گفتگو با سارا قاسمی؛ رتبه 149 کشوری کنکور تجربی 1402

من از طریق رتبه برترهای سال‌های قبل و همچنین مدرسه و دوستانی که دانش آموز کانون بودند با کانون آشنا شدم.

گفتگو با سارا قاسمی؛ رتبه 149 کشوری کنکور تجربی 1402

نام و نام خانوادگی: سارا قاسمی

رتبه منطقه سال 1402: 62

رتبه کشوری سال 1402: 149

رشته و دانشگاه قبولی: پزشکی دانشگاه تهران نیم سال دوم 

نام شهر و استان: خراسان جنوبی - بیرجند

میانگین تراز: 7200

تعداد سال های حضور در کانون: 3 سال


نام و نام خانوادگی مصاحبه کننده: الهام اسماعیلی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

من از طریق رتبه برترهای سال های قبل و همچنین مدرسه و دوستانی که دانش آموز کانون بودند با کانون آشنا شدم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

آزمونها به من کمک کردند تا راحت تر خودم را محک بزنم و نقاط ضعف و قوتم را پیدا کنم.

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

تا حدودی چون غیبتهای کمی داشتم سعی می کردم پیوستگی در آزمون را حفظ کنم و منطبق با برنامه راهبردی پیش بروم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

اصلی ترین دلیل موفقیت من پیوستگی در آزمون ها بود با سنجش اینکه در هر مرحله در چه وضعیتی هستم و راهکاری جهت پیشرفت خودم پیدا کنم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

من از کارنامه اصلی و کارنامه پروژه ای استفاده می کردم - برای اینکه مشاهده کنم در پایان هر پروژه در مقایسه با پروژه های قبل چقدر تغییر کردم.  


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله با برنامه راهبردی پیش می رفتم هفته اول دروس تخصصی را تمام می کردم که به تسلط برسم و در هفته دوم پایه را مرور می کردم و تست زنی و چند روز آخر مرور مباحثی که مطالعه کرده بودم. 


در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

بیشتر برای درس زیست استفاده می کردم و نتیجه خیلی خوب گرفتم و توانستم درصد زیست را به مرور افزایش بدهم. 


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ 

روز جمعه استراحت می کردم و تحلیل آزمون را از شنبه شروع می کردم با بررسی سوالات اشتباه کاملا علت یابی می کردم سوالات اشتباه را بعد سراغ سوالات درست می رفتم و مرور می کردم اگر نکته خاصی هست حتما یادداشت می کردم و بعد بررسی باقی سوالات را کامل می کردم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله افت تراز داشتم حتی شده بود در فاصله دو آزمون افت 1000 تا هم داشتم با خانواده و دوستم و حتی پشتیبان صحبت می کردم و راهنمایی می گرفتم و سعی می کردم روحیه ام را بالا برده و تلاش کنم. 


کدام درس‌ها نقاط قوت شما بودند؟

فیزیک و ریاضی در این درسها تست های متنوعی کار می کردم مخصوصا تست های چالشی زیاد کار می کردم. 


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

سال دوازدهم در دوران مدرسه 6 تا 7 ساعت مطالعه داشتم و روزهای تعطیل 9 تا 12 ساعت مطالعه تا کنکور دی این روند بود اما با این فکر که کنکور دی و خوب ندادم ساعت مطالعاتی افت کرد اما بعد مدتی بهتر شد. 


آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟ 

بله نیم سال اول کامل شرکت می کردم و با دوستان و معلم ها ارتباط داشتم و با نظم مطالعه می کردم.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کردید؟

به ترتیب نگاه می کردم اما برای تحلیل آزمون به سراغ درسی می رفتم که بیشترین اشتباه را داشتم.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟

سه سطحی، به دلیل وجود سوالات چالشی در دو درس فیزیک و شیمی بعد دوران طلایی نوروز برای جمعبندی بسیار کاربردی بودند.    


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما داشتید و باعث می‌شد خوب درس بخوانید، چه بود؟

همیشه احساس می کردم جای پیشرفت دارم حتی اگر در آزمون آن نتیجه ای که باید می گرفتم را نمی گرفتم همیشه می گفتم بهتر می شوم و تلاش می کردم.

Menu