم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟توضیح دهید.
- من همیشه در ابتدا تست زنی می کردم و سپس سراغ درس نامه می رفتم و توصیه می کنم دوستان خوب من نیز این روش را برای یک بار امتحان نمایند!
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- خواندن با مرور و تمرین معنا پیدا می کند و من منابع خودم را پس از مطالعه چندین بار تکرار می کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- با توجه به اینکه در استعداد تحصیلی وضعیت بهتری داشتم و قوی تر بودم، بیشتر روی استعداد تحلیلی کار می کردم و توانستم با بیشتر کارکردن روی استعداد تحلیلی نسبت به استعداد تحصیلی تعادل را در برنامه شخصی خودم داشته باشم و از این راهکار نیز استفاده بسیار داشتم و یکی از شروط اصلی موفقیت من به شمار می رفت.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
- اصلی ترین راهکار و روش من د این دوران، بازیابی و دوباره آزمون دادن بود که در فاصله دو آزمون از همدیگر نیز، منابع و اشکالات را مجدد بررسی می کردم.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
- بلی در این آزمون ها شرکت می کردم و تجارب خوبی پیدا کردم.
