نام و نام خانوادگی : محمد شکوهیان
مقطع و رشته : دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان : قم
میانگین تراز : 7100
سالهای حضور در کانون : از سال دهم.به مدت 3 سال
چند آزمون شرکت کرده است : حدود 50 آزمون اصلی
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : آزاد
مصاحبهگر : کامران شهان
- تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
پیشروی سریع آزمون ها و تمرکز بیشتر روی درس عمومی.
- روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟
در دروسی که برای یادآوری درسنامه نیاز داشتم،درسنامه را خلاصه وار می خواندم بعد سراع تست ها می رفتم و دروسی مثل ریاضیات که درسنامه نیاز نداشت تست های جمع بندی و آزمونی را که جمع آوری کرده بودم می زدم یا اگر منبع دومی داشتم که در طول نیمسال اول نزده بودم ،می زدم.
- در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟
هدف هر دو جمع بندی نیمسال اول بود.با توجه به این قضیه در فرجه های هر آزمون مدرسه درس مربوطه را می خواندم و درسی مثل فیزیک که آزمون مدرسه بعد از 22 دی بود را در فرجه های دروس عمومی که وقت خالی داشتم می خواندم که آزمون 22 دی برایم مفید باشد.
- آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
آخرین غیبتم تابستان قبل از یازدهم بود.و از آن به بعد در آزمونی غیبت نداشتم و غیبت هایی که داشتم نشان داد اگر غیبت کردن در آزمون ها برایم عادی شود نسبت به بودجه بندی بی تعهد می شوم. حتی اگر بودجه بندی یک یا دو درس را نمی رساندم همان درس های خوانده شده را میزدم.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
اینکه نسبت به بودجه بندی تعهد داشته باشم خیلی کمکم کرد .چون عواقب نرساندن به بودجه بندی یک آزمون زنجیروار روی آزمون های بعدی تاثیر منفی می گذارد.
- آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله .اگر هفته اول تا حد قابل قبولی بودجه بندی را برسانم در آزمون شرکت می کنم.وضعیت مطالعه ام را با این آزمون می سنجم و ایرادتم را پیدا می کنم و تا هفته دوم حلشون می کنم.
- آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله.چون این آزمون هم جنبه جمع بندی دارد و هم نشان می دهد در هر درس چه وضعیتی دارم تا نسبت به آزمون اصلی هدفگذاری کنم و جنبه نمونه سوال دارد.
- شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
همیشه از درس مدرسه جلوتر بودم.
- مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
برای برنامه ریزی ابتدا برنامه هفته اول را می نویسم و سعی می کنم منبع اول همه دروس را در هفته اول زده باشم و آخر هفته اول با توجه به وضعیتم برنامه هفته دوم را می نویسم.
- نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
ریاضی و فیزیک.نقطه قوت اصلی ام درس ریاضی است.ولی چون مطالعه خاصی ندارم ابتدا درسنامه و بعد تست ریاضی می زنم.چون درس ریاضی به شدت به پایه وابسته است ،عموما مشکل دانش آموزان پایه است ولی چون من از پایه ریاضی را پیش روی کردم در این درس مشکلی ندارم.
- در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
شیمی.خیلی با درس شیمی مشکل دارم وهنوز هم تا حدودی این ایراد را دارم.چون روش مطالعاتی اش را بلد نبودم و به حفظیات و مفاهیم و کتاب درسی اهمیت نمی دادم و چون مطالب درس شیمی خیلی پراکنده می باشد،سعی کردم مطالب را در طول هفته پخش کنم و خیلی تاثیر مثبت داشت.
- تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
سوال های نزده ام را سعی می کنم بدون پاسخنامه ،خودم حل کنم .اگر نتوانستم از پاسخنامه استفاده می کنم و سوال های غلط هم از پاسخنامه می زنم.
- شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
کارنامه پروژه ای.وضعیت کلی خودم دستم میاید و از طرفی تاثیرات انتخاب هایم را می فهمم که در هر بازه چه تصمیمی تاثیر خوب داشته و چه بازه های تاثیر بد.از طرفی با توجه به اینکه به عنوان مثال در آزمون های پیشروی یا جمع بندی چه عملکردی داشته ام ،اشتباهاتم را پیدا می کنم.
- نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
نقش پدر و مادرم بیشتر حمایتی بود.از ایشان کمال تشکر را دارم.
