گفت و گو با سردار رحمانی از تراز 5000 تا قبولی تیزهوشان

به کمک آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال می‌توانستم با سوالات جدید و سوالات آزمون بیشتر آشنا شوم

گفت و گو با سردار رحمانی از تراز 5000 تا قبولی تیزهوشان

«به کمک آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال می توانستم با سوالات جدید و سوالات آزمون بیشتر آشنا شوم»


نام و نام خانوادگی: سردار رحمانی

پایه: دهم ریاضی

نام شهر و استان: مهاباد آذربایجان غربی

میانگین تراز: 6010

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید: از سال نهم و در 60 آزمون شرکت داشته ام.

شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی شیمی و بازنشسته فرهنگی

شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی عمران و مهندس عمران

 

مصاحبه‌گر : سیامند محمدکریمی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  2. من از طریق مدرسه و دوستانم در مدرسه که در آزمون های کانون شرکت می کردند با آزمون های کانون آشنا شدم و در آزمون های کانون شرکت نمودم.

  

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 
  2. من به کمک آزمون های کانون توانستم به استمرار در مرور مطالب، پیشرفت در دروس مدرسه علی الخصوص در دروس تخصصی و کسب نمرات عالی در مدرسه و نیز قبولی در آزمون وروردی مدارس تیزهوشان دست پیدا کنم و نیز افزایش ساعت مطالعاتی را در برنامه ریزی خودم دارم.

  

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟ 
  2. بلی شرکت می کردم و به کمک آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال می توانستم با سوالات جدید و سوالات آزمون بیشتر آشنا شوم و نیز با شرکت در این آزمون ها شناخت بهتری از خود در مورد طبقه بندی مطالب نظیر دسته بندی سوالات اشتباه یا ندانسته و شک دار به دست می آوردم و در نهایت برای آزمون اصلی آمادگی بیشتری کسب می کردم.

  

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
  2. از کارنامه های اصلی جهت شناخت وضعیت آزمون، از کارنامه اشتباهات جهت شناخت سوالات اشتباه و پیشگیری از فرآیند تکرار اشتباهات، از کارنامه پنج نوع درس بری طبقه بندی و تعادل مطالعاتی و از کارنامه هدف گذاری برای داشتن هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی دقیق تر و از کارنامه پروژه ای برای شناخت وضعیت خود در هر پروژه استفاده می کردم که پیگیری کارنامه پروژه ای را  بسیار بیشتر دوست داشتم چون با بهترین عملکرد خودم در هر پروژه آشنا می شدم.

  

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ 
  2. بلی صد در صد مطابق بنامه راهبردی درس می خواندم. من حتما پس از آزمون در همان روز تحلیل آزمون  را انجام می دادم. اولویت اصلی من در برنامه یزی برنامه مدرسه می باشد و سعی می کنم برنامه کانون را منطبق و همسو با برنامه مدرسه اجرا نمایم. در هفته اول با توجه به برنامه درسی مدرسه، مرور مطالب و حل سوال را انجام می دادم و در هفته دوم تمرکز روی سوال و تمرین بیشتر را داشتم. البته با توجه به اینکه در مدرسه نسبت به برنامه راهبردی کانون همیشه جلوتر هستیم، در هفته اول نیز تمرکز روی تست زنی و تمرین بیشتر را بیشتر داشتم و این مورد با توجه به وضعیت مدرسه بری من فراهم شده است که کمال استفاده از آن را داشته ام.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
  2. دروس ریاضی فیزیک و شیمی و عربی و فارسی و دینی و زبان نقاط قوت من هستند. در درس ریاضی 95 درصد تمرین و تست زنی را در برنامه کای دارم البته تست زنی مستمر و همراه با تحلیل روزانه رمز موفقیت من می باشد. در درس شیمی من کمی بیشتر از ریاضی مرور و مطالعه انجام می دهم و می توانم بگویم 30 درصد تایم خود را صرف مطالعه و 70 درصد زمان خود را صرف تست زنی می کردم. در درس فیزیک نسبت به شیمی مطالعه کمتر و تست بیشتر و می توان نسبت 15 به 85 درصد را اجرا می کردم. در دروس عمومی رمز موفقیت و روش صحیح مطالعه من خواندن کتاب درسی می باشد!

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
  2. بلی در درس فیزیک و هندسه این شرایط را دارم. در این دو درس مطالعه بیشتر و تمرین و تکرار زیادتر رمز صلی موفقیت من بوده است. در هندسه درس نامه قوی تر و تست زنی زیادتر و با تنوع تر رمز اصلی موفقیت من می باشد.

 

 روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

در سال نهم من هر روز 6 ساعت درس می خواندم و در روزهای تعطیل کمی بیشتر و تا حدود 9 ساعت مطالعه داشتم. 70 درصد زمان مطالعه را صرف تست زنی و 30 درصد زمان صرف مرور و مطالعه مطالب بود. در سال دهم هر روز 7 تا 8 ساعت مطالعه دارم و 80 درصد زمان خود را صرف تست زنی می نمایم.

 

 گفت و گو با سردار رحمانی از تراز 5000 تا قبولی تیزهوشان

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟
  2. من در حقیقت الان که با کانون آشنا شده ام، دوست دارم که پیش تر در آزمون های کانون ثبت نام می نمودم. شرکت در آزمون های کانون همانگونه که در بالا نیز اشاره نمودم پیشرفت در دروس مدرسه، افزایش ساعت مطالعاتی و نیز افزایش اعتماد به نفس و بالابردن انگیزه و توان اجرایی را در من پرورش داده است و پیوستگی در آزمون های کانون را برای موفقیت بیشتر در آینده دوست دارم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 
  2. من در همان روز آزمون سوالات را تحلیل می کنم. در مرحله اول بعد از دریافت پاسخنامه، سوالات اشتباه را بررسی می نمایم. و سپس سوالات ندانسته را بررسی می کنم و در ادامه حتما سوالات شک دار را نیز مرور می کنم. در موارد لزوم یادداشت برداری انجام می دهم و در آخر سوالات دانسته را نیز با تورق سریع بررسی می کنم و در صورت داشتن نکات جدید در پاسخنامه، آن را یاد می گیرم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
  2. من برای دوران امتحانات در دروسی که سخت گیری خاصی در تدریس و مطالعه دارند علاوه بر مطالعه و حل سوال تشریحی، تست زنی نیز انجام می دهم . برای دوران امتحانات، اولویت اصلی من حل سوال و مطالعه کتاب درسی است و از سایت کانون نیز سوالات امتحانی را دانلود و بازیابی می کنم و برای یادگیری بیشتر چندین نمونه سوال مختلف را تمرین می کنم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 
  2. من در ابتدای سال ورود به مقطع نهم و در واقع از همان تابستان با مرور و مطالعه درس ریاضی مطالعه برای آزمون تیزهوشان را شروع نمودم.

  

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2. من از کتاب آبی و سه سطحی برای دروس ریاضی  و برای علوم از کتاب آبی کانون استفاده می کردم.

  

  1. به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟ 
  2. من به توصیه مادرم و یکی از آشنایان که در زمینه کتاب فعالیت دارند این منابع را تهیه نمودم.

 

  1. کدام قسمت کتاب‌ها (درس‌نامه، سوال‌ها و پاسخ‌نامه) برای‌تان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.
  2. سوال ها و پاسخنامه در این کتاب ها را بیشتر می پسندم.

 

  1. روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه می‌کردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را می‌خواندید؟
  2. بلی من در ابتدا یک تعداد تست مشخص که ترجیحا یک پیمانه از کتاب آبی پیمانه ای را انتخاب می کردم و بعد از حل سوال، پاسخنامه را بررسی می کردم و و در مورد سوالات صحیح نیز پاسخنامه را با تورق سریع بررسی می نمودم.

  

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟توضیح دهید.
  2. من در سال نهم ابتدا درس نامه و سپس تست زنی می کردم ولی امسال بعد از ورود به مقطع دهم ابتدا تست زنی و سپس درس نامه را بررسی می نمایم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
  2. برای کتاب های آبی حداقل 2 تا 3 بار کتاب را مرور کرده ام و این استمرار و مرور رمز یادگیری بیشتر است.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
  2. واقعا کاری بسیار سخت و دشوار بود. اما در واقعیت من در نیمسال دوم به بعد بیشتر روی استعداد تحلیلی تمرکز نمودم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ 
  2. من در دوران جمع بندی بازیابی و مرور نکات مهم را در اولویت کاری خودم داشتم. تست زنی بیشتر، حل سوالات بیشتر، تحلیل و بررسی اهم کارهای من در این دوران بود.
Menu