گفت و گو با علی داداشی ;دانش آموز قبولی تیزهوشان از نمایندگی ابهر

گفت و گو با علی داداشی ; دانش آموز قبولی تیزهوشان از ابهر

گفت و گو با علی داداشی ;دانش آموز قبولی تیزهوشان از نمایندگی ابهر

نام و نام خانوادگی : علی داداشی

پایه : دهم تجربی 

نام شهر و استان : ابهر - زنجان

میانگین تراز : 5700

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از کلاس نهم – 25 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : دبیر بازنشسته - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : دبیر بازنشسته لیسانس

 

مصاحبه‌گر :  منیره نوروزی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
  2.  توسط یکی از آشنایان

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  2. قبولی در آزمون تیزهوشان و تسلط بر شرایط آزمون دادن 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
  2. بله در این آزمون ها شرکت می کردم چون تیپ های آشنا با آزمون پیش رو بودند و با این کار برای آزمون اصلی آماده می شدم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟
  2.  کارنامه روز جمعه

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟
  2. بله مطابق برنامه راهبردی مطالعه می کردم تا به همه مطالب برسم – در هفته اول مطالب کتاب درسی را مطالعه می کردم و در هفته دوم تست حل می کردم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
  2.  علوم و ریاضی و فارسی – ابتدا متن کتاب درسی را به طور کامل مطالعه می کنم بعد شروع به تست زدن می کنم و در حل تمرینات مختلف استمرار دارم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
  2. میانگین روزی 5 ساعت مطالعه داشتم و حدود ۳۰ درصد تایم را تست می زدم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟  
  2. بله دفتربرنامه ریزی داشتم که تکمیل این دفتر باعث می‌شد که مطالعه منظم به یک روتین تبدیل بشود وهرروز یک مطالعه دقیق واصولی داشته باشیم .

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟
  2.  تیزهوشان تازه اولین قدم برای کنکور است هدف نهایی من قبولی در کنکور در رشته موردعلاقه ام می باشد.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
  2. در بعد از ظهر جمعه بلافاصله بعد از دیدن کارنامه ام ابتدا سوالات غلط و بعد هم نزده ها را نگاه میکردم و دلیل اینکه چرا این سوال را غلط زدم و یا نزدم را متوجه میشدم و اگر وقت اضافی داشتم سوالات درستی که زده بودم را مرور و تثبیت میکردم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
  2. در امتحانات مدرسه موفق تر شده ام و افزایش معدل داشته ام.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ 
  2. برنامه من برای دوران امتحانات این است که تایم بیشتری را برای مرور دروس بگذارم و به صورت دقیق کتاب درسی ام را مطالعه کنم و حل سوالات بیشتر را برای این ایام داشته باشم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 
  2. از تابستان هشتم به نهم

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 
  2. هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، به صورت کامل و دقیق این کتاب ها را مطالعه می کردم و تست هایشان را حل و تحلیل می کردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 
  2. 1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم استفاده می کردم که برایم بسیار مفید بودند.

 

  1. به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟ 
  2. به توصیه پشتیبان و دوستانم

 

  1. کدام قسمت کتاب‌ها (درس‌نامه، سوال‌ها و پاسخ‌نامه) برای‌تان جالب بود و به شما کمک کرد؟ 
  2. قسمت سوال ها – مخصوصا سوال های کتاب سه سطحی که بسیار برایم مفید بود. 

 

  1. روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ 
  2.  بعد حل ۱۰ تست به پاسخ نامه رجوع میکردم و نکته برداری میکردم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ 
  2. ابتدا درسنامه را به طور کامل مطالعه می کردم و بعد تست می زدم تا تسلط کامل به مبحث پیدا کنم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
  2.  بیش از یک بار مطالعه کردم تا مطالب را به طور کامل یاد بگیرم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
  2.  روزی ۱ ساعت را به هوش اختصاص می دادم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ 
  2. در این دوران کل دروس را جمع بندی کردم و نکات مهم و یادداشت های خود را دوره کردم.
Menu