نام و نام خانوادگی: فاطمه علیخان نژاد
مقطع و رشته: یازدهم انسانی
نام شهر و استان: قم
میانگین تراز: 7100
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: یک سال ( امسال که یازدهم هستم ) 16مرحله آزمون اصلی و یک آزمون هدیه
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: برقکار - لیسانس
-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از طریقی یکی از آشنایان که در کانون عضو بودند با کانون آشناشدم رتبه 39 منطقه دو کسب کرده بودند و به من هم پیشنهاددادند که کانون بهترین گزینه است و از برنامه های آن می توانی بهترین استفاده رو ببرید و رتبه خوبی کسب کنی.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
امسال اقدام به ثبت نام کردم .
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
حدود16 مرحله آزمون اصلی و 1 مرحله آزمون هدیه
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
برنامه ریزی ام دقیق تر شده ، ساعت مطالعه ام بالاتر رفته ، وتوانستم ضعف هایم را بشناسم .
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم. من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم. منابع من کانونی بود.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خسته نشدم – به این تعداد آزمون نیاز دارم با شرکت در آزمون ها برنامه ریزی ام دقیق تر شده ضعف هایم را پیدا کردم و با تلاش می توانم جبران کنم .
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر غیبت نداشتم – به خاطر اینکه وقتی پیوسته شرکت می کنم باعث می شود ضعف هایم را بهتر برطرف کنم و زمان جبران کردن داشته باشم و پیوستگی باعث پیشرفت من می شود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث شد مرحله به مرحله با تمرین بیشتر درصدهایم بالاتر برود و در مدرسه نیز پیشرفت کنم .
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله- به خاطر اینکه وقتی آزمون های هدفگذاری را شرکت می کنم باعث می شود بفهمم کدام درس را کمتر مطالعه کردم و برای هفته آینده بهتر برنامه ریزی کنم – باعث می شود داخل آزمون اصلی درصد بالایی بیاورم .
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله – برای اینکه بتوانم بهتر جمع بندی کنم و باعث می شود قسمت هایی که فراموش کرده ام دوباره مرور کنم.
1ز کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه 5 نوع درس ، چون ضعف و نقاط قوتم را به خوبی نشان می دهد. و همینطور کارنامه اشتباهات به خاطر اینکه اشتباه را دوباره تکرار نکنم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله – سعی می کنم براساس منابعی که در برنامه وجود دارد ساعت و روز مطالعه را برای خودم شخصی کنم و برای هر درس به اندازه کافی تمرین داشته باشم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
همان روز آزمون سوالات اشتباه و نزده را مشخص می کنم و سعی می کنم بدانم چرا اشتباه و یا نزده ام و برای هفته بعد روش مطالعه ام را تغییر می دهم و در درس هایی که تراز بهتری داشتم روش مطالعه ام را حفظ می کنم و به همان صورت ادامه می دهم .
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله – چون امتحانات مدرسه تداخل داشت نتوانستم در آزمون ها خوب باشم و در هفته های بعدی حتما جبران می کنم .
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
مادرم – سعی می کنند برنامه ام را بررسی کنند و اگر مشکلی پیش آمد مرا راهنمایی و کمک کنند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درس های عربی و ریاضی ، بیشتر سعی می کنم برای این درس ها تمرین زیاد وتست زیادی کار کنم و درسنامه کتاب های کمک آموزشی را استفاده کنم – در مدرسه هر دو درس رانمره 20 می گیرم و در آزمون ها عربی حدود 87 %و ریاضی بین 70 تا 100درصد.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
درس علوم و فنون – سعی کردم هر روز در برنامه ام فنون را بگنجانم و با تست زیاد ضعف هایم را جبران کنم .
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
در تابستان در هفته 30 ساعت مطالعه داشتم و 7 ساعت تست می زدم و در طول سال تحصیلی ایام مدرسه هفته ای 25 ساعت مطالعه و 3 ساعت تست می زنم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
تابستن چون تایم آزادبیشتری داشتم و می توانستم زمان زیادی برای جبران نقاط ضعفم صرف کنم .
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش برنامه ای ، چون برنامه ریزی کانون سطح خوبی دارد و توانستم برنامه ریزی ام را با برنامه راهبردی کانون بهتر کنم .
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله می توانم –البته هرچه آزمون های بیشتری شرکت می کردم مهارتم در تشخیص این سوالات بیشتر می شد.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
معمولا 10 الی 12 اشتباه.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
بررسی اشتباهات : این اشتباهات حاصل یادگیری ناقص من است و با بررسی آنها این یادگیری را کامل می کنم .
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
چون معلمان امتحانات بیشتری از ما می گیرند تشریحی خوانی بیشتری دارم و باعث می شود تایم مطالعه ام بیشتر شود .
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
درس های عربی و ریاضی ، سعی می کنم با تست بیشتر و تمرین بیشتر اشتباهاتم را جبران کنم .
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله – سعی می کنند بیشتر راهنمایی ام کنند تا پیشرفت کنم و از درس خواندن فاصله نگیرم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله – به خاطر اینکه ساعت مطالعه خود را در این دفتر می بینم باعث می شود انگیزه ای باشد برای بیشتر خواندن درس ها .
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب های آبی پیمانه ای کانون استفاده می کنم ، چون تعداد تست ها مشخص است هدفگذاری بهتری می توانم داشته باشم .
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیوستگی چون این پیوستگی باعث پیشرفت من در مدرسه و آزمون های کانون شد.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
روش استراتژی بازگشت ، همواره از روش استراتژی بازگشت در آزمون ها استفاده می کنم .
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
از گوشی خیلی کم استفاده می کنم اگر برنامه درسی و فیلم آموزشی بخواهم ببینم از گوشی پدر و مادرم استفاده می کنم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
برای برنامه ریزی بهتر و برای آمادگی بیشتر برای سال تحصیلی پیش رو .
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
سعی کردم در تابستان پایه دهم و یازدهم را مرور و جمع بندی خوبی داشته باشم .
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
انگیزه ی بالایی برای خواندن دارم چون رسیدن به هدف برایم خیلی مهم است.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله ، معمولا سعی می کنم ساعت بیشتری را با خانواده بگذرانم .
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله ، کتاب داستان می خواندند- فعلا مطالعه غیر درسی ندارم و تمام تمرکزم را برای سال دوازدهم و کنکورم گذاشته ام .
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
در درس عربی از خانم نوبهار تشکر می کنم چون انگیزه بیشتری می دهد.
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
برای دروس عمومی مثل زبان تست کار می کنم و ساعت بیشتری برای دروس اختصاصی می گذارم و سعی می کنم برای دروس عمومی با برنامه مدرسه پیش روم.
