نام و نام خانوادگی: راحیل محمدپور المشیری
مقطع و رشته:نهم
نام شهر و استان:سیمرغ -مازندران
سالهای حضور در کانون: یک سال
چند آزمون شرکت کرده اید؟17آزمون
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-دیپلم
شغل و تحصیلات پدر:آزاد- دیپلم
مصاحبهگر : زهرا ولی پور
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
جامع بودن آزمون ها و کامل بودن برنامه راهبردی کانون.
نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟
از نظر من برنامه راهبردی علاوه بر یادآوری تاریخ آزمون ها ،باعث می شد تا برای آزمون بعدی برنامه ریزی کاملی داشته باشم و آن را برای خودم شخصی سازی کنم.
از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟
از زمانی که فهمیدم استعداد تحلیلی را در آزمون های قلم چی به خوبی تست می زنم.
فکر میکنید مهمترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟
در اولین قدم سعی و تلاش و پشتکار خودم که به من انگیزه ی زیادی می دادو نا امید و دلسرد نشدن مهم ترین دلیل موفقیتم بود.
جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟
وقتی محل آزمون را دیدم کمی استرس گرفتم ولی هنگامی که در جای خود نشستم ،تمام استرس را فراموش و به خودم مسلط شدم.آزمون را به خوبی پشت سر گذاشتم.
از نقش اولیای خود بگویید.
خانواده ام تا زمان آزمون همراهم بودند و به من انگیزه برای تلاش بیشتر می دادند.
با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز داشتید؟
از کارنامه ی نیم سال اول راضی نبودم،بنابراین سعی کردم در دوران نوروز ضعف هایم را به قوت تبدیل کنم.
سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
در درس هایی که ضعف داشتم ،با تلاش در دوران نوروز توانستم نتیجه ی خوبی در نیم سال دوم کسب کنم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
بله- انگیزه ی من برای شرکت در آزمون های هدفگذاری این بود که بتوانم نقاط ضعف خود را قبل از آزمون اصلی یافته و آنها را به نقطه قوت تبدیل کنم.
شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
شرکت در این آزمون ها باعث می شد تا آماده تر در کلاس حاضر شده و نتیجه ی مطلوب را کسب کنم.
شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
کارنامه آزمون و کارنامه ی اشتباهات.کارنامه اشتباهات بعد از هر آزمون،اشتباهاتم را به من نشان می داد و من آنها را یادداشت کرده و سعی می کردم در آزمون های بعدی آن اشتباه را تکرار نکنم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله- ساعت مطالعه و میزان تست هر درس در هفته را به من نشان می داد.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟
اشتباهات و شک دارها را اول بررسی کرده تا آنها را به یادگیری کامل تبدیل کنم. در سوال های نزده هم بیشتر سراغ ساده تر ها می رفتم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله – علاقمند به هنر های دستی مخصوصا بافتنی هستم.
دستاورد شما از آزمون های دوران طلایی نوروز چه بود؟
در دوران نوروز توانستم زمانی که مابقی دانش آموزان بیشتر تعطیلات را مشغول تفریح بودند،ضعف هایم را جبران کنم و پیشرفت تحصیلی چشمگیری داشته باشم و اینگونه انگیزه ام برای شرکت در آزمون ها بیشتر شد.
برنامه شما بعد از آزمون های دوران طلایی نوروز تا آزمون تیزهوشان به چه صورت بود. لطفا به طور مفصل توضیح دهید؟
سعی می کردم بعد از دوران طلایی نوروز که نزدیک به امتحانات خردادماه بود،درس هایم را بیشتر از قبل مطالعه کنم و خودم را قوی تر از مابقی دانش آموزان کنم.همچنین تلاش می کردم تست ها را به طور کامل تر و جدی تر بزنم و بدون غیبت در آزمون ها حاضر شوم.تحلیل آزمون را همان روز انجام می دادم.
میانگین در روز چند ساعت درس می خواندید؟ چند ساعت تشریحی و چند ساعت تستی کار می کردید؟
روزی 4 ساعت درس می خواندم و سعی می کردم مطالعه ی مفیدی در این 4ساعت داشته باشم.وفتی تکالیف مدرسه را تمام می کردم در کنارش تست هم می زدم .وقتی درسی را بلد بودم بیشتر تست کار می کردم.
چگونه بین امتحانات پایان سال و مطالعه برای تیزهوشان تعادل برقرار می کردید؟
در دوران امتحانات پایان سال درس خواندن و تست زدن برایم آسان تر شده بود زیرا درس هایم را برای امتحانات می خواندم و بعد از آن تست هایم را می زدم. بنابراین برایم چندان دشوار نبود.تست زدن به من کمک کرد تا در آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی موفق شده و با معدل20قبول شوم.
از چه منابع کانونی برای آمادگی در تیزهوشان استفاده کردید؟
کتاب های آبی علوم ،ریاضی و عربی وکتاب نوروز.
