نام و نام خانوادگی: زهرا آذر
پایه : نهم
نام شهر و استان : لنده ، کهگیلویه و بویراحمد
میانگین تراز : 7300
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال هشتم تا نهم
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، ابتدایی
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم
مصاحبهگر : سید غلامرضا یزدان پرست
1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طرف اعضای خانواده که عضو کانون بودند با کانون آشنا شدم
2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
آزمون های کانون باعث یک انسجام و آمادگی در باقی امتحانات و آزمون ها میشود
3- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بعضی مواقع شرکت میکنم ، باعث آمادگی برای آزمون اصلی می شود
5-مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله ، برنامه ریزی من طبق برنامه راهبردی است به همان مقدار بودجه هر درس من هم پیش میروم
6-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
همه درس ها ، ابتدا به طور کلی یک مطالعه کوتاه از کتاب میکنم سپس به سراغ تست میروم
7- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در درس خاصی ضعیف نیستم اما اگر درصدم در یک درس در آزمونی کمتر از قبل بشود اشکالم را متوجه میشوم تا دیگر تکرار نشود
8-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
من در طول روز زیاد خودم را برای درس خواندن اذیت نمیکنم که باعث بشود استرس بگیرم مثلا روز های امتحانی ساعات مطالعه ام از باقی روز ها بالاتره در طول هفتهی دوم و بیشتر در روز های نزدیک به آزمون تست میزنم
10- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون این پیوستگی در آزمون باعث پیوستگی در دروس مدرسه هم میشود
11-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اشتباهاتم را در آزمون پیدا میونم با استفاده از پاسخنامه آنها را تحلیل میکنم تا به جواب درستشان دست یابم
12-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله در عرصه های فرهنگی و ورزشی
13- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
بنظر من مهم ترین چیز برای گرفتن نمره عالی در امتحانات این است که در طول سال درس مورد نظر را بخوانیم که انباشته نشود و روزهای قبل امتحان مرور کنیم
از قبل یک مطالعه جزئی و موردی داشتم اما بعد از تعطیلی مدارس سال ششم به مدت تقریبا 20 روز تمرکز بیشتری را روی امتحان تیزهوشان گذاشتم
14- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از دو کتاب استعداد تحلیلی هوش کلامی و استعداد تحلیلی هوش غیر کلامی استفاده کردم ، من از همین دو کتاب بهره گرفتم و چند بار مرورشان کردم و به نظرمن بهترین چیز این است که ما تمرکزمان را روی یک منبع بگذاریم تا اینکه از چند منبع مختلف استفاده کنیم
15-به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
دوستم که تیزهوشان قبول شده بود این دو کتاب را به من معرفی کرد
16-کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.
درس نامه و خود سوالات عالی هستند و آزمون های آن برای تقویت سرعت خوب است سوالات از یک نظم خاصی پیروی میکنند ک باعث می شود دانش آموز برا هر سوال متفاوتی در آن مبحث آشنا شود
17- روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
من معمولا بعد از هر پیمانه به پاسخ نامه نگاه میکنم ، تقریبا برای همه سوالات میخوانم اما سولات درستی که میزدم توجه خاصی به پاسخنامه نمیکردم
18- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟توضیح دهید.
اول یک نگاه کلی به کتاب بعد اگه اشکال وجود داشته باشد برای رفع اشکال درس نامه سپس به سراغ تست می روم
19- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
من دو کتابم را چند بار مطالعه کردم و چون سرعتم زیاد شده بود و تسلط زیاد داشتم بار های آخر خیلی زود تموم میشد

