فرشته باقری : دروس را با توجه به نقاط ضعفم اولویت یندی می‌کردم

مصاحبه با فرشته باقری پشتیبان ویژه کانون در مورد دوران جمع بندی - من برای مرور مطالب از متن کتاب درسی(برای درسی مثل شیمی یا دروس عمومی)، حاشیه نویسی ها، خلاصه نویسی‌ها و بخش‌های هایلایت شده جزواتم است

فرشته باقری : دروس را با توجه به نقاط ضعفم اولویت یندی می‌کردم

سلام من فرشته باقری هستم 

رتبه 101 منطقه 2 کنکور ریاضی سال 1400 

و دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران



برنامه من برای جمعبندی کنکور همزمان با امتحانات نهایی در خرداد ماه شروع شد. من تصمیم داشتم دروس دوازدهم را همزمان با مطالعه برای امتحانات نهایی مرور و جمعبندی کنم. علاوه بر آن آزمون ها و مرور دروس پایه را هم در فاصله بین امتحانات در برنامه خود جا داده بودم.


استراتژی دوران جمع بندی 

اولین فاکتور من برای برنامه ریزی دوران جمعبندی میزان مطالعه و مرور هر مبحث در گذشته بود و با توجه به تسلط خودم برای مرور، رفع اشکال و تست زنی برنامه ریختم.

قدم بعدی انتخاب منبع برای مرور و تست زنی بود. من برای مرور مطالب از متن کتاب درسی(برای درسی مثل شیمی یا دروس عمومی)، حاشیه نویسی ها، خلاصه نویسی ها و بخش های هایلایت شده جزواتم استفاده کردم. منابع تست زنی من در این دوران شامل آزمون های جامع سه روز یکبار، تست های علامتدار آزمون ها و کتاب هایم و آزمون مبحثی از کتاب های جمعبندی بود.

گام بعدی تعیین روش مرور برای هر درس است. من در این بازه از آزمون های سه روز یکبار، روش بازیابی، مرور گزینشی و تورق سریع برای جمعبندی استفاده کردم.


استفاده از روش سه روز یک بار

در روش جمعبندی سه روز یکبار، در اولین روز من یک آزمون کنکور یا مشابه کنکور از کتاب زرد کنکور را دقیقا در شرایط مشابه کنکور میزدم. حین آزمون تمام تکنیک های آزمون مانند ضربدر منها و زمان های نقصانی را امتحان میکردم و کاملا شرایط کنکور را برای خودم شبیه سازی میکردم. بعد از ظهر آزمون را تماما صرف تحلیل سوالات و مطالعه نکات همان آزمون میکردم. 

من هنگام تحلیل آزمون های جامع تمام سوالات آزمون را اعم از درست، نادرست یا نزده دوباره حل میکردم و بلافاصله بعد از حل کردن پاسخنامه و نکات آن را بررسی میکردم. اینکار باعث تسلط به سوال مشابه کنکور و ایده آن می شود و تاثیر به سزایی در پاسخگویی به سوالات مشابه در کنکور دارد.

با توجه به اولویت بندی دروس برای مرور دو روز بعدی را به مرور و تست زنی اختصاص میدم.


روش بازیابی...

 اکثر دروس تخصصی را با روش بازیابی جمعبندی میکردم. به اینصورت که آزمون های مبحثی را به صورت زماندار میزدم و تحلیل میکردم و با توجه به اینکه در کدام قسمت ها بیشتر ضعف داشتم یا فراموش کرده بودم مطالب را مرور میکردم. این روش در دروسی مثل ریاضیات و فیزیک بسیار کاربردی بود.برای شیمی و دروس عمومی ابتدا مطالب را مرور میکردم و بعد تست های مبحثی زماندار میزدم.


امتحان نهایی ، بررسی کنکور های سال های گذشته و هفته آخر

در خرداد من مرور دوازدهم را همزمان با امتحان هر درس برنامه ریزی کرده بودم و سعی میکردم هر دو را همزمان انجام دادم. امسال هم با توجه تاثیر امتحانات نهایی در کنکور به دانش آموزان پیشنهاد میکنم برنامه خود را طوری بچینند که در روز های منتهی به هر امتحان تخصصی هم جمعبندی کنکوری را انجام دهند هم برای امتحان آماده شوند.

مرور من در طول خرداد بیشتر به صورت گزینشی بود به این صورت که تمام تیتر ها، شکل ها، نمودار ها و ... را به جز متن مطالعه میکردم و بعد سعی میکردم نکاتی که در آن صفحه بود را برای خودم توضیح دهم و در انتها نگاه کلی به متن میکردم تا ببینم چقدر درست عمل کردم و نکات باقی مانده را بخوانم.در هفته آخر قبل از کنکور من بیشتر زمان را برای مرور مطالب مانند حفظیات شیمی، فرمول های فیزیک و دروس عمومی با روش تورق سریع گذاشتم تا بتوانم تمام نکات را یکبار دیگر مرور کنم. 

 



ارتباط با ما

برای رزرو پشتیبان ویژه و آشنایی با خدمات مشاوره و برنامه ریزی، لینک صفحه پشتیبان ویژه را دنبال کنید . (کلیک کنید)

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲5 تماس بگیرید .

Menu