گفت‌و‌گو با صادق محمدی؛ از تراز 4273 تا تراز 5621

از طریق یکی از اقوام که 2 سال از من بزرگتر بودند و به گفته‌ی خودشان در کنکور

گفت‌و‌گو با صادق محمدی؛ از تراز 4273 تا تراز 5621
  1. «مهم‌ترین ویژگی من این بود که درس خواندن برای من مثل سرگرمی شده بود و باید حتما درس می‌خواندم تا آرام می‌شدم و از آن لذت می‌بردم.»


نام و نام خانوادگی : صادق محمدی

رتبه سال 1401 : رتبه 1583 منطقه 2 و 4787 کشوری کنکور ریاضی

رشته و دانشگاه قبولی : مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان

شهر : کرمان

شغل و تحصیلات مادر :‌ خانه‌دار ، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : کارمند ، لیسانس

سال‌های حضور در کانون : 2 سال (یازدهم و دوازدهم)

میانگین تراز : 5183

تعداد آزمون : 42 آزمون


مصاحبه گر: احمد بیکی


  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
  2. از طریق یکی از اقوام که ۲ سال از من بزرگتر بودند و به گفته ی خودشان آزمون‌ها در کنکور خیلی به‌ ایشان کمک کرده و مهندسی برق فردوسی مشهد قبول شدند با کانون آشنا شدم.


  3. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟
  4. دستاورد های زیادی کسب کردم مثل پیدا کردن اشکالات در مطالعه و نحوه ی خواندن و تست زدن هر درس و آشنایی با سوالات کنکور ولی به نظر من مهم‌ترین دستاورد به دست آوردن تمرکز و نداشتن استرس و مدیریت زمان سر جلسه ی آزمون ها و کنکور بود.


  5. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
  6. شرکت در آزمون‌ها اصلا خستگی نداشت و اتفاقا با دادن هر آزمون میزان رشد یا کاستی خود را می‌فهمیدم و اشکالات را پیدا و رفع می‌کردم و انگیزه می‌گرفتم و این خیلی به من در کنکور کمک کرد.


  7. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟
  8. پدر و مادرم هر دو روی برنامه درسی‌ام و زمان مطالعه‌ام نظارت کامل داشتند و به من خیلی در این راه کمک کردند.


  9. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟
  10. در اوقاتی که از برنامه درسی‌ام عقب نبودم در این آزمون ها شرکت می‌کردم و به من در آزمون روز جمعه کمک زیادی می‌کردند.

  11. گفت‌و‌گو با صادق محمدی؛ از تراز 4273 تا تراز 5621

  12. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ 
  13. بله با استفاده از برنامه ی راهبردی و‌ کمک مشاور یک برنامه ی درسی دو هفته ای تهیه می‌کردم و با استفاده از آن برای آزمون روز جمعه آماده می‌شدم.

  14. کدام درس ها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می‌کردید؟
  15. نقطه قوت من درس های ریاضی، دینی و فیزیک بودند که برای ریاضی و فیزیک ۲۰ درصد ساعت مطالعه را از روی کتاب روخوانی می‌کردم و فرمول ها و نکات مهم را دوره می‌کردم و ۸۰ درصد بقیه را تست می‌زدم و هر تست را تحلیل می‌کردم و برای دینی هم ۴۰ درصد زمان مطالعه را صرف خواندن نکات مهم و روخوانی درس می‌کردم و بعد بقیه زمان مطالعه را به زدن تست و تحلیل آن مشغول می‌شدم.
  16. در مدرسه نمرات بسیار خوبی را برای این ۳ درس کسب کردم و نمره ی من در این درس ها بالای ۱۹ بود و در آزمون ها میانگین درصد حدود ۶۵% برای دینی ۵۰% برای فیزیک و 50% برای ریاضی داشتم.


در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

  1. بله من در درس های عربی و زبان ادبیات خیلی ضعیف بودم و اغلب آزمون ها را درصد صفر یا حتی منفی در این درس ها بدست می‌آوردم ولی با تغییر روش مطالعه و زیاد کردن ساعت مطالعه و تست برای آن ها خیلی در این درس ها به خصوص در عربی پیشرفت کردم.


  2. روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟
  3. من سال آخر به طور میانگین روزی حدود ۹ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و در روزهای آخر کنکور به روزی حدود ۱۲ ساعت هم رسیده بود و من حدود ۷۰ درصد زمان مطالعه را به زدن تست اختصاص می‌دادم.


  4. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می‌رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کردید؟
  5. ابتدا به سراغ دیدن نمرات درس هایی که در آن ضعیف تر بودم یعنی ادبیات و زبان و عربی می‌رفتم.
  6. من بعد از هر آزمون آن را تحلیل می‌کردم و با استفاده از آن متوجه اشتباهات و کم کاری خود می‌شدم و برای آزمون بعد تلاش می‌کردم که آن ها را رفع کنم و تلاش خود را بیشتر می‌کردم تا درصدهای خود را نسبت به آزمون قبل افزایش دهم.


  7. آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌دیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آن ها با این افت چگونه بود؟
  8. بله می‌دیدند و اگر در درسی افت می‌کردم کاری نمی‌کردند که ناامید بشم بلکه به من انگیزه می‌دادند که برای آزمون بعد این کاستی را جبران کنم.


  9. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
  10. بله داشتم. این دفتر خیلی به من در برنامه ریزی و مرتب کردن کارهای روزانه کمک می‌کرد و به من در پیشرفت در درس هایم کمک بزرگی کرد.

  11. کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟
  12. از کتاب های آبی کانون و سه سطحی آن استفاده می‌کردم که از کتاب های آبی بیشتر برای خواندن نکات کلیدی و مهم هر درس و از سه سطحی برای تست زدن و آشنایی با سطح تست ها استفاده می‌کردم.

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم‌سال دوم گرفتید؟

  1. برای بهتر شدن در نیم‌سال دوم ساعت مطالعه خود و میزان تست ها را افزایش دادم .


  2. فکر می‌کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟
  3. به نظرم مهم‌ترین ویژگی من این بود که درس خواندن برای من مثل سرگرمی شده بود و باید حتما درس می‌خواندم تا آرام می‌شدم و از آن لذت می‌بردم.


  4. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟
  5. بله در دو روز آخر هفته عصرها وقت استراحت داشتم و یا با خانواده و دوستان به گردش می‌رفتم و یا در خانه به تماشای فیلم و سریال مشغول می‌شدم.


  6. آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کردید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه بود؟
  7. بله من همراه یکی از دوشتان در ۴ ماه قبل کنکور با هم مطالعه می‌کردیم و تست ها را با هم تحلیل می‌کردیم و درصدها را مقایسه می‌کردیم و این تبدیل شده بود به یک رقابت درسی که باعث پیشرفت هر دوی ما شد و ایشان الان دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی شیمی هستند.

 

Menu