حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیم‌سال دوم می‌گویند-5

در انتهای نیم‌سال اول توانستم که مطالب دوازدهم و دهم را در حد قابل قبولی خوانده و حداقل دو منبع را کار کرده باشم

حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیم‌سال دوم می‌گویند-5



حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیم‌سال دوم می‌گویند-5


نگار کاووسی دانشجوی دندان‌پزشکی دانشگاه تهران

در انتهای نیم‌سال اول توانستم که مطالب دوازدهم و دهم را در حد قابل قبولی خوانده و حداقل دو منبع را کار کرده باشم ضمن این‌که میانگین تراز آزمون‌هایم نیز در حد مطلوب و 6800 بود و مهم‌تر از همه صرفا به یک آزمون کفایت نکرده و آزمون‌های زیادی از جمله مشابه پارسال، هدف‌گذاری، آزمون‌های هدیه و... را نیز می‌دادم که تاثیر به‌سزایی در پیشرفت من داشت. به نظر من بهترین روش برای جمع‌بندی نیم‌سال اول آزمون زدن است! یک کار بسیار تاثیرگذار استفاده از کارنامه اشتباهات کانون بود که سوالات آن را برای جمع‌بندی نهایی دوباره حل می‌کردم.

برای شروع نیم‌سال دوم یک دفتر نکات به برنامه خودم اضافه کرده بودم که نکات دام‌دار در درس زیست، حفظیات و مفاهیم پر تکرار شیمی، و همین‌طور فرمول‌ها و روش‌های تستی جالب که تصمیم به استفاده بیشتر از آن‌ها را داشتم، در آن یادداشت کرده و در مواقعی که فرصت پیش می‌آمد آن را مطالعه می‌کردم. این روش باعث جهش زیادی در درس شیمی من شد زیرا حفظیات و مفاهیم مهم آن بسیار برای من تکرار می‌شد و سوالات آن را در آزمون‌ها از دست نمی‌دادم. 

در نهایت عامل موفقیت خودم رو استمرار و پیوستگی می‌دانم با این‌که شرایط بسیار دشوار و طاقت فرسا بود اراده‌ام به من اجازه از بین بردن زحمات خودم و خانواده‌ام را نمی‌داد که من را برای ادامه مسیر کمک می‌کرد.

 


کیارش حقانی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی شریف 

 من هم مانند همگی شما سال کنکور را گذرانده‌ام و از مشکلات و اضطراب‌هایتان باخبر هستم. اکنون هم با پایان نیم‌سال اول و دست و پنجه نرم‌کردن آزمون‌های تشریحی دی حتماً به اندازۀ کافی نگران کنکورتان هستید. من نیز در سال کنکور خود تمام تلاشم را کردم تا در پایان نیم‌سال اول دوازدهم، مباحث دوازدهم را تکمیل کرده باشم و همچنین چون در زوج‌کتاب‌های آ‌زمون‌های کانون من دهم را انتخاب کرده بودم، مباحث پایۀ دهم را نیز تا حدودی خوانده بودم. اما برای خود شخص من حتماً کمی و کاستی‌هایی در پیشروی مباحث دهم و همچنین پیشروی‌های مضاعفی برای نیم‌سال دوم دوازدهم طبق تدریس اساتید بود اما در کل چیزی که به‌نظرم در نیم‌سال اول اهمیت دارد این است که حتماً درسنامۀ نیم‌سال اول دوازدهم را به اتمام رسانده باشید. چون با آغاز نیم‌سال دوم مشغول تست‌زدن نیم‌سال دوم می‌شوید و وقتی برای جبران نیم‌سال اول نمی‌ماند. از آن طرف برای جبران کردن دهم و یازدهم همیشه یک‌سری فرجه وجود دارد و طبق آزمون‌های کانون هم می‌توانید در آزمون‌های جامع ضعف‌های خود را جبران و مباحث را مرور کنید. از آن‌جا که من درسنامۀ مباحث نیم‌سال اول را درست و کامل خوانده بودم، در ورود به نیم‌سال دوم مجدداً سعی کردم درسی نخوانده باقی نماند و تمرکز مضاعفی را برای رسیدن به بودجه‌بندی آزمون‌ها گذاشتم. با وجود این‌که دوازدهم در کنکور از ضریب بالاتری برخوردار است اما دهم و یازدهم را فراموش نکردم و به تقویت آن‌ها نیز پرداختم. نقاط قوت خود که دروس فیزیک و ریاضیات بود را تثبیت و سعی کردم دروس عمومی و شیمی خود را نیز تقویت کنم. در ضمن من در دوران آزمون‌های تشریحی دی، همزمان با مطالعه مباحث تشریحی از درسنامه و تست جدا نشدم و هم توانستم نمرۀ بالایی در امتحانات کسب کنم و هم از آزمون‌های تستی عقب نمانم. 

 


یاسمن شاه مرادی دانشجوی رشته دبیری ادبیات دانشگاه فرهنگیان

 در نیم‌سال اول با توجه و تکالیف و امتحانات مدرسه و هم‌چنین برنامه راهبردی تلاش می‌کردم توازن و تعادل منطقی بین این دو برقرار کنم، به‌طوری که هر کدام باعث پیشرفت دیگری می‌شد. من در نیم‌سال اول علاوه بر مطالعه عمیق دروس دوازدهم و تلاش برای فراگیری آن‌ها، کتب دهم و یازدهم را هم به روش بازیابی و بیشتر با محوریت تست‌زنی مطالعه می‌کردم چون دهم و یازدهم را در سال‌های تحصیلی مربوطه و در تابستان گذشته به خوبی خوانده بودم و فقط در نیم‌سال اول دوازدهم به مرور و تثبیت بیشتر آن‌ها نیاز داشتم. در اتمام نیم‌سال اول و بعد از ۳ ماه درس و تلاش و شرکت مستمر در آزمون‌ها توانستم علاوه بر کسب معدل ۲۰ در امتحانات نوبت اول، دهم و یازدهم و نیم‌سال اول دوازدهم را به خوبی فرا بگیرم و با انجام آزمون‌های جمع‌بندی، کنکور دی را با موفقیت و کسب درصدهای عالی طی کنم و با آسودگی و آرامش خاطر بیشتری خودم را برای نیم‌سال دوم آماده کنم .

با شروع نیم‌سال دوم و با توجه به سوالات کنکور در پی یافتن نقاط قوت و ضعف خود برآمدم و اقدام به حفظ و ارتقای نقاط قوت و تلاش برای رفع نقاط ضعف خود کردم. مثلا درک مطلب عربی را وارد برنامه‌ام کردم و هفته‌ای ۲ تا ۳ بار کار می‌کردم. برای ریاضی به کلاس رفتم و برای فلسفه و منطق هم درسنامه‌های کتاب تست را با دقت بیشتری مطالعه کردم و تست‌زنی‌ام را افزایش دادم و هم‌چنین در یک همایش برای فلسفه و منطق شرکت کردم. همه این‌ها باعث افزایش درصد و تراز من در نیم‌سال دوم شد.



محمدرضا کاظمی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شریف

 نیم‌سال اول فرصتی است تا بفهمیم چه ساعتی از شبانه روز می‌توانیم مفیدترین مطالعه با بازدهی بالا را داشته باشیم تا در نیم‌سال دوم بر اساس آن برنامه ریزی کنیم. من در پایان نیم‌سال اول توانستم دروس پایه را جمع‌بندی کنم و هم‌چنین در امتحانات نیم‌سال اول هم نمرات خوبی کسب کردم که این به دلیل پیوستگی و پیشروی با برنامه از تابستان بود. در نیم‌سال اول توانستم به نقاط ضعف وقوت خودم پی ببرم و آمادگی لازم برای شروع نیم‌سال دوم راپیدا کنم.

 بعد از پایان نیم‌سال اول و کنکور دی با توجه به نتایج لازم بود که برخی ایرادات را برطرف کنم. باید بازدهی را هنگام درس خواندن بالا می‌بردم و فقط کمیت زیاد کافی نبود. برخی شیوه‌های مطالعه و جمع‌بندی سریع را یاد گرفتم که جایگزین روش‌های مطالعه طولانی مدت شد. هم‌چنین باید تست‌های زمان‌دار بیشتری کار می‌کردم. برای جمع‌بندی بهتر است که کنکور‌های سال های قبل تمرین شود. من در پایان نیم‌سال اول به ضرورت این موضوع پی بردم و در نیم‌سال دوم آن را در دستور کار قرار دادم.


 

حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیم‌سال دوم می‌گویند-1                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیم‌سال دوم می‌گویند-2                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیم‌سال دوم می‌گویند-3                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیم‌سال دوم می‌گویند-4                        

Menu