گفت و گو با عرفان بابائی،از نهم تا قبولی در تیزهوشان

سال نهم از طریق دوستانم در مدرسه متوجه کیفیت و سطح بالای آزمون‌های کانون شدم

گفت و گو با عرفان بابائی،از نهم تا قبولی در تیزهوشان

 

نام و نام خانوادگی:عرفان بابائی

پایه:دهم انسانی

نام شهر و استان:شیروان-خراسان شمالی

میانگین تراز:6000

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:از سال نهم بیش از 10 آزمون

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:کارشناسی-کارمند



مصاحبه گر:رویا برات پور

 


مهم ترین ویژگی شخصیتی خود را که در تلاشِ ادامه دار و موفقیتِ خویش دخیل می دانی، چیست؟

پشتکار  داشتن و ناامید نبودن

 

 

از دورانِ کودکی تا به اکنون، چه کسانی در خانواده و مدرسه و در دوستان و آشنایان تاثیری جدّی بر روی تو گذاشته و در موفقیّتِ تو سهیم اند؟  ایشان چگونه به تو انگیزه دادند و کمکت کردند؟

پدر و مادرم-در هر شرایطی به من امید میدادند و از من حمایت میکنند

 

 

پدر و مادر به غیر از نقشِ حمایتی و روحیه بخش خود در چه موارد ویژه ی دیگری به تو کمک کرده اند تا به این جا برسی و موفق شوی؟ لطفا مثال هائی از این موارد را ذکر کن...

شرایط لازم برای درس خواندنم را فراهم میکنند چه به لحاظ محیطی چه امکانات مورد نیاز

 

 

عمده ی فعالیت های تو در زمینه های غیر درسی و متفرقه شامل چه مواردی است؟ چه قدر وجودِ این فعالیت ها را به عنوان عاملِ ایجاد تعادل و شادابی، برای کیفیتِ درسی لازم می دانی؟ لطفا توضیح بده و مثال بزن...

کوهنوردی-وقتی در حال صعود هستم حس برتری و ارامش دارم و ذهنم باز تر است

 

 

آیا قائل به برنامه ریزی شخصی و ثبتِ عملکرد در دفتر برنامه ریزی بودی؟ چرا این موضوع را مهم و مفید می دانی؟

بله- نوشتن برنامه باعث نظم ذهنی و عمل کردن به برنامه میشود

 

 

از چه زمانی و چگونه با کانون و آزمون های کانون آشنا شدی؟ چرا به کانون آمدی؟ مزیتِ آن را در چه مواردی می بینی؟

سال نهم از طریق دوستانم در مدرسه متوجه کیفیت و سطح بالای آزمون های کانون شدم

 



دلیلِ حضور مداومِ شما در آزمون‌های برنامه‌ای کانون چه بود؟ چرا هیچ وقت در آزمون ها غیبت نمی کردی؟ استدلالِ تو چه بود؟

 با حضور در هر جلسه ی آزمون آمادگی ام برای آزمون اصلی بیشتر میشد

 

 

 

در خلالِ این آزمون ها به چه تجربیاتِ مثبت و مهارت هائی دست یافتی؟

مهارت تست زنی  و تکنیک مدیریت جلسه آزمون

 

 

 

در مورد مهارتِ آزمون دادن و استراتژی و تکنیک های شخصی سازی شده ی خودت در آزمون ها چه مواردی را می توانی ذکر کنی که مفید واقع شدند؟ از چه تکنیک هائی در تست زدن و آزمون استفاده می کردی؟

 تکنیک –و* بسیار کاربردی بود

 

 

مجله ی آزمون و سایتِ کانون را هم بررسی می کردی و مطالعه داشتی؟ بیشتر شامل چه مواردی می شد؟

بله نمونه تدریس ها و مصاحبه ها بسیار کاربردی بود

 

 

از میانِ انواعِ ابزارهای آموزشی  و کتاب های کمک درسی کانون، کدام موارد را بیشتر استفاده داشتی؟ هر کدام از این موارد، چه ویژگی های خاصی داشتند و چه کمکی به تو کردند؟

فلش کارت ها برای مرور بسیار کاربردی بودند چون در هر مکانی قابل استفاده بودند

 

 

 

آیا هدف گذاری و خودنگاری آزمون داشتی؟ (حالا شخصی سازی شده یا با روشِ کانون) چرا؟ فایده های آن را در چه مواردی می دیدی؟

 بله قبل از آزمون هدف گذاری چند از 10 داشتم

 

 


برنامه و روشِ شخصی تو برای مرور و تحلیلِ آزمون، پس از هر آزمون چگونه بود؟ چه فعالیت هائی را شامل می شد؟

 روز بعد از آزمون تمام غلط ها و سوالات نزده رو کامل بررسی میکردم و در یک دفتر مخصوص یادداشت میکردم و قبل از آطمون اصلی آن را مرور کردم

 

 

 

از صفحه شخصی سایتِ کانون استفاده داشتی و با امکاناتِ آن آشنا بودی؟ به جز کارنامه ی آزمون، از کدام یک از انواعِ دیگرِ کارنامه های این صفحه، بازدید و استفاده داشتی؟

بله قسمت کارنامه ها بسیار مفید بود

 

 

اهدافِ مطالعاتی مشخصِ شما در تابستانِ ورود به سالِ هفتم / نهم چه بود؟ نگاه به آینده نیز در این برنامه سهمی داشت؟ چه درس هائی و چرا؟

 در تابستان روی سوالات هوش کار میکردم

 

 

چگونه بینِ مطالعه و آمادگی برای امتحانات تشریحی و فعالیت های تستی آزمون ها، تعادل برقرار کردی؟ لطفا توضیح بده...

 بعد از هر امتحان حتما به  یک آزمون تستی پاسخ میدادم

 

 

آیا در ایّامِ امتحانات، فعالیت های تستی و آزمونی خود را تعطیل کردی؟ در غیر این صورت، چگونه و تا چه حد به آن ها می پرداختی؟

نه حتما برای هر درس به مقدار کافی تست هم میزدم

 

 

بهترین خاطره یا دستاوردِ تو از کل سال گذشته چیست؟ و چرا برایت اهمیّت دارد؟

در درس علوم که هماهنگ کشوری بود نمره کامل گرفتم و خیلی لذت بخش بود

 

 

Menu