مدیر اجرایی غرفه کانون، اهم برنامههای بنیاد قلمچی و کانون در سیوپنجمین نمایشگاه کتاب تهران که این روزها در حال برگزاری است را تشریح کرد.
امید جعفری در گفتگویی توضیح داد: امسال بعنوان برنامه جدید، به هریک از مدیران فروش و مناطق تهران یک بخش اختصاص داده شده و در مجموع برای تمرکز بیشتر، ۸ بخش نمایشگاهی داریم.
وی در ادامه گفت: ۱۲ کیوسک مستقر در محوطه بیرونی نمایشگاه داریم که ثبتنام دانشآموزان غیرکانونی توسط همکاران مستقر در آنها انجام میشود.
وی درباره اهدای کتاب به بورسیهها اظهار داشت: از مهمترین برنامههای امسال همانند سالهای قبل، اهدای کتاب به دانشآموزان بورسیه است؛ از این رو به بورسیههای استان تهران که در پیوستگی با آزمونهای برنامهای اصلی اخیر بودهاند، کتابهای سال تحصیلی آینده به انتخاب خودشان، در محل نمایشگاه اهدا میشود.
جعفری تصریح کرد: دانشآموزان کانونی هم با مراجعه به غرفه کانون، علاوه بر بهرهمندی از تخفیف ۱۵درصدی هنگام خرید کتاب، به میزان نیمی از مبلغ پرداخت شده برای خریدشان، کتاب رایگان هدیه میگیرند.
وی یادآور شد: اما دانشآموزان غیرکانونی هم در ایام برگزاری نمایشگاه، از تخفیف ۱۵درصدی خرید کتاب از غرفه کانون استفاده میکنند؛ همچنین معادل مبلغ پرداختی، اعتباری برای آنها درنظر گرفته میشود که میتوانند از طریق کانونبوک ظرف ۲۴ ساعت کتاب دریافت کنند.
وی در ادامه بیان کرد: همانند سالهای گذشته، بن تخفیف ۵۰ درصدی برای تهیه کتاب از سایر ناشران عمومی به همکاران کانونی با هدف امکان تهیه کتابها با قیمت مناسب در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی اعطا میشود.
به گفته امید جعفری، برای حضور مدارس بنیاد قلمچی و همچنین مدارسی که در تعامل با کانون هستند نیز برنامههایی در نظر گرفته شده که در ایام برگزاری نمایشگاه در حال اجراست.
جعفری سرمایههای کانون و بنیاد قلمچی را منابع انسانی نخبه و باتجربه برشمرد و گفت: امسال بیش از ۱۵۰ نفر از همکاران در بخشهای مختلف غرفه کانون و کیوسکهای محوطه بیرونی در حال ارائه خدمات به بازدیدکنندگان خصوصا دانشآموزان عزیز هستند؛ در ساختمان مرکزی و مناطق نیز بهطور همزمان همکاران اطلاعرسانی و خدمات لازم را به مخاطبان ارائه میدهند.
لازم به ذکر است سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در مصلی از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشتماه جاری در حال برگزاری است؛ غرفه کانون فرهنگی آموزش قلمچی (رواق شرقی؛ سالن ناشران آموزشی) میزبان علاقهمندان است.
