گفت و گو با دانش آموز برتر دهم تجربی

یادگیری شیوه برنامه ریزی و پایبند بودن و متعهد بودن به برنامه

گفت و گو با دانش آموز برتر دهم تجربی


نام و نام خانوادگی : آبتین بدرخانی

پایه : دهم تجربی

نام شهر و استان : کردستان-سقز

میانگین تراز : ۶۸۸۸

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : ۱۳۹۸

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس-کارمند

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس-کارمند

مصاحبه‌گر : آرام رحیمی

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

یادگیری شیوه برنامه ریزی و پایبند بودن و متعهد بودن به برنامه


  1. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

 شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و سنجش یادگیری ها


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

 کارنامه ی آزمون ها و کارنامه ی اشتباهات- با استفاده از کارنامه آزمون ها عملکرد کلی خود را در هر درس می سنجم و خود را با بقیه  مقایسه می کنم، با استفاده از کارنامه اشتباهات هم اشتباهات خود را شناسایی می کنم و از تکرار آنها جلوگیری می کنم.


  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

 فیزیک و شیمی- در این دو درس ابتدا کتاب درسی و سپس جزوه دبیر را با دقت مطالعه می کنم و پس از آن به حل تست می پردازم و نکات تست ها را در کتاب یا جزوه یادداشت می کنم.


  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

بنده در مقطع متوسطه اول در آزمون تیزهوشان پذیرفته شدم و جهت بهبود عملکرد خود پیوستگی در آزمون ها را حفظ کردم.

 

  1. آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟

بله گاهی جهت آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی و سنجش یادگیری های خود در این آزمون ها شرکت می کنم.


  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

تحلیل آزمون را در بعد از ظهر روز آزمون انجام می دهم، سوالات را به سه دسته تقسیم و تحلیل می کنم. سوالاتی که به خاطر زمان پاسخ نداده ام، سوالاتی که به علت بی دقتی پاسخ نادرست داده ام و سوالاتی که  نکته دار بوده اند.

 

  1. اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

سعی می کردم درس هایی را که خوانده ام بهبود ببخشم تا در جلسه آزمون به درستی به آنها پاسخ دهم.

 

  1. در سال ششم/نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

پیوستگی در آزمون ها، برنامه ریزی مناسب و حل تست های متنوع

 

  1. در سال ششم/نهم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟ چقدر؟

 در سال ششم حدودا ۴ ساعت- بله، این زمان در روز های تعطیل به ۶ ساعت می رسید.

 

  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

استفاده از منابع متنوع و تحلیل سوالات آزمون های آزمایشی در این مسیر بسیار به من کمک کرد.

 

  1. از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟

کتاب های هوش و استعداد کلامی و غیر کلامی از جمله منابعی بودند که استفاده می کردم.

 

  1. درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟  

ابتدا درسنامه ی نکته محوری را می خواندم و سپس با توجه به مبحث، از منابع مختلف تست می زدم.

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله . آن را تکمیل می کردم، نظم بخشیدن به برنامه یکی از بزرگ ترین کمک ها بود.

 

  1. در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟

در ماه آخر بیشتر آزمون کار می کردم و آنها را به همان شیوه ای که پیش تر توضیح دادم، تحلیل می کردم یعنی سوالات وقت گیر، نکته دار و بي دقتی را جداگانه تحلیل و بررسی می کردم.

 

  1. آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟ چگونه؟

بله. توصیه ها و راهنمایی های ایشان و همچنین نظاراتشان بر اجرای برنامه بسیار کمک کننده بود.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

 بله . در مسابقات مختلفی از جمله قرآنی، هنری و.... شرکت می کردم و مقام هایی را نیز کسب کرده ام.

 

  1. کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

مصاحبه با دانش آموزان برتر و همچنین بخش نمونه سوالات امتحانی برای من کاربرد بیشتری دارند.

 

مطالب مرتبط

Menu