گفت‌و‌گوی مهسا هاشمی با قهرمان پیوستگی پرستو سخایی‌نیا

من آزمون‌ها را در روز جمعه بعد از آزمون وقتی که نتایج می‌آید تحلیل می‌کنم

گفت‌و‌گوی مهسا هاشمی با قهرمان پیوستگی پرستو سخایی‌نیا
  1. «من آزمون‌ها را در روز جمعه وقتی که نتایج می‌آید تحلیل می‌کنم.»


نام و نام خانوادگی : پرستو سخایی‌نیا

پایه : هشتم

نام شهر ،‌ استان : همدان ، همدان

سال‌های حضور در کانون : 2 سال

تعداد کل آزمون‌ها : 46 آزمون

میانگین تراز : 5740

تحصیلات و شغل مادر : دکتری بیومکانیک ورزشی ، عضو هیات علمی دانشگاه

تحصیلات و شغل پدر : دکتری مهندسی کامپیوتر ، عضو هیات علمی دانشگاه



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟ 

من یک برادر بزرگ‌تر از خودم دارم ، برادرم آزمون‌های کانون را از کلاس ششم شرکت می‌کردند و هم اکنون در پایه یازدهم تحصیل می‌کنند.


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 
  2. شرکت در آزمون‌ها باعث شد من بتوانم برنامه ریزی بهتری بر روی درس خواندن داشته باشم و تست زنی را با در نظر گرفتن ساعت شروع کنم.

  3. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
  4. چون آزمون‌ها شبیه ساز آزمون‌های تیزهوشان و آزمون های بالاتری هست و این باعث آشنایی من با آزمون های دیگر است هیچ وقت از شرکت در این آزمون ها خسته نشدم.

  5. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 
  6. پدر و مادرم چون هر دو تحصیلات دانشگاهی داشته اند تجربیات زیادی دارند و آنها می‌توانند به خوبی به من کمک کنند و من هم باید از تجربیات آنها به خوبی استفاده کنم.


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 
  2. سعی می‌کنم از تمام کارنامه‌های کانون استفاده کنم. مثلاً کارنامه پروژه‌ای به من کمک می‌کند تا بفهمم در کدام آزمون افت یا پیشرفت داشتم تا بر روی آنها کار کنم. کارنامه‌های اشتباهات به من کمک می‌کند تا اشتباهاتم را بشناسم و آنها را حل کنم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟
  2. بله ، برنامه راهبردی باعث می‌شود نظم بر روی درس خواندن ایجاد شود و این خیلی در درس خواندن مهم است و باید رعایت شود.


  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟
  2. در کارنامه 5نوع درس کانون قلم‌چی تمام نقاط قوت ها و درس هایی که نیاز به تلاش دارند را نوشته ، نقاط قوت من درس هایی هستند که وقت بیشتری را برای آنها می‌گذارم و در مدرسه هم در آن درس ها موفق هستم.

  3. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
  4. در مدرسه ما علوم تفکیک شده است به بخش‌های شیمی ، فیزیک ، زیست شناسی و زمین شناسی 
  5. در اوایل سال من در درس شیمی ضعیف بودم ولی با عوض کردن نوع خواندن و تست زنی در این درس توانستم موفق شوم و درصد من در علوم پیشرفت کرد.


  1. روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟
  2. سعی خودم را می‌کنم که در هر روز میزان درس خواندن خودم را بالا ببرم و در درس های اختصاصی بعد از خواندن درس تست می‌زنم و در درس های حفظی بعد از اینکه چند روز از خواندن و یادگیری گذشت تست می‌زنم.


  1. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 
  2. در کارنامه اول به سراغ درس‌هایی که دو هفته تلاش کردم تا در آزمون‌های بعدی درصد آن را بالا ببرم توجه می‌کنم بعد به درس‌های دیگر می‌رسم. اگر هم افت داشته باشم سعی می‌کنم برای آزمون بعدی جبرانش کنم.


  1. آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟ 
  2. بله کارنامه خودم را به پدر و مادرم نشان می‌دهم و اگر آنها افت من را ببینند مرا تشویق به تلاش در آن درس می‌کنند.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 
  2. بله من از دفتر برنامه‌ریزی کانون استفاده می‌کنم و این باعث می‌شود که من در درس خواندنم منظم شوم و ساعت‌های تست زنی و درس خواندن را در آن بنویسم.


  1. کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 
  2. من از کتاب‌های سه سطحی کانون استفاده می‌کنم و ویژگی خوبی که این کتاب‌ها دارند، این است که در سه سطح هستند و در سطح سخت من نکاتی که بلد نیستم را علامت می‌زنم و در دفتر خود می‌نویسم و آنها را مرور می‌کنم.


  1. از کلاس چندم در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کردید؟ 
  2. من نسبت به برادرم دیرتر شروع کردم و از کلاس هفتم شروع به دادن آزمون‌های کانون کردم.


  1. آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟
  2. بله من در کنار آزمون‌های اصلی آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال را هم شرکت می‌کنم و در سال هشتم از آزمون‌های پلکان هم استفاده می‌کنم.


  1. آیا برنامه‌ی مدرسه با برنامه‌ی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟ 
  2. تقریباً تمام درس‌های برنامه مدرسه‌ام با برنامه راهبردی یکی است ولی در بعضی از درس ها یکی نیست و من با پیشخوانی کردن و استفاده از ویدیوهای کانون ، درس‌ها را برای آزمون‌های کانون می‌رسانم.


  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 
  2. من آزمون‌ها را در روز جمعه بعد از آزمون وقتی که نتایج می‌آید تحلیل می‌کنم و نحوه تحلیل کردن من به این صورت است که برای هر سوال که اشتباه زده‌ام یا نزده‌ام نکته سوال را در دفتر می‌نویسم.


Menu