10 سالگی کتابخانه دیجیتالی تجهیزشده دانشگاه امیرکبیر

10 سال قبل در 27 اسفند 1391، مجهزترین کتابخانه دیجیتالی دانشگاهی کشور که توسط بنیاد قلم‌چی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فناوری‌های روز تجهیز شده است، با حضور «زنده‌یاد دکتر حافظی» افتتاح شد.

10 سالگی کتابخانه دیجیتالی تجهیزشده دانشگاه امیرکبیر

۱۰ سال قبل در ۲٧ اسفند ۱۳۹۱، مجهزترین کتابخانه دیجیتالی دانشگاهی کشور که توسط بنیاد قلم‌چی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فناوری‌های روز تجهیز شده است، با حضور «زنده‌یاد دکتر حافظی» پدر مدرسه‌سازی ایران افتتاح شد.


این کتابخانه که در مساحتی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه در کتابخانه مرکزی شهید صبوری دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی شده، توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) به آخرین فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روز تجهیز شده است.

این کتابخانه دیجیتالی زمینه استفاده همزمان ۸۰ و سالانه بیش از ۱۴,۰۰۰ دانشجو از امکاناتی شامل ۸۰ سیستم رایانه مجهز و میز و صندلی‌های مطالعه و به گفته رئیس کتابخانه زمینه لازم برای توسعه علمی دانشجویان را فراهم کرده است؛ گفتنی است سیستم روشنایی سالن به طور هوشمند بر اساس میزان حضور و موقعیت دانشجویان کار می‌کند.

 دیتاسنتر کتابخانه با ظرفیت بالا زیرساخت بهره‌مندی از میلیون‌ها مقاله را به صورت آفلاین و اطلاعات علمی گسترده را به صورت آنلاین برای دانشجویان حتی زمانی که در دانشگاه حضور ندارند، فراهم می‌کند.


10 سالگی کتابخانه دیجیتالی تجهیزشده دانشگاه امیرکبیر

منبع :

Menu