گفت وگو با هستی میرزایی ؛ دانش آموز برتر و پر تلاش نهم

گفت وگو با هستی میرزایی ؛ دانش آموز برتر و پر تلاش نهم برتر نهم

گفت وگو با هستی میرزایی ؛ دانش آموز برتر و پر تلاش نهم

نام و نام خانوادگی :  هستی میرزایی

مقطع :  نهم

نام مدرسه: هفده‌شهریور

نام شهر و استان:  تهران 

میانگین تراز : ۶۱۴۲

از چه سالی عضو کانون هستید: از پایه هشتم

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار _ لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : آزاد_ دیپلم



نام مصاحبه گر: نرگس رعیتی



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طرف اقوام که در آزمون های قلم چی شرکت می‌کردند آشنایی پیدا کردم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ آیا در دروس مدرسه پیشرفت داشته اید ؟ 

بله آزمون هایی که هر دو هفته یکبار می دهم تاثیر زیادی در بررسی قسمت هایی دارد که یادگیری آنها ناقص بوده است، از این طریق قسمت هایی که کامل یاد نگرفته ام رو پیدا می کنم و یا با تست هایی که می زنم بر میزان یادگیری ام افزوده می‌شود‌. از طرفی امسال که برای آزمون تیزهوشان آماده می شوم با قوی کرون پایه تشریحی و بعد از آن پایه تستی ام این موضوع در درس های مدرسه ام نیز مشهود است

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟

من و برادرم هم سنیم بنابراین در خانه بیشتر با برادرم تست می زنیم و درس می‌خوانیم. قسمت هایی را که یاد نگرفته ایم را برای هم توضیح می دهیم و علاوه بر مرور ، موجب تقویت یادگیری‌مان هم می‌شود.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟

سوالاتی که اشتباه زدم یا شک بسیاری داشتم و نزدم را در همان روز آزمون و درست ها و باقی نزده ها رو حداکثر تا یکشنبه ی بعد از آزمون تحلیل می کنم.

 

میانگین چند ساعت مطالعه روزانه داشتید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه توجه کرده بودید؟ 

در روز هایی که مدرسه می‌روم ۲-۳ است اما پنجشنبه و جمعه ۳_۴ ساعت و تقریبا هر ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعتی که مشغول هستم ، ۱۰ تا ۲۰ دقیقه استراحت می کنم.

 

در کدام دروس پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟

ریاضی ، علوم و عربی . تست ها باعث می‌شوند که با انواع مختلف سوال آشنا شوم و یا یک مبحث رو از چند جهت یاد بگیرم. تست و تحلیل پاسخنامه آن بعد از یادگیری یک مبحث عامل اصلی است و این موضوع برای آزمون های مدرسه خیلی موثر است.

 

از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

از کتاب های سه سطحی برای درس هایم بیشتر استفاده می کنم چون در سه سطح طبقه بندی شده است و پله پله می توانم به سوالات پاسخ دهم و زمانی که به سطح های بالا تر می روم تسلطم روی مباحث بیشتر شده است.

 

دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کردید؟

بله . من همیشه بعد از مدرسه ، در قسمت اهداف کوتاه مدت ، کارهای آن روز را می‌نویسم و کنار کتاب هام ، دفتر برنامه ریزی رو می‌گذارم تا بعد از هر درس مدت مطالعه ام رو یادداشت کنم.

 

آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

بله به نظرم گاهی اوقات خسته شدم و این موضوع باعث شد که احساس ناامیدی کنم یا نخواهم که دیگر درسی را بخوانم... برای همین چند ساعتی یا حتی یک روز کامل هیچ درسی نمی‌خوانم و فقط و فقط کاری را که باعث می‌شود حالم بهتر شود را انجام می‌دهم و استراحت می کنم . اما چون یک هدف مهم برای امسال دارم دوباره سر درس برمی گردم تا از مباحث عقب‌ نمانم


  • یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را میخوانند درباره مطالعه داشته باشید.
  • تابستان یک دوران با ارزش است . مطالعه ی دروس سال گذشته باعث می‌شود در ابتدای سال تحصیلی با اطلاعات کامل و جامع وارد مدرسه می‌شویم یا با پیش مطالعه ی دروس در تابستان یادگیری خیلی بهتری در دوران مدرسه داشته باشیم. درآن وقت دیگر زمان زیادی را صرف خواندن و یاد گرفتن نمی‌کنیم و تمرین بیشتری خواهیم داشت.


Menu