گفتگو با امیر مهدی آوخ کیسمی ؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

فایده این آزمونها برای من آشنا شدن با سوالات بیشتر و تسلط بر مدیریت زمان است.

گفتگو با امیر مهدی آوخ کیسمی ؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : امیر مهدی آوخ

نام شهر و استان : رشت - گیلان

میانگین تراز : 6907

معدل : 20

سال‌های حضور در کانون : 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 27 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : ارتقای بهداشت سلامت دانشگاه علوم پزشکی _ کارشناسی ارشد

شغل و تحصیلات پدر : استاد تمام _ دکترا بایوتکنولوژی دریایی هیئت علمی

 

مصاحبه‌گر :  عطااله غبرائی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین ترازم 6771 و در آزمون آخر به تراز  7319  رسیدم .

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تست بیشتر ، بخصوص برای زیست ، این تست ها را از آزمونهای مختلف کانون و مؤسسات دیگر می زنم .

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

کل پایه دهم و یازدهم را روخوانی کردم و با توجه به بودجه بندی آزمونهای عید از همان مباحث تست زدم ، البته دوازدهم را هم می خواندم اما تمرکزم روی پایه بود.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

ابتدا کامل دروس دوازدهم را با تست بستم و سپس از آزمونهای سال قبل کانون آزمونهای جامع را زدم ، بعد روزهای نزدیک به آزمونهای کانون مطابق برنامه راهبردی مرور کردم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه باعث پیشرفت شما شد؟

در هر آزمون سعی می کردم از آزمون قبل پیشرفت بیشتری داشته باشم ، و اگر در آزمون قبل پیشرفت نداشتم تلاش می کردم تا آن را جبران کنم. پیوستگی به مدیریت زمان و تشخیص سوالات ساده خیلی کمک می کند.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

من بیشتر از استراتژی بازگشت استفاده می کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

انگیزه‌تان چه بود؟ فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله شرکت می کنم ، فایده این آزمونها برای من آشنا شدن با سوالات بیشتر و تسلط بر مدیریت زمان است.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

فقط کارنامه ی اصلی


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید ، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

من مطابق برنامه راهبردی درس می خوانم و برایم مشکلی در رابطه با برنامه ی مدرسه ایجاد نمی کند.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

 اول به بررسی سوالهائی که غلط پاسخ داده ام می پردازم سپس همه ی سوالها را چه آنهائی را که درست پاسخ داده ام و چه آنهائی که پاسخ نداده ام بررسی می کنم.

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

70تا 80 درصد از ده ساعت مطالعه ی روزانه ام را تست می زنم و بقیه را به مطالعه مبحثها می پردازم، البته الان در دوران جمع بندی زدن تست ها بیشتر شده است.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله دارم ، پارسال با جدیت بیشتری تکمیل می کردم اما امسال در تکمیل آن چندان منظم نیستم.

 

 کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

پارسال سه سطحی و آبی را استفاده می کردم اما امسال بیشتر روی سه سطحی تمرکز دارم زیرا سطوح مختلف دشواری در این کتاب برایم خیلی مهم است.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

 گذشته از نوروز ، بعد از ایام نوروز از این درس ها تست های جامع زدم و جائی را هم که مشکل داشتم تست موضوعی زدم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

 در نیم سال اول عمومی ها ، بخصوص فارسی را گذاشته بودم نزدیک امتحانات مطالعه کنم اما نرسیدم . در نیم سال دوم وقت بیشتری برای آنها در نظر گرفتم. نیم سال اول کمترین نمره دروس اختصاصی را در زیست داشتم که 19 شد . در نیم سال دوم تصمیم دارم با حل نمونه سوالات بیشتر آنرا ارتقاء دهم.

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

  1.  لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

کنکور اردیبهشت . چون ایام باقیمانده را می خواهم بیشتر به مطالعه ی عمومی و کار تشریحی اختصاصی دهم.

 

Menu