دام احتمالی- روان شناسی- آزمون 9/4- آیدا علی بخشی

در این مطلب قصد داریم یک دام از کتاب روانشناسی را برای آزمون 9/4 پیش بینی کنیم.

دام احتمالی- روان شناسی- آزمون 9/4- آیدا علی بخشی

سلام به همه دوستان ! 

در این مطلب قصد داریم یک دام از کتاب روانشناسی را برای آزمون 9/4 پیش بینی کنیم.

با بررسی این دام های احتمالی ، هم مبحث را بهتر یاد می‌گیریم و هم در صورت مواجه شدن با آنها در آزمون ها ، اشتباه نمی‌کنیم .

دام احتمالی- روان شناسی- آزمون 9/4- آیدا علی بخشی



آیدا علی بخشی

دانشجوی رشته روان شناسی دانشگاه تهران

رتبه 29 منطقه دو- کنکور انسانی 1400




فنون بهسازی حافظه:

برای کنترل اثر گذشت زمان نباید فاصله ی مرور مطالب بیشتر از شش یا هفت ساعت باشد. چنین موردی مربوط به " کاهش فاصله ی زمانی بین یادگیری و یادآوری مطلب" است.

مرور مطالب فراتر از تکرار صرف است. این مورد مربوط به "مرور کارامد" است.

برای کنترل اثر تداخل باید سعی کنیم یادگیری عمیق داشته باشم.

برای کنترل اثر تداخل باید از یادگیری با فاصله استفاده کنیم. چنین موردی مربوط به "یادگیری با استراحت" است.



کدام یک از موارد زیر به ترتیب مربوط به کاهش فاصله زمانی بین یادگیری و یادآوری، یادگیری با استراحت، مرور کارامد و کاهش اثر تداخل است؟

1) نداشتن فاصله مرور بیشتر از شش یا هفت ساعت- داشتن یادگیری عمیق- داشتن مروری فراتر از تکرار صرف- یادگیری با فاصله

2) داشتن مروری فراتر از تکرار صرف- یادگیری با فاصله- نداشتن فاصله مرور بیشتر از شش یا هفت ساعت-  داشتن یادگیری عمیق

3) نداشتن فاصله مرور بیشتر از شش یا هفت ساعت- یادگیری با فاصله- داشتن مروری فراتر از تکرار صرف- داشتن یادگیری عمیق

4) داشتن مروری فراتر از تکرار صرف- یادگیری با فاصله- نداشتن فاصله مرور بیشتر از شش یا هفت ساعت- داشتن یادگیری عمیق


پاسخ: گزینه 3.

اینکه فاصله مرور ما بیشتر از شش یا هفت ساعت نباشد مربوط به کاهش فاصله زمانی بین یادگیری و یادآوری مطلب است.

همچنین در یادگیری با استراحت سعی بر آن است تا با فاصله ای مطالب را بیاموزیم.

در مرور کارامد، فراتر از تکرار مطالب را دوره میکنیم.

در نهایت برای کاهش اثر تداخل، باید یادگیری عمیق داشته باشیم.


گزینه دام: گزینه 2.

نکته این سوال تفاوت کوچک و جزئی بین کاهش فاصله زمانی بین یادگیری و یادآوری مطلب با مرور کارامد است. توجه کنید در مرور کارامد، میزان مشخصی برای فاصله بین یادگیری و یادآوری بیان نمیشود. این کمیت در کاهش فاصله زمانی بین یادگیری و یادآوری مطالب بیان میگردد.


⭐ اگر از این مباحث ، دامی به نظرتان رسید ، آن را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید . ⭐ 


تهیه کننده:

آیدا علی بخشی- دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه تهران

سپاس از توجه شما 🌹


ارتباط با ما

برای ارتباط بیشتر با برترها و رزرو پشتیبان ویژه ، پیج و کانال تلگرام کانون برترها را دنبال کنید . 

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید .


Menu