
حمیدرضا جوکار دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز
در نیمسال اول علاوه بر اینکه مطالب نیمسال اول دوازدهم رو جلو بردم کل مطالب یازدهم و یک سری از درسهای دهم را هم مرور کردم. من در نیمسال اول بیشتر روی آموزش مطالب وقت گذاشتم. تستهایی که استفاده میکردم بیشتر برای آموزش بود تا آزمایش، چون نیاز به تسلط کافی به مطالب داشتم تا در نیمسال دوم وقت بیشتری داشته باشم تا بیشتر تسلط پیدا کنم. هدفم این بود که در نیمسال دوم آموزشم بیشتر مربوط به مطالب نیم سال دوم دوازدهم و یک سری از درس های دهم باشد. این کار در این زمینه خیلی به من کمک کرد. همراه با درسخواندن به شیوه کنکوری برای امتحانات نهایی هم آماده می شدم و حدود 25 درصد از زمان مطالعهام رو صرف امتحانات نهایی میکردم.
بعد از کنکور دی که توانسته بودم درصد های متوسطی کسب کنم که نیمسال دوم شروع شد. من از درصدهايی که کسب کرده بودم راضی نبودم و این به خاطر تسلط بر روی مطالب نبود و بیشتر به خاطر نداشتن تسلط بر روی نحوهی آزمون زدن بود. من در این موقع تصمیم گرفتم که بیشتر زمانی که در اختیار دارم را صرف آزمون و تستزدن کنم. با اینکار مثلا زیست را که در کنکور دی 40 درصد زدم در کنکور تیر به 80 درصد رساندم. در کنار پیدا کردن تسلط کافی روی آزمون چون به امتحانات پایانی هم نزدیکتر شده بودم مطالعه برای امتحانات نهایی رو هم افزایش دادم. در این مسیر خانواده در همه شرایط به من کمک کرد و مواقعی که انگیزه نداشتم یا آزمونم خراب میشد، بسیار امیدوارم می کردند.

علی اشرفپور دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه تبریز
وقتی به دوران امتحانات نوبت اول رسیدم، تصمیم داشتم در مدت زمان امتحانات هم به صورت تشریحی و کامل کتاب درسی را مطالعه کنم و هم به صورت پیوسته و منظم تست حل کنم چون با این کار با یک تیر دو نشان میزدم از طرفی برای امتحانات مدرسه حاضر میشدم و از آزمونهای کانون هم عقب نمی ماندم و با شروع امتحانات با شکر خدا توانستم این ایده را پیاده کنم و معدل نوبت اولم 19.80 شد و در آزمونهای کانون هم میانگین تراز 7000 را توانستم حفظ کنم. بسیاری از دانشآموزان در این دوران بیشتر به آزمونهای مدرسه توجه می کنند و این باعث میشود که میانگین ترازشان افت کند. در نیمسال اول من توانسته بودم قبل امتحانات نوبت اول یک بار دروس دوازدهم را جمع بندی کنم که البته با برنامه راهبردی کانون پایه دهم را هم تمام کرده بودم.
در نیمسال دوم من طبق برنامه راهبردی کانون شروع به مطالعه پایه یازدهم کردم. البته سعی داشتم که پایه دوازدهم را هم تا پایان اسفند تمام کنم که بتونم راحتتر در دوران عید جمعبندی کنم.

عرفان نصرالهپور دانشجوی حقوق دانشگاه تهران
موفقیت در کنکور سراسری قطعا با پشتکار فراوان و استمرار در مطالعه بهدست می آید. یکی دیگر از الزاماتی که در موفقیت تاثیر گذار است، بهموقع شروع کردن مطالعه و شناسایی زمانهای طلایی و استراتژیک در دوران کنکور هست.نیم سال اول دوازدهم از این قبیل زمان ها است.
با قدرت شروع کردن پایه دوازدهم یکی از عوامل ایجاد روحیه و خودباوری برای رتبه برتر شدن هست که این موضوع در موفقیت من هم بسیار تاثیر گذار بود. من نیمسال اول را بسیار جدی گرفتم و سعی میکردم برای تمام آزمونهایی که شرکت میکنم حداکثر وقتم را بگذارم. ازدستاوردهای من در این دوران، بهدستآوردن ترازهای مطلوب درآزمونها و همچنین معدل خوب در امتحانات ترم بود و در کنار این موضوعات توانستم تقریبا هفتاد درصد پایه را جمعبندی کنم.
نیمسال دوم زمان تغییر شیوهی مطالعه و حرفهای عملکردن است. در نیمسال دوم، تغییراتی در شیوهی مطالعهی خودم ایجاد کردم و بیشتر وقتم را صرف آزمونهای مختلف و آشنایی با تیپهای مختلف سوالات کردم و سعی کردم ذهنم را متمرکز بر مطالب کتاب درسی و سبک سوالات کنکور کنم و کمتر سراغ حواشی برم. در شروع نیمسال دوم روندی را که در نیمسال اول شروع کرده بودم، ادامه دادم و با جمعبندی مطالب، سراغ آزمونهای مختلف رفتم و خود را در آزمونزدن و مدیریت زمان، ماهر کردم و در ادامهی راه سعی در رفع نقاط ضعفم کردم تا کاملا آمادهی آزمون سراسری بشوم. نکتهی دیگری که در نیمسال دوم از اهمیت بالایی برخوردار است توجه به امتحانات نهایی است که با یک برنامهریزی اصولی باید پیگیری شود. من از اهمیت این موضوع آگاه بوده و در کنار دیگر موارد به امتحانات نهایی هم توجه کردم که در موفقیتم بسیار تاثیر گذار بود.
حمید آقالوئی: برترهای کنکور از تصمیمات نیمسال دوم میگویند-1
