گفت و گو با حسین رضا قربانی ; دانش آموز قبولی تیزهوشان از ابهر

گفت و گو با حسین رضا قربانی ; دانش آموز قبولی تیزهوشان از قلم چی ابهر

گفت و گو با حسین رضا قربانی ; دانش آموز قبولی تیزهوشان از ابهر

نام و نام خانوادگی : حسین رضا قربانی

پایه : دهم ریاضی

نام شهر و استان : ابهر – استان زنجان

میانگین تراز : 5000

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : 1402- 16 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : شهرداری ابهر – فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : کارمند مینو - لیسانس

 

مصاحبه‌گر : منیره نوروزی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
  2.  از طریق هم کلاسی هایم

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 
  2. قبولی در مدرسه تیزهوشان ابهر

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟
  2.  کارنامه اصلی با توجه به درج کامل درصد ها و تراز کلیه دروس به طور کامل نشان دهنده نقاط قوت و نقاط قابل بهبود می باشد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ 
  2. بله،طبق برنامه راهبردی پیش میرفتیم و برای هر آزمون طبق مباحث همان آزمون برنامه ریزی میکردم تا در آزمون عملکرد بهتری داشته باشم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 
  2. درس ریاضی نقطه قوت من بوده.اوایل فقط بصورت تشریحی و حل تمرین در این درس پیشروی داشتم و بعد از مدتی حل تست از کتاب های قلم چی را برای درس ریاضی در برنامه خود گذاشتم.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 
  2. درس علوم که با مطالعه این درس به صورت تشریحی و حل تمرین توانستم خودم را تقویت کنم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ 
  2. حدودا روزی 3 الی 4 ساعت – تقریبا نصف زمان خود را برای مطالعه درسهایم می کردم و نصف زمان دیگر خود را تست می زدم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ 
  2. بله - باعث میشد به مرور ساعت مطالعه من بیشتر شود  و با برنامه پیش بروم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟
  2.  شرکت در آزمون‌های قلم چی، بخشی از برنامه‌ی آمادگی من برای آزمون‌های مهم‌تر در آینده، از جمله کنکور است. این آزمون‌ها به حفظ انگیزه، رصد پیشرفت تحصیلی و  آمادگی برای رقابت در سطحی بالاتر کمک می‌کردند. 

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
  2.  بیشتر روزهای پنجشنبه سوالات آزمون را دوباره حل می کردم و اشکالاتم را بررسی می کردم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
  2.  بله – شطرنج 

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ 
  2. شروع به درس خواندن حداقل یک ماه قبل از امتحان و حل زیاد سوال 

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
  2.  از تابستان 

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2.  سه سطحی ریاضی – برای آمادگی برای امتحانات مدرسه و آزمون های قلم چی

 

کدام قسمت کتاب‌ها (درس‌نامه، سوال‌ها و پاسخ‌نامه) برای‌تان جالب بود و به شما کمک کرد؟

سوال ها – حل سوالات مختلف باعث می شود تا پایه ام قوی تر شده و تسلط کافی به مطالب پیدا کنم.

 

  1. روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه می‌کردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را می‌خواندید؟
  2. بعد از اتمام سوالات هر درس پاسخنامه را نگاه می کردم بله برای سوالات صحیح دهم پاسخنامه را می خواندم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟
  2. اول درسنامه را می خواندم و بعد تست می زدم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
  2.  هر کدام از منابع را چندین بار مطالعه می کردم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
  2. مطالعه کامل دروس و تست زیاد
Menu