گفتگوبامحمد دورقی دانش آموزقهرمان پیوستگی -دوازدهم‌تجربی-اهواز

در نیم‌سال دوم با توجه به کمی کم‌کاری در دروس عمومی تصمیم گرفتم وقت بیشتری برای امتحانات نهایی و دروس عمومی بگذارم و همچنین تمرکز بیشتربر آزمون زدن وهمین طور دوره تمرکز کنم.

گفتگوبامحمد دورقی دانش آموزقهرمان پیوستگی -دوازدهم‌تجربی-اهواز

نام و نام خانوادگی : محمد دورقی

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : اهواز خوزستان

میانگین تراز: ۸۱۷۱

سال‌های حضور در کانون : از سال دوازدهم البته سال های قبل هم عضو بودم که وقفه افتاد.

چند آزمون شرکت کرده است : 51

شغل مادر: فرهنگی

شغل پدر: فوت شده


شمارنده: 513710645

 

مصاحبه‌گر :  علیرضا عطوفی

 

 

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

در نیم‌سال دوم با توجه به کمی کم‌کاری در دروس عمومی تصمیم گرفتم وقت بیشتری برای امتحانات نهایی و دروس عمومی بگذارم و همچنین تمرکز بیشتربر آزمون زدن وهمین طور دوره تمرکز کنم.


  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز داشتید؟

به طور کلی جمع بندی دروس ، رفع نواقص و بررسی آزمون‌های جامع کانون‌قلم چی.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

در قدم اول جمع بندی دروس پایه و رفع مشکلات احتمالی سپس پیش‌خوانی دروس دوازدهم با تمرکز بردروس ریاضی و فیزیک.

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
    لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

اردیبهشت به علت داشتن آمادگی لازم و ممکن است کنکور اردیبهشت امسال مانند کنکور دی پارسال تراز بالاتری بدهد و در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب فرصت دیگری داشته باشم.


  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم بود. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی کردین یا با پیش روی سریع حرکت کردین؟ لطفا توضیح دهید.

با پیش روی سریع حرکت کردم و گاهی سعی کردم جلوتر هم باشم برای تسلط بهتر در مطالب آزمون‌های بعدی.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، غیبت نکردن دانش آموز در شرایط بهتری قرار می گیرد و پیوستگی لازم حفظ می‌شود و در طولانی مدت پیشرفت قابل توجهی برای دانش آموز ایجاد می‌کند.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون‌ها باعث شد کنترل بهتری بر وضعیت خودم داشته باشم و از کیفیت مطالعه و تست خود در هر فصل و مبحث مطلع شوم.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله، برای بررسی تسلط خودم بر مباحث  به دلیل کیفیت و چالشی بودن مناسب سوالات برای آزمون اصلی بهتر آماده می‌شوم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله شبیه‌سازی شرایط آزمون برای خودم شبیه‌سازی خوبی برای آزمون اصلی هست و اگر نقص یا مشکلاتی می‌دیدم به سرعت برطرف می‌کنم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

باعت تقویت و تسلط بیشتر دروس اختصاصی من می‌شد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

همواره سعی می‌کنم جلوتر از برنامه راهبردی باشم تا وقت کافی برای مسلط شدن بر مباحث داشته باشم اوایل هفته اول را با مطالعه و زدن تست‌های کتاب کمک آموزشی سپری می‌کنم و از اواسط هفته اول تا اخر هفته‌دوم به بررسی آزمون‌های مختلف، دوره دروس و پیش‌خوانی برای آزمون بعدی می‌پردازم، برنامه آزمون‌ها معمولا جلوتر از مدرسه بود.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی و فیزیک در درس ریاضی ابتدا جزوه معلمم کامل بررسی می‌کنم و همه تست‌ها را دوباره خودم حل می‌کنم سپس تست‌های کتاب کمک درسی را بررسی می‌کنم و در آخر آزمون‌های مختلف را حل می‌کنم در درس فیزیک علاوه بر بررسی جزوه معلم به مطالعه درسنامه کتاب کمک درسی می‌پردازم و سپس همه تست‌های آن را حل می‌کنم و در آخر ایده‌های جدید‌تر را در آزمون‌های مختلف بررسی می‌کنم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، مخصوصا در دفترچه دو همواره سعی می‌کنم مدیریت دفترچه دو را در خانه تمرین و شبیه سازی کنم و در آزمون بازه‌های زمانی‌ای که برای خودم تعیین کردم رعایت می‌کنم.

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟
     درس زیست شناسی، در زیست شناسی وقت زیادی را صرف تست زنی می‌کردم و گاهی نتیجه دلخواه من حاصل نمی‌شد ولی با کم کردن از وقت تست و اختصاص دادن زمان بیشتر به خواندن متن کتاب درسی نتایج بهتری گرفتم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون به نظر من می‌تواند هردرس بین ۱ ساعت تا ۷ ساعت زمان بگیرد و این بستگی به کیفیت سوالات آزمون و مشکلات دانش آموزان دارد  من ابتدا سوالات غلط و نزده بررسی می‌کنم و علت غلط یا نزده‌ها را تعیین می‌کنم سپس دوباره از سوال اول شروع کرده و همه سوالات بررسی می‌کنم و اگر نکته جدیدی یا راه بهتری پیدا کردم آن را در دفتر یا کتاب وارد می‌کنم و نهایتا به بررسی سوالات مشابه سوالات غلط یا نزده آزمون می‌پردازم.


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کارنامه ۵ نوع درس وضعیت کلی درس‌ها را نشان می‌دهد و ابزار خوبی برای تعیین زمان بندی لازم برای دروس، توجه به نقاط ضعف موجود و درس‌های نوسانی است.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

همه خانواده و به خصوص پدر و مادرم حامی خیلی خوبی برای من هستند و در هر مشکلی که پیش می‌آید نهایت کمک را به من می‌کنند مخصوصا با فوت پدرم که جو نامناسبی ایجاد شده‌بود خانواده و مخصوصا مادرم با حضور گرم و فعال درکنار من سعی در جبران این خلا ایجاد شده داشتند.


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

به صورت بسته‌ای و کم کم در طی سال به مطالعه آنها پرداختم.


  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله سعی می‌کنم آزمون‌های نهایی و تشریحی موجود در سایت کانون را حل کنم.


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟

۷۶۰۰ در پایه یازدهم و به ۸۵۰۰ رسید با تلاش پیوسته و استوار و سعی در انجام دادن کارهایی که در طولانی مدت به من کمک کنند.

Menu