گفت و گو با کوثر طاهری; دانش آموز قبولی تیزهوشان و قهرمان پیوستگی

گفت و گو با کوثر طاهری; دانش آموز قبولی تیزهوشان و قهرمان پیوستگی از نمایندگی ابهر

گفت و گو با کوثر طاهری; دانش آموز قبولی تیزهوشان و قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی : کوثر طاهری

پایه :دهم تجربی

نام شهر و استان : ابهر - زنجان

میانگین تراز : 

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال نهم – 22 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : آزاد - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد - سیکل

 

مصاحبه‌گر : منیره نوروزی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  2. اقوام و فضای مجازی

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  2.  مدیریت بهتر زمان

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟ 
  2. بله همه آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال را شرکت می‌کردم برای آمادگی بیشتر در آزمون روز جمعه و آشنایی با تست‌های بیشتر

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 
  2. کارنامه 5 نوع درس که وضعیتم را بر اساس چند از ده نشان می داد و باعث ایجاد تعادل بین همه درس ها می شد .

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ 
  2. تمام تلاشم را می‌کردم تا با برنامه راهبردی پیش بروم و در هفته اول به برنامه های درسی‌ام می‌رسیدم و مطالعه می‌کردم و در هفته دوم تست آموزش کار می‌کردم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
  2. ادبیات عربی دینی مطالعات و در علوم بخشی هم شیمی جزو نقاط قوتم بود هنگامی که برای مدرسه می‌خواندم سعی می‌کردم تست‌هایش را کار کنم و بالاتر از سطح کتاب مطالعه داشته باشم.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 
  2. بله درس ریاضی با تمرین و تکرار

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
  2.  اوایل سال ساعت مطالعه خود را ثبت نمی‌کردم اما در روزهای تعطیل و در نیمه دوم سال تحصیلی حدود ۸ الی ۱۰ ساعت برای مطالعه وقت می‌گذاشتم و برای درس‌هایی مانند ریاضی ۸۰ درصد زمان خود را صرف تست زدن می‌کردم و دروسی مانند ادبیات ۳۰ الی ۴۰ درصد زمان برای مطالعه کتاب درس می گذاشتم و بعد شروع به تست زدن می‌کردم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ 
  2. بله دفتر برنامه‌ریزی داشتم با پر کردن این دفتر کمتر اتلاف وقت برایم پیش می‌آمد و تقریباً به همه دروس می‌توانستم برسم و با برنامه باشم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 
  2. قطعاً شرکت در آزمون‌ها در کنکور برایم موثر خواهد بود و هم اینکه می‌توانم هر دو هفته یک بار آموخته‌های خود را بسنجم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 
  2. سعی می‌کردم همان روز یا روز بعد از آزمون به تحلیل کامل کارنامه بپردازم و تمامی سوالات چه درست چه نزده و غلط را بررسی بکنم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
  2.  برنامه من برای دوران امتحانات این است که تایم بیشتری را برای مرور دروس بگذارم و به صورت دقیق کتاب درسی ام را مطالعه کنم و حل سوالات بیشتر را برای این ایام داشته باشم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 
  2. از تابستان مطالعه ام را آغاز کرده بودم اما از نیمه دوم سال تحصیلی بسیار جدی‌تر به این موضوع پرداختم و ساعت مطالعه‌ام را بالا بردم.

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 
  2. از کتاب هوش کلامی و غیر کلامی و سرعت و دقت بسیار استفاده کردم که برایم مفید بود.

 

  1. به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟ 
  2. به توصیه دبیران و پشتیبانم

 

  1. کدام قسمت کتاب‌ها (درس‌نامه، سوال‌ها و پاسخ‌نامه) برای‌تان جالب بود و به شما کمک کرد؟
  2. قسمت سوال‌ها , زیرا با سوالات گوناگونی آشنا می‌شدم.

 

  1. روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه می‌کردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را می‌خواندید؟
  2. نکته‌هایی که فکر می‌کردم ممکن است فراموش کنم را یادداشت می‌کردم یا علامت می‌زدم اکثراً بعد از ۲۰ تست  پاسخنامه را نگاه می کردم – بله برای سوالاتی که پاسخ صحیح داده بودم هم,   پاسخنامه را مطالعه می‌کردم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟
  2.  اصولاً ابتدا آموزش می‌دیدم و نکات را مرور می‌کردم و سپس تست می‌زدم.

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
  2. سعی می کردم اگر زمان اجازه دهد چندبار منابع ام را مطالعه داشته باشم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
  2.  بیشتر سعی می‌کردم تایمم رو طوری تقسیم بکنم که هم برای سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب ایجاد بکنم و زمان مساوی برای مطالعه هر کدام داشته باشم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
  2. از آزمون‌های جامع استفاده می‌کردم و آزمون‌های سال‌های اخیر را تحلیل می‌کردند.
Menu