نام و نام خانوادگی: سمانه نصیری
پایه: دهم ریاضی
نام شهر و استان:تهران- قرچک(ورامین)
میانگین تراز : 5193
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال نهم- 22آزمون
شغل و تحصیلات مادر: سیکل ،خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: سیکل ،آزاد
مصاحبهگر : شیده شیرازی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق دوستانم که در آزمونهای کانون شرکت کرده بودند و نتیجه گرفته بودند.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
دستاورد من از شرکت در آزمون آشنایی با طریقه تست زدن و تسلط بیشتر روی درسهایم بود.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله شرکت میکردم. شرکت در این آزمونها در مرور مطالب به من کمک میکرد .
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
سعی میکردم از تمام کارنامهها به خصوص کارنامهی اشتباهات برای تحلیل و بررسی آزمونها استفاده کنم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله سعی میکردم مطابق برنامهی راهبردی درس بخوانم ولی گاهی اوقات نمیتوانستم خودم با برنامه راهبردی تطابق بدهم ولی سعی میکردم آن را جبران کنم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
درسهای ریاضی و علوم نقطه قوت من بود روش مطالعه من اینگونه بود که ابتدا درسنامه را میخواندم و سپس به حل نمونه سوال و تست میپرداختم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر، دردرسی ضعیف نبودم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
به غیر از زمانی که مدرسه بودم ۷ ساعت مطالعه داشتم که ۴۰درصد آن را به تست زدن اختصاص میدادم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفترچه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، تکمیل این دفتر به من کمک میکرد که بهتر زمانم را مدیریت کنم و از هیچ درسی عقب نمانم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا هدف اول من راه یافتن به مدرسه تیزهوشان بود که به آن رسیدم و با حفظ پیوستگی در آزمونهای کانون سعی میکنم به هدف اصلی خود که کسب رتبه خوب در کنکور است برسم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا سوالهایی که اشتباه پاسخ داده بودم را بررسی میکردم و سپس سوالهایی که جواب نداده بودم را بررسی میکردم و سعی میکردم یکبار بدون نگاه به پاسخنامه آنها راحل کنم .
دستاورد یا مهارت غیردرسی هم داشتید یا دارید؟
بله، من به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستم و مدرکهای زیادی کسب کردم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار میبرید؟
من سعی میکردم بعد از تدریس معلم درس هر روز را در همان روز بخوانم و دوران امتحانات را به مرور و حل سوال اختصاص دهم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از همان ابتدای سال نهم یعنی از مهر ماه شروع به مطالعه برای آزمون تیزهوشان کردم .
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب های هوش کلامی و هوش غیر کلامی استفاده میکردم و سعی میکردم هر روز تعدادی تست از این کتاب ها را حل کنم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب های سه سطحی علوم و ریاضی استفاده میکردم، و سعی میکردم هر روز بخشی از زمان خود را به حل تست از کتاب ها اختصاص دهم .
به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
بعد از آشنا شدن با کانون، کم کم با کتابهای کانون آشنا شدم و بعد از تحقیق درباره کتابها آنها را تهیه کردم.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.
پاسخنامه کتابها برای من خیلی جالب بود زیرا پاسخ هر سوال و نکات آن را به طور کامل توضیح داده بود.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
بعد از حل تعداد مشخصی تست به پاسخنامه مراجعه میکردم و برای پاسخ صحیح نیز پاسخ نامه مطالعه میکردم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟توضیح دهید.
ابتدا کتاب درسی را به طور کامل میخواندم و سپس درسنامه را مطالعه میکردم و بعد به سراغ تست می رفتم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
هر منبع را یکبار مطالعه کردم و نکات آن را یادداشت میکردم ، سوالات مهم آن را نیز نشاندار کرده بودم و برای مرور از همان سوالات نشاندار و نکات استفاده میکردم .
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
زمان مشخصی برای هر یک اختصاص داده بودم و از هیچکدام غافل نشدم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در دوران جمع بندی بیشتر زمان خود را به تست زدن اختصاص میدادم و سعی میکردم تسلط خود را بر روی مطالب افزایش دهم.
