گفت وگوبا ماردین عباسی اصل دوازدهم تجربی بابیش از پانصد پاسخ صحیح

«از کتاب‌های سه‌سطحی به‌صورت تک‌پایه استفاده می‌کنم و تصمیم دارم پس از اتمام آن‌ها، روی کتاب‌های بنفش تمرکز داشته باشم.»

گفت وگوبا ماردین عباسی اصل دوازدهم تجربی بابیش از پانصد پاسخ صحیح

«از کتاب‌های سه‌سطحی به‌صورت تک‌پایه استفاده می‌کنم و تصمیم دارم پس از اتمام آن‌ها، روی کتاب‌های بنفش تمرکز داشته باشم.»


نام و نام خانوادگی: ماردین عباسی اصل

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: مهاباد، آذربایجان غربی

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: معدن دار، خانه

میانگین تراز: 7031

سال‌های حضور در کانون: پایه دهم و دوازدهم

چند آزمون شرکت کرده است: 26 آزمون اصلی


مصاحبه گر: سیامند محمدکریمی


هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون، آشنایی با تیپ‌های مختلف سؤالات، افزایش سرعت تست‌زنی و ایجاد استمرار در مطالعه و درس خواندن است. همچنین این آزمون‌ها به من کمک می‌کنند تا نظم و انضباط بهتری در برنامه‌ریزی داشته باشم و مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش بروم.

---

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟

در مرحله‌ی نخست، مهم‌ترین چیزی که از پیوستگی با کانون یاد گرفتم، افزایش سرعت تست‌زنی است. در مرحله‌ی دوم، به نوعی می‌توانم بگویم به «فراشناخت» رسیده‌ام؛ یعنی تا حدی می‌توانم ذهن طراح سؤال را درک کنم و حدس بزنم چه نوع سؤالاتی طراحی خواهد کرد.

---

 در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

قطعاً به‌صورت حضوری شرکت می‌کنم. هدف اصلی من از شرکت حضوری، مدیریت بهتر جلسه‌ی آزمون، شناخت محیط حوزه و آشنایی با فضای واقعی آزمون کنکور است. علاوه بر این، حضور در فضای رقابتی کنکور برایم انگیزه‌بخش است.

---

با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

برنامه‌ام را می‌توانم در سه گام توضیح دهم:

۱. هم‌زمان با برنامه‌ی راهبردی کانون، مطالب را مرور کرده و از کتاب‌های پرتکرار برای حل سؤالات امتحانی استفاده می‌کنم.

۲. در آزمون‌های کانون، به سؤالات عمومی مشابه آزمون‌های نهایی توجه ویژه دارم و در صورت ضعف، آن‌ها را مرور می‌کنم.

۳. سپس با حل نمونه‌سؤالات متنوع، یادگیری خود را تثبیت و عمیق‌تر می‌نمایم.

---

آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله، سعی من همیشه بر حرکت طبق برنامه‌ی راهبردی است و خوشبختانه توانسته‌ام آن را با روند مطالعه‌ام هماهنگ کنم.

در هفته‌ی اول، درس‌هایی را که نیاز به مرور بیشتری دارند در اولویت قرار می‌دهم تا تمرکز و تسلط بیشتری پیدا کنم. در هفته‌ی دوم، بیشتر بر تست‌زنی تمرکز دارم. منظور از «درس‌هایی که کمتر یاد گرفته‌ام» دروسی هستند که نیاز به مرور دارند، نه الزاماً دروسی که برایم دشوارند.

---

برنامه‌ی شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟

برنامه‌ی اصلی من بر پایه‌ی برنامه‌ی مدرسه است و هم‌زمان با آن مطابق برنامه‌ی راهبردی کانون، تست‌زنی انجام می‌دهم. شعار من این است:

«درس امروز را همان روز بخوان.»

با پایبندی به این شعار، می‌توانم بین مدرسه و آزمون‌های کانون هماهنگی و موفقیت بیشتری داشته باشم.


گفت وگوبا ماردین عباسی اصل دوازدهم تجربی بابیش از پانصد پاسخ صحیح


با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟

روش اصلی مطالعه‌ی من در تابستان، بازیابی بود. با استفاده از این روش، مطالبی را که بلد بودم سریع مرور می‌کردم و بر بخش‌هایی که فراموش کرده بودم، تمرکز بیشتری داشتم. احساس می‌کنم با ادامه‌ی همین روش و حل سؤالات بیشتر، می‌توانم سال تحصیلی را با آمادگی و موفقیت بیشتری آغاز کنم.

---

از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟

از کتاب‌های سه‌سطحی به‌صورت تک‌پایه استفاده می‌کنم و تصمیم دارم پس از اتمام آن‌ها، روی کتاب‌های بنفش تمرکز داشته باشم.

---

آیا دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

همیشه مفهوم دفتر برنامه‌ریزی را در کار خود لحاظ کرده‌ام و ساعت مطالعه‌ام را یادداشت می‌کنم. از امسال که دفتر برنامه‌ریزی برای ورود به جلسه الزامی شده، حتماً ساعات مطالعه‌ام را در آن ثبت خواهم کرد. ثبت منظم مطالعه به من کمک می‌کند در آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مؤثرتری داشته باشم.

---

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

روش من برای تحلیل آزمون کمی متفاوت است.

در همان روز آزمون، سؤالات اشتباه یا سؤالاتی را که بلد بودم ولی پاسخ نداده‌ام بررسی می‌کنم. سپس در طول هفته، با توجه به برنامه‌ام، به تحلیل سؤالات ندانسته و دانسته می‌پردازم.

نکته‌ی اصلی در روش من این است که سؤالات دام‌دار و اشتباه را در همان روز جمعه مرور می‌کنم و سپس هنگام بررسی سؤالات درست، متوجه می‌شوم در کدام بخش دچار دام آموزشی شده‌ام. این کار باعث افزایش دقت و کاهش اشتباهاتم در آزمون‌های بعدی می‌شود.

Menu