نام و نام خانوادگی : علی داداشی
پایه : دهم تجربی
نام شهر و استان : ابهر - زنجان
میانگین تراز : 5700
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از کلاس نهم – 25 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : دبیر بازنشسته - لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : دبیر بازنشسته لیسانس
مصاحبهگر : منیره نوروزی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- توسط یکی از آشنایان
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- قبولی در آزمون تیزهوشان و تسلط بر شرایط آزمون دادن
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله در این آزمون ها شرکت می کردم چون تیپ های آشنا با آزمون پیش رو بودند و با این کار برای آزمون اصلی آماده می شدم.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
- کارنامه روز جمعه
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بله مطابق برنامه راهبردی مطالعه می کردم تا به همه مطالب برسم – در هفته اول مطالب کتاب درسی را مطالعه می کردم و در هفته دوم تست حل می کردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
- علوم و ریاضی و فارسی – ابتدا متن کتاب درسی را به طور کامل مطالعه می کنم بعد شروع به تست زدن می کنم و در حل تمرینات مختلف استمرار دارم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- میانگین روزی 5 ساعت مطالعه داشتم و حدود ۳۰ درصد تایم را تست می زدم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
- بله دفتربرنامه ریزی داشتم که تکمیل این دفتر باعث میشد که مطالعه منظم به یک روتین تبدیل بشود وهرروز یک مطالعه دقیق واصولی داشته باشیم .
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- تیزهوشان تازه اولین قدم برای کنکور است هدف نهایی من قبولی در کنکور در رشته موردعلاقه ام می باشد.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- در بعد از ظهر جمعه بلافاصله بعد از دیدن کارنامه ام ابتدا سوالات غلط و بعد هم نزده ها را نگاه میکردم و دلیل اینکه چرا این سوال را غلط زدم و یا نزدم را متوجه میشدم و اگر وقت اضافی داشتم سوالات درستی که زده بودم را مرور و تثبیت میکردم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
- در امتحانات مدرسه موفق تر شده ام و افزایش معدل داشته ام.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- برنامه من برای دوران امتحانات این است که تایم بیشتری را برای مرور دروس بگذارم و به صورت دقیق کتاب درسی ام را مطالعه کنم و حل سوالات بیشتر را برای این ایام داشته باشم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از تابستان هشتم به نهم
- از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، به صورت کامل و دقیق این کتاب ها را مطالعه می کردم و تست هایشان را حل و تحلیل می کردم.
- از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- 1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم استفاده می کردم که برایم بسیار مفید بودند.
- به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
- به توصیه پشتیبان و دوستانم
- کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
- قسمت سوال ها – مخصوصا سوال های کتاب سه سطحی که بسیار برایم مفید بود.
- روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
- بعد حل ۱۰ تست به پاسخ نامه رجوع میکردم و نکته برداری میکردم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
- ابتدا درسنامه را به طور کامل مطالعه می کردم و بعد تست می زدم تا تسلط کامل به مبحث پیدا کنم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- بیش از یک بار مطالعه کردم تا مطالب را به طور کامل یاد بگیرم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- روزی ۱ ساعت را به هوش اختصاص می دادم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
- در این دوران کل دروس را جمع بندی کردم و نکات مهم و یادداشت های خود را دوره کردم.
