نام و نام خانوادگی سید جلال حسینی
رتبه سال 1402 3576
نام شهر و استان بندرگز استان گلستان
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است از سال 1402
47 آزمون
شغل و تحصیلات مادر خانه دار .سیکل
شغل و تحصیلات پدر آزاد سیکل
درصدهای کنکور 1402
ریاضی :0 ادبیات :37 جامعه 80 روان شناسی :55
عربی :60 تاریخ و جغرافیا:36 فلسفه و منطق :13 اقتصاد:51
تراز کنکور 8415
تراز سوابق تحصیلی 8162
مصاحبهگر : عالیه مهدوی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
من از طریق راهنمایی های خواهرم وارد کانون شدم و که ایشان در سال 1400 آموزش الهیات قبول شده است و رتبه 600 را کسب کرده بودند
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
2سال .سال یازدهم و یک سال پس از فارغ التحصیلی
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
45 آزمون اصلی و 15 آزمون هدیه
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود ؟
من با شرکت در آزمون های کانون توانستم روند پیشرفت خود را مشاهده کنم.و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسم و برای رفعش تلاش مضاعف کنم و به علت نظمی که برای برنامه درسی و برنامه راهبردی آزمون ها بود می خواستم در روند تحصیلی رشد سریعی داشته باشم .
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر چون شرکت در آزمون ها باعث می شد که حس رقابت را در خودم خاموش نکنم و برای هدفم تلاش مضاعف کنم و به هدف و آرمانم برسم .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
بله مهمترین عامل پیشرفتم در آزمون ها در وهله اول این بود که با خودم عهد بستم که که امسال غیبت نکنم و سعی می کردم که در پردازش اول آزمون دهم تا ارزیابی خودم از آزمون ها را داشته باشم
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟
بله چون ارزیابی از آزمون ها بود و بازخود مناسب برای بررسی عملکرد خود را می یافتم .
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله .چون با این آزمون ها فضای را برای خودم شیبه سازی می کردم کنم نقاط قوتم را بشناسم و استرسم برای آزمون کمتر می شد و آشنا شدن با سوالات می توانست بهتر خودم را مدیریت کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه 5نوع درس و کارنامه اشتباهات نقاط ضعف و تراز خود را تقویت نمایم سپس به شناسایی اشتباهات خودم قدم های مثبتی بردارم و کارنامه اشتباهات پلی بود برای رسیدن به ارتقا رشد تراز که در کدام جایگاه هستم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله یک هفته کامل درس می خواندم و یک هفته دیگر مرور و تست های هر درس را می زدم .آشنایی نسبی به برنامه را داشتم و برنامه خودم را شخصی سازی می کردم و نظم ذهنی مرا بالا می رفت و می دانستم چه ماهی و چه مباحثی را چه زمانی برسم و متعادل بودن برنامه و انعطاف پذیری آن نقطه امید را روشن تر می کرد که با امید می توان چراغ خاموشی را نورانی کرد اگر هدفمند بود و صبور
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله با آزمون دادن از مدیر کانون خانم مهدوی و پشتیانم خانم مسعودی آموزش گرفتم و و برای آزمونها به کار می بردم و حتی در جلسه آزمون برای من کار ساز بود. استفاده می کردم که زنگ خطر من هم به صدا در می آمد .
روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
هم بازیابی و مرور در هر درسی صدق می کرد و می دانستم با شبیه سازی کردن می توانستم باز خوانی خودم را تثبیت کنم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
عربی و تاریخ و جغرافیا تراز و درصد ی بهتری نسبت به دروس دیگر داشتم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
بله تمام آزمون ها را به صورت سوال به سوال تحلیل می کردم و همواره سوالات درست و اشتباه را بررسی می کردم. تا جاییکه نقطه کوری برای هر درس نداشته باشم .
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله برای هر دانش آموزی حتی شده یک بار شده این را تجربه کرده که گاهی از عملکرد خود نامید می شدم و اما در هر زمان تراز و رتبه ام پایین می شد. با همفکری پشتیبانم خانم مسعودی دوباره قدمم را استوارتر می کرد که سرعت و دقتم را در این مسیر بهتر از گذشته نمایم .
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
خواهرم ...روش مطالعه دروسی که برایم پر چالش و سوال بود برای به گونه زیبا باز می کرد. که خودم با یک مسیر مطالعاتی دقیق نتایج بهتری داشتم .
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
بله . تاریخ و جغرافیا با تمرین و تکرار و تست زنی و ایجاد فضای رقابتی با دوستم ابو الفضل خاری که به درصد بالایی به دست بیاورم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
در درس عربی - با مشاوره دقیق پشتیبام دلایل افت را پیدا کنم سپس آموزش دقیق روش مطالعه در آن درس را جستجو می کردم و آموزش می دادندزمان بیشتری به آن درس می پرداختم .
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
از ساعت 6صبح تا ساعت 11شب و هرشب به 2 ساعت پایانی را فقط تست می زدم .
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟ دلیل این موضوع چیست؟
دوره تعطیلات نوروز تا کنکور سراسری تا 16 تا 17 ساعت می رسید . چون هر چه به روز کنکور نزدیک می شدم استرس و توانم را مضاعف می کردم که بهتر و برتر باشم .
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
برنامه ریزی به نظر من چون جدیت و برنامه ریزی زمانی در درس هایم تاثیر داشت . که برای پیشرفتم وقت بیشتری بگذارم و سنجشی باشد که پیوستگی آزمون ها را برایم مستحکم تر می کرد. که که با آرامش و و بدون تنش ادامه را ه را برای خودم طی کنم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله به مرور زمان و وقت بیشتری برای هردرس و تست زدن طبقه بندی شده دروس می توانست قدم هایم را بهتر از گذشته بر دارم .
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
درس فنون و عربی اشتباهات را یاداشت می کرد و در مرور آزمون های سعی می کردم اشکلاتم را بر طرف کنم و به دنبال کارنامه اشتباهات می رفتم و همچنین در این میان با تست زدن بیشتر از همان مباحث و تحلیل دقیق نکات را باز بینی می کردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله .با من همراهی می کردم و یاد آوری می کردند که آزمون بعدی جبران برای هر درس خواهد بود پس نمی ترسیدم و با برنامه دقیق تر و با آزمون خطا هر راهی را بهتر از گذشته و با کمترین چالش حل کردم و به این باور یقین داشتم که خدا با ماست
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله .با حفظ پیوستگی برای هر آزمونی کمک شایانی می کرد. و در ماههای پایانی وابستگی من نسبت به برنامه راهبردی بیشتر از گذشته بود که مقایسه با خودم بود.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب جامع آبی چون در این کتاب همه سوالات ها و مرجع مشخص و ارتباط با صفحا ت کتاب درسی مطابقت دارد و سوال هایی که با طراحی جدید از آزمون های کانون قرار دارد. با هدف پوششی بودن تمرین های کتاب درسی در آن گنجانده شده بود و پیمانه ای بودن برای مدیریت زمان و درسنامه کاربردی آن با هدف پوششی بودن و پیمانه ای بودن سوالات در هر فصل برای تراز های برتر موثر است را آگاه بودم
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید
عربی و جامعه برای درس عربی ابتدا به سراغ لغات هر درس می رفتم و سپس به قواعد آن درس را مطالعه می کردم و سپس به ترجمه هر درس و قواعد آن در ترجمه باز بینی می کردم بعد به سراغ تست های کتاب آبی می رفتم و تسلطم را برای هر مبحث بیشتر می کردم.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
بله بهتر از هر زمانی تیر ماه افقی بود برای افزایش ساعات مطالعه و کم کردن اشتباهات هر آزمون و تحلیل هر بخش که برایم اثر گذار و کاربردی بود که نتیجه بهتری را پیدا کنم.
امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤالها و سؤالهای دشوار درسهای دیگر خودتان را مدیریت کنید؟
بله با توجه به دشواری سوال می دانستم که سطح سوالات سخت و دور از انتظار را بیایبم اما چون شک و دو بینی در هر مبحث زیاد بود پاسخگو به آن نشدم
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
روش استراتژی بازگشت چون توانست در جلسه آزمون وقت کم نیاورم و خودم را مدیریت کنم و سوالات ساده و سخت را تشخیص دهم و به سادگی اشتباهاتم نسبت به آزمون های دیگر کم تر شود.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
درس فنون تا حدی دور از انتظار بود ابتدا با دیدن سوالات مشاهده می شد که ضریب کمتری از سوالات را می توانم پاسخگو شوم چون برای این درس ها در طول سال وقت گذاشتم بیش ازحد ترس عجیبی به سراغم آمد اما با کمی مدیریت بر خود توانستم خودم را استرسم را کمتر داشته باشم.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
خیلی زیاد .برایم رتبه و دانشگاه همیشه مطرح بود جون با توجه به تلاشم می خواستم به رتبه های زیر 1000فکر می کردم اما با توجه به روز کنکور این رتبه آن چیزی نشد که به دنبالش بودم
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
حتما مدیریت زمان را اجرا می کردم .تست های بیشتری را برای درس ریاضی کارمی کردم برای معذل تلاشم را بیشتر کرده و وقت زمان آن را بهتر مدیریت می کردم .و اینکه می توانستم تا 40درصد در درس ریاضی می زدم که درصدها و ترازم را برای کنکور جابه جا می کرد.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
بله .امسال از گوشی استفاده می کردم که فقط زنگ و جواب تماس ها را می دادم و تلفن هوشمند خودم را به خواهرم دادم و وقت خودم را به حواشی نگذاشتم که وقت کم بیاورم .
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
پیوستگی و استمرار در آزمون های کانون تحلیل دقیق مطالب خوانده شده است
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
پوششی بودن آزمون ها و با مطالعه درسنامه و تست های پایه 10و 11را تا آخر هفته با دروس 12مطالعه می کردم و تست های هر درس را تا روز سه شنبه می زدم و چهار شنبه و پنج شنبه به مرور دروس می پرداختم تا چیزی از قلم نیفتد.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
مقایسه خودم با گذشته خود و با برنامه درس می خواندم و از برنامه عقب نمانم مرور نکات فرار را جز برنامه درسی به صوررت شبانه داشتم هر شب یک ساعت برای درس های فارسی و عربی وقت می گذاشته ام و تست های زمان دار جز برنامه ریزی درسی من بود و مهمتر از همه خودم با این که خواستن را در توانستن صرف کنم صبور بودم پر تلاش تر از گذشته
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
باور به موفقیت در یک قدمی تلاش ها خلاصه می شد و کارنامه کشوری در همان روز و استقامت خودم و صبوری در مسیر موفقیت
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
خیلی کم اما چون با برنامه درس می خواندم استراحت هم با برنامه ریزی من قرین بود.
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
بله مادرم و خواهرم در این مسیر موفقیت خواهرم نقش تاثیر گذار برایم بود.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله دوستان من همه در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند اما صمیمی ترین دوستم آقای ابوالفضل خاری بود که باهم وضعیت درسی را با هم در میان می گذاشته ایم و به هم روحیه در این مسیر می گذاشته ایم .
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
بله آقای دکتر محمد احمدی دبیر ادبیات و فنون برایم تاثیر گذار بود. که همیشه از ایشان بخاطر راهنمایی ایشان ممنونم
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
تراز 8162
فکر میکردید چنین رتبه ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
بله چون من با دوستم ابوالفضل خاری رتبه و تراز خودمان را در صفحه شخصی وارد کرده بودیم تا حدی به رتبه و تراز ما نزدیک بود.
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
در مدرسه براس درس عمومی و اختصاصی هم برایم اهمیت داشت و می دانستم باید تعادل در دروس برایم تاثیر گذار است.
