گفت‌وگو با محمدمهدی زاهدی؛دانش آموز برتردوازدهم تجربی از بندرعباس

گفت‌وگو با محمدمهدی زاهدی؛دانش آموز برتردوازدهم تجربی از بندرعباس-

گفت‌وگو با محمدمهدی زاهدی؛دانش آموز برتردوازدهم تجربی از بندرعباس


نام و نام خانوادگی : محمد مهدی زاهدی

نام شهر و استان : بندرعباس ، هرمزگان

پایه : دوازدهم تجربی

میانگین تراز : 7638

معدل : 19.70

سال‌های حضور در کانون : 5 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 128 آزمون

شغل مادر : معلم مقطع ابتدایی پایه چهارم و پنجم و ششم مدرسه علوی

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، لیسانس الکترونیک

 

مصاحبه‌گر : زهرا قهرمانی

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین ترازم سال ششم حدود 5000 بود، امسال حدودا 7500 و در آزمون آخر به 7769 رسید.

گفت‌وگو با محمدمهدی زاهدی؛دانش آموز برتردوازدهم تجربی از بندرعباس


مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

مهم ترین دلیل پیشرفت این بود که بر روی ریتم برنامه راهبردی درس می خواندم و هر دو هفته یکبار آزمون می دادم و ریتم درس خواندنم ثابت می شد.

 

برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

بیشتر بر روی جمع بندی پایه دهم و یازدهم کار کردم و تست های مروری زدم. تست های کنکورهای اخیر و سال های 401 و 402 را حل کردم و برای دو آزمون کانون آماده شدم.


منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟ 

منابع من بیشتر تست های کنکور و سوالات تالیفی کتاب های کانون و کتاب های سه سطحی درس های مختلف بودند.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

بر روی جمع بندی کل دهم و یازدهم و دوازدهم کار کردم و بیشتر آزمون می زدم و در آزمون های جمع بندی قلم‌چی شرکت می کردم. در آزمون های آخر هم من شرکت می کردم. برای نهایی بیشتر از بعد از عید آماده شدم و برای عمومی ها کتاب های مختلف می خواندم.


از چه زمانی جمع‌بندی را شروع  کردید؟

جمع بندی را از قبل از عید و اواخر بهمن و اوایل اسفند شروع کردم.

مبحثی و موضوعی درس می خواندم و مبحثی جمع بندی می کردم. مثلا زیست گیاهی جدا و جانوری جدا و مثلا برای ریاضی تابع جدا

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شد؟
  2. هر بار با نقاط ضعفم خودم رو به رو می شدم و هر بار سعی می کردم نقاط ضعفم را بهبود بدهم و رشد کنم. از 7200 شروع کردم و فضای رقابتی باعث پیشرفتم شد.

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟ 

بله، روش زمان های نقصانی معمولا پیاده سازی می کردم، از ضربدر منها هم استفاده می کردم.


آیا در کنکور هم استفاده کردید؟ 

بله، در کنکور زمان های نقصانی برای زیست خیلی بهم کمک کرد، 25 دقیقه زمان اضافه آوردم و دوباره برگشتم و سوالات را حل کردم.

 

آیا در آزمون‌های  مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

بله

شرکت در این آزمون ها آمادگی نسبی برایم به وجود می آورد و کمک می کرد برای آزمون اصلی آمادگی بیشتری داشته باشم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

بیشتر کارنامه بازیابی که سوال های غلط و بدون پاسخ را نمایش می داد و سطح پاسخگویی سوال را هم مشخص می کرد که خیلی به من کمک می کرد، کارنامه اشتباهات خیلی کمک می کرد به همراه پاسخ

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟

قطعا مطابق برنامه راهبردی درس می خواندم و پیشرفتم به خاطر مطابقت با برنامه راهبردی بود.

درس ها را پارت بندی می کردم و در دو هفته ای مبحث را باید می‌خواندم تقسیم بندی می کردم تا بتوانم برای آزمون آماده شوم و در طول دو هفته ای خودم را الزام می کردم که به برنامه برسم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

بررسی سوال های ساده اولویتم بود.

بلافاصله بعد از کارنامه آزمون را تحلیل می کردم ولی قبل از کارنامه نزده ها را خودم حل می کردم تا شاید ایده ای برای حل آن به ذهنم برسد، سپس سوالات غلط را تحلیل می کردم، سوال ها را در طول دو هفته تا آزمون بعدی یک دور کامل حل می کردم و پاسخ ها را در دفتری که نکات آزمون را یادداشت می کردم می نوشتم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

در تابستان بیشتر زمان را صرف خواندن مباحث دوازدهم کردم و یک دور همه مطالب را خواندم. از مهر به بعد 70 الی 80% زمانم صرف تست زدن می شد و مابقی صرف مرور کردن

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ 

بله، وقتی طبق برنامه جلو می رفتم نظم برنامه بیشتر می شد و پیشرفت به وجود می آمد و از اول هفته برنامه مدنظرم بود و روزانه ساعت مطالعه را حتما توجه داشتم که ثابت باشد و به مرور زمان افزایش دهم.این کمک دفتر به من بود.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟

کتاب های سه سطحی، نوروز دوازدهم، تابستان دوازدهم

کتاب های سه سطحی چون سطح بندی داشت کمک می کرد و تست های شناسنامه دار داشت و باعث می شد با سطح سوالات کانون آشنایی داشته باشم.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

برای دهم و یازدهم بیشتر مطالب را مرور می کردم و تست می زدم و از کتاب های جدید  استفاده می کردم. در طول سال مرور را انجام می دادم و موضوعی می خواندم و طبق برنامه 2 هفته یک بار پیش می رفتم.

 

آیا در نیم سال دوم نسبت به نیم سال اول پیشرفت داشتید؟ 

بله، درس ها را در تابستان خوانده بودم و برنامه کانون برای نیم سال دوم خیلی خوب بود و در اردیبهشت دو آزمون جمع بندی کانون بعد از کنکور بود و خیلی کمک کرد.

 

شما تصمیم داشتید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

هدف اصلی من برای کنکور اردیبهشت بود تا بتوانم بهتر برای نهایی آماده شوم اما روی هر دو کنکور پلن داشتم که اگر یکی بد شد بعدی بهتر شود.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور بسیار مهم بود. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کردید یا با پیش روی سریع حرکت می کردید؟
  2. پیش روی سریع؛ با پیش روی سریع تست زدم چون باید قبل از اسفند تمام می شد و برای کنکور اردیبهشت آماده می شدم.

 

با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده کردید؟

آزمون‌های عمومی قبل آزمون را شرکت می‌کردم و تاثیر داشت. کتاب های کانون را استفاده کردم. کتاب های آبی در درس های عمومی مخصوصا فارسی و عربی خیلی کمک کرد. 

در سایت قسمت سوالات شبه نهایی خیلی کمک کرد و مربوط به سال های مختلف و شهرهای مختلف بود.


عقب افتادن کنکور و امتحانات نهایی چه تاثیری روی شما داشت؟ 

این اتفاقات تاثیری روی من نداشت و از زمانی که عقب افتاد سعی کردم کنکور را پیش ببرم و از این زمان بهترین استفاده را ببرم.

 

توصیه شما برای کنکوری های 1404:

بچه‌ها به هیچ وجه درگیر حاشیه نشوند بخصوص  اواخر سال دوازدهم که روی نتیجه تاثیر بسیاری دارد و از هر تهدید به عنوان فرصت مجدد استفاده کنند و مطابق برنامه پیش آیند.


نمودارهای پشرفت محمدمهدی زاهدی

 

Menu