در زیر نکات منتخب مشاوره ای و آموزشی همکاران نمایندگی های کانون پیرامون برنامه راهبردی جدید آزمون آمده است. لطفا نکات ارائه شده را مطالعه کنید و ویژگی های برتر برنامه راهبردی جدید آزمون ها از نگاه خودتان را کامنت کنید.
1- امیرحسین حسن زاده - امیر کلا:
برنامه راهبردی جدید یک کلید برای چند قفل.
2- محمد صالحی میشانی - فلارد:
موقعی که تغییرات ایجاد می شود اهمیت برنامه بیشتر می شود.
3- زهرا عامری مهابادی - نطنز:
هر تغیر رادیکالی نیاز به برنامه ای کامل و جامع دارد که از آشفتگی جلوگیری کند.
4- منیژه شجری - بوشهر:
یک برنامه هم برای فارغ التحصیلان و هم برای دانش آموزان، هم برای دی و هم تیر ماه.
5- میهن مکی- بهبهان:
یک برنامه با امکانات خاص برای گروه های متفاوت دانش آموزی با هر سطح علمی با دو رویکرد اجباری و اختیاری.
6- علیرضا دهقان - قم :
با توجه به ارائه برنامه راهبردی کانون، برای شروع زود هنگام دیر نشده است. هنوز تابستان است.
7- حامد نصرت ناهوکی - سراوان:
مهم ترین اصل آزمون های امسال، برنامه است. پس هدف اصلی، اجرای برنامه ی کانون است.
8- محمد علی قاری سعادتی – مشهد پسر
1- طبق قاعده کلی کانون برنامه مدرسه محور اصلی برنامه است.
2- برنامه اجباری آزمون ها بر این محور است و باید برنامه اصلی دانش آموز باشد و با تمرکز و جدیت بیشتر مطالعه شود.
3- با توجه امکاناتی که در آزمون های موازی برای دانش آموز تـهیه شده باید از روش بازیابی برای یادگیری بیشترین بهره را ببرید.
4- آزمون های موازی همراه آزمون اجباری و کنکور دیماه برنامه امسال کنکوری ها را کمی پیچیده کرده لذا برنامه ریزی شحصی نقش پر رنک تری نسبت به سال های قبل پیدا کرده با توانایی فراشناخت و داشتن ذهن شفاف میتوانید تصمیم درست گرفت.
5- لذا مدیران و به ویژه پشتیبانان باید روی این آموزه های کانون , برنامه مدرسه محور اصلی برنامه ریزی , یاد گیری به روش بازیابی و مهارت های فراشناختی کار بیشتری را انجام دهند.
9- محمد تره باری - اردبیل
١- مهم ترین ویژگی سالانه بودن و همراه مدرسه بودن است ٢- برنامه شامل همه سلیقه هاست و باعث آرامش و نظم ذهنی همه می شود ٣- باید دقت کنیم که برنامه اصلی ( سالانه بودن ) اولویت است و پاسخ گویی به بخش موازی حالت بازیابی دارد و نباید باعث بر هم خوردن تمرکز دانش آموز شود.
10- سحر رمزی - اراک
بهترین کار هم گام شدن با مدرسه و انطباق با برنامه اصلی است.دانش آموزان باید دقت کنند که مطالعه حجم بیشتر به ویژه برای دانش آموزان به معنی مطالعه بهتر نیست. الویت با مطالعه دقیق و عمیق است.یک پایه را بخوانید. هر دو را امتحان دهید. هر دانش آموز باید به شناخت دقیق از خود و شرایطش رسیده باشد و فراشناخت اصل مهمی هست و استفاده از بازیابی برای دروس دوازدهم برای فارغ التحصیل ها و دانش آموزان مدارس ۴ فصل مفید خواهد بود. امسال نباید شتابزده و عجولانه تصمیم گیری نمایند.
11- احسان محمدی - کرمانشاه
ویژگی های برنامه کانون: هم برای مدرسه هم برای آمادگی در دو کنکور دی و تیر ( هم برای دانش آموزان هم برای فارغ التحصیلان) برنامه کانون در اصل یک برنامه ست برای سلیقه های متفاوت اهمیت بازیابی اهمیت مضاعف دارد. ترم اول درس های ترم اول امتحان می دهند امکان اینکه دانش آموزان ترم دوم رو امتحان بدهند رو هم دارند. حجم برنامه متعادل است و باعث آرامش دانش آموز می شود.
12- علی اکبر نصرتی هریس - تبریز
۱- با توجه به اینکه محور اصلی برنامه ( مدرسه) می باشد ، تمرکز دانش آموزان به برنامه و دروس مدرسه بیشتر و کیفی تر می شود.
۲- وجود دروس اجباری و اختیاری حیطه فعالیت دانش آموز را در اجرای برنامه آسانتر می کند.
۳- وجود برنامه مخصوص دوازدهم و پایه برای دانش اموزان و فارغ التحصیلان یک امتیاز ویژه می باشد
۴- تدوین برنامه از هم اکنون برای هردو کنکور دی ماه و تیرماه هم برنامه ریزی بچه ها را تنظیم می کند و هم از آشفتگی و استرس بچه ها کم می کند.
13- حمیدرضا اکبریان - تهران
۱- در برنامه جدید بازی خلاقیت در زمین استراتژی به معنای واقعی معنا شده است (زمین استراتژی: پیشنهاد کانون برنامه سالانه و خلاقیت : "انتخاب "برنامه موازی، پاسخ به یک یا هر دو پایه و یا کل دوزادهم)
۲- برنامه جدید کانون ، توانایی، مهارت و شرایط فعلی دانش آموز را بطور دقیق در نظر گرفته است.
14- سید جواد رضوی پور - شیراز
۱) یک برنامه آموزشی است برای سلیقه های متفاوت ۲) تغییر رادیکالی نیاز به برنامه کامل جامع و قوی دارد ۳)برای همه قابلیت شخصی سازی دارد ۴) از مطالعات و هیجانات عجولانه جلورفتن جلوگیری می کند ۵)اهمیت فراشناخت را دوچندانمی کند ۶) نقش مشاور وپشتیبان در مقایسه با سال های قبل دو چندان می شود ۷)مدرسه، محور اصلی برنامه هست ۸)با برنامه موازی دانش آموز کند و تند را بالانس می کند.
15- بابک فخر - کرج
سال هاست برنامه کانون برای دانش آموز و فارغ التحصیل یکسان است؛ چون هدف نهایی هر دو گروه یکسان است. امسال هم چون اغلب داوطلبین هر دو کنکور را می دهند و البته فقط یک بار همزمان با هم پذیرش می شوند، نظر من همان برنامه یکسان است.
پیشنهاد من این است که در نیم سال اول هر دو گروه فقط نیم سال اول دوازدهم و یکی از زوج کتاب ها را بخوانند. البته دانش آموزان باید هر دو زوج کتاب پایه و فارغ التحصیلان هر دو زوج کتاب پایه و برنامه موازی نیم سال دوم را آزمون بدهند تا از فرصت بازیابی بهره مند شوند.
پیشنهاد اصلی این است که دانش آموزان نیم سال دوم دوازدهم را نخوانند.
16- رامین غفرانی - تهران
۱- آشفتگی ممنوع است. هماهنگ با مدرسه پیش بروید. اگر در مدرسه جلوتر یا عقب تر بودید، آزمون می دهید و بازیابی می کنید.
عالی ترین سطح بازیابی در آزمون اتفاق می افتد.
۲- توصیه و پیشنهاد ما مطالعه تمرکز و تسلط بر یک پایه است اما پاسخ دادن به دو پایه. اما تصمیم با دانش آموز است.
۳- توجه کنیم سرعت بیشتر باعث کاهش تمرکز و کیفیت نشود.
۴- زمان تغییرات، ابزارها و برنامه مهم تر است. برنامه منظم و منطقی باعث افزایش راندمان می شود.
۵- البته مهم تر از برنامه، سخت کوشی است.
17- طاهره علی دوست شهری - بجستان:
وجود یک برنامه واحد بهترین روش ممکن برای برنامه ریزی صحیح برای تمام دانش آموزان با هر توان علمی و هر درجه تحصیلی است.
18- میثم بایزیدی - بوکان:
برنامه راهبردی ۱- انعطاف پذیر است ۲- مخصوص دی و تیر می باشد ۳- قابلیت شخصی سازی دارد ۴- استرس داوطلب را کاهش می دهد.
19- لیلا سلیمی - بن:
بچه ها حجم مطالعه خود را بالا نبرند که به کنکور دی ماه برسند، این کار باعث کاهش کیفیت مطالعه شان می شود.
20- صلاح الدین اصلانی - سنندج:
این برنامه جدید نیاز فارغ التحصیلان و دانش آموزان را برطرف می کند بخش موازی اختیاری و حتما مفید است بخصوص برای کنکور دی ماه. برنامه ارائه شده سبب آرامش و اعتماد هر دو دسته می شود.
21- رضا خضرلوی اقدم - خوی:
برنامه ی راهبردی هماهنگ با مدرسه و کنکور دی و تیر است و هم فارغ التحصیل و هم دانش آموز هر دو برحسب نیاز و شرایط خود از برنامه استفاده می کنند و امکان انتخاب برای دانش آموزان وجود دارد.
22- مریم بختیاریان - آذرشهر:
برنامه راهبردی یک نقشه راه برای یک برنامه ریزی بلند مدت هست که هم برای کنکور دی و هم تیر قابل شخصی سازی هست.
23- عباس سعادتی - مشهد:
برنامه ای ساده، قابل اجرا و پوشش حداکثری برای سلایق مختلف.
24 - مجید آوخ الیزئی - رودبار و منجیل:
نقش و اهمیت مهارت های فراشناختی دانش آموزان با مشارکت اولیا در برنامه آزمونهای امسال بسیار پررنگ است و باید برای تک تک دانشآموزان وقت کافی صرف کنیم.
25- اکرم جعفرپور - شوط:
دانش آموزان بدون تمام کردن کتاب، کنکور را تجربه خواهند کرد که نشان دهنده تسلط بر دروس دهم و یازدهم است.
26 - محمود عامری لامرد:
برنامه جدید نتیجه گراست. بدین معنا که همه سلیقه ها را در بر می گیرد و هم انعطاف پذیر است. همراه شدن با برنامه و اجرای دقیق برنامه آن قطعا منتج به نتیجه دلخواه می شود اگر با چاشنی تلاش و زحمت همراه شود.
27- اکرم امیری - اسلام آباد غرب:
برنامه راهبردی راه درست را به دانش آموزان نشان می دهد و به مشاور و پشتیبان کمک می کند تا در برنامه ریزی برای دانش آموزان راه و روش درستی قرار دهد. با داشتن برنامه راهبردی می توان زمان درستی را معرفی کرد در بین دروس پایه مربوط به دهم و یازدهم ابتدا روی یک درس تمرکز کنیم و تست بیشتری بزنیم.
28- جواد اسماعیلی - ملارد:
با توجه به اینکه سطح سوالات کنکور1402 مشخص نیست بهترین راه برای جلوگیری از آشفتگی دانش آموز اجرای برنامه شخصی سازی شده کانون می باشد.
29- الهه خاتمی - بهبهان:
برنامه راهبردى مانند باغى طراحى شده با خاک مرغوب که هر دانش آموز مي تواند در آن مسير قرار بگيرد و با توجه به تلاشى ميکند از آن باغ برداشت کند. هرکس به موقع بکارد و پي گيرى داشته باشد قطعا نتيجه مطلوب خواهد گرفت.
30- میلاد سراج - تهران:
برداشتهای نادرست و راهنمایی های سطحی متاسفانه هنگام تغییرات به چشم میآید ولی انسانهای حرفه ای تر منتظر نظرات کارشناسی و همفکری برای تصمیم گیری و اجرا در مدارس هستند و کانون مثل همیشه میتواند نقشه راه به مدارس دهد.
31- رقیه رئیسی - فسا:
برنامه کانون یک برنامه ی منطقی و منظم دارد که راندمان دانش آموزان را افزایش می دهد البته هرچه قدر هم برنامه خوب باشد نباید غافل شد که تلاش و پشتکار مهمترین آیتم موفقیت خواهد بود.
32- نرگس عسکری چاورچی - انار:
در برنامه امسال دیگر جای هیچ نگرانی برای گروه های مختلف دانش آموزان نیست، همه میتوانند با توجه به توانایی و هدف خود برنامه را اجرا کنند. مخصوصا بهترین برنامه برای فارغ التحصیلان سخت کوش که به دلایلی امسال از کنکور جا ماندند.
33-شهربانو انصاری - چمستان:
همه ی دانش آموزان از دو مرحله ای بودن کنکور نگران هستند به نظر من نقش برنامه راهبردی پر رنگ تر می شود و ذهن دانش آموز را از پریشانی و آشفتگی نجات می دهد و نگرانی ها را بر طرف می کند.
34-زهرا بوستان افروز - بهبهان:
یک برنامه برای دو کنکور به دور از آشفتگی. برنامه را ببینید. شخصی سازی کنید و شروع کنید.
35-زینب اصلانی - هشترود:
تمرکز به ترم اول باعث می شود افت معدل نداشته باشند و همزمان برای کنکور هم تلاش کنند.
36-محمد هادی مجیدی فر - اصفهان:
با این برنامه ارزش تابستان هم مشخص میشه چون به بعضی دانش آموزا می گیم از تابستان شروع کنیم جدی نمی گیرند تابستان می تواند بار کاری دانش آموز را درطول سال به شدت کم کند.
37- الهام شاه پوری - ملایر:
برنامه ی اصلی در ترم یک درس های نیم سال اول است.توصیه ما به هر دو گروه تمرکز روی درس های نیم سال اول با تاکید به دانش آموزان دوازدهم و پیشنهاد انتخاب به فارغ التحصیل ها. وقتی همه چیز مهم است هیچ چیز مهم نیست. حتما نیاز است دانش آموز برای اجرای بهتر برنامه و نتیجه گیری بهتر تمرکز خاصی روی قسمت هایی داشته باشند.
38- علی اکبر نصرتی هریس - تبریز:
اگر دانش آموز در ترم اول روی ترم دوم هم تمرکز کند، زود خسته میشود و به هر دو ترم ضربه می زند.
39- محمد کتابدار - ساوه:
بهترین کار و بهترین توصیه این است که به دلیل آزمون دی برنامه را به هم نریزیم و دانش آموز با منطق و برنامه پیش برود ولی برای پاسخ به خواسته و نیاز فارغ التحصیلان و برخی دانش آموزان کانون این برنامه ارائه شده است ولی توصیه همچنان تمرکز روی برنامه مدرسه و عادی کانون است.
40-علیرضا یاراحمدی - بروجرد:
این که دانش آموزان فارغالتحصیل بر اساس این برنامه پیش بروند یکی از بهترین مشاوره هاست، زیرا فارغالتحصیلان با آشفتگی بیشتری در سال دوم روبرو می شوند.
41-پژمان عبداللهیان - تهران:
دانش آموزان خیلی قوی که از تابستان پیش خوانی را شروع کرده اند می توانند برنامه نیم سال دوم را هم بخوانند شاید ۵% دانش آموزان و ۳۰% فارغ التحصیلان. اما اکثریت طبق توصیه کانون می توانند با خواندن مطالب نیم سال اول و پایه ها در کنکور دی ماه نتیجه مناسب بگیرند.
42- رضا پشنگ پور - شهر قدس:
نقش پشتیبان ها در مشاوره و هدایت در مسیر صحیح ( تمرکز بر نیم سال اول) در مقایسه با گذشته به مراتب بیشتر است.
43-دانیال نوروزی - فومن:
باتوجه به اینکه سرمایه زمانی دانش آموز محدود است چنانچه حجم مطالب را افزایش دهد، به اجبار باید تعداد تست و تمرکز را کاهش دهد و دقت در مطالعه خود را کاهش دهد تاسرعتش افزایش یابد. این مسئله باعث می شود که مباحث ترم اول را با دقت مطالعه نکند. همواره تاکیدشده است که حتی حجم کم مطلب را با دقت کامل مطالعه کرد.
44-ملک محمد کاوسی بلوطکی - ایذه:
آینده نگری اصل اساسی برنامه راهبردی است. برنامه را ببینیم. شخصی سازی کنیم و اقدام کنیم.
45- محمدرضا بدرام - طبس:
این برنامه با نیاز های مدارس منطبق و هماهنگ است دانشآموزان را آشفته نمی کند و باعث می شود در هر دو کنکور نتیجه لازم را بگیرند.
46-شهاب عنایتی - سمنان:
این مقاله چندین بار بایستی از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد. هربار که به راهبردها نگاه می کنیم نکات مثبت زیادی به چشم می خورد. ترم اول زوج درس غیر انتخابی را بر مبنای معلومات قبلی پاسخ بده(جلوگیری از فراموشی و گام برداشتن در راستای یادگیری در حد تسلط)، جلوگیری از ایجاد تفرقه ی ذهنی برای محصلین. ترغیب به سخت کوشی از ابتدای سال تحصیلی. سنجش هم زمان فارغ التحصیلان با محصلین. کاهش نگرانی برای هر دو آزمون و عدم تعجیل و به هم ریختگی برنامه برای آزمون دی ماه. تمرکز بر برنامه ی رسمی آموزش و پرورش.
47-محمد تره باری - اردبیل:
امسال نبرد اندیشه ها و برنامه هاست، انتخاب برنامه و روش درست ضامن موفقیت خواهد بود.
48- مهدی گنجی - گچساران:
برنامه امسال دانش آموزان را از سردرگمی نجات می دهد.
برنامه انعطاف پذیر است و به دانش آموزان حق انتخاب می دهد.
برنامه اصلی و موازی همه ی دانش آموزان را پوشش می دهد و پاسخگوی نیاز آن هاست و آزادی عمل در آن به وضوح قابل مشاهده است.
یکی دیگر از مزایای این برنامه نظم ذهنی است که به دانش آموزان می دهد.
یک برنامه ای بودن بسیار مهم است و باعث تمرکز می شود.
در ترم اول تمرکز روی ترم اول باشد.
حجم برنامه که از تعادل خارج شود دانش آموز تمرکزش را از دست می دهد و ممکن است نا امید شود.
سرعت بیشتر و حجم بیشتر الزاما باعث کیفیت بخشی نیست.آهسته و پیوسته پیش روی کنید بهتر است.
49- حمید امین سرشت - چالوس و نوشهر:
در تمامی این سال ها نقطه قوت کانون برنامه راهبردی بوده است. شروع کار با برنامه مانند کاشت یک بذر است پس باید تا انتها و به ثمر نشستن از آن مراقبت کنند.
50- کامنت آخر را شما بنویسید.
با آرزوی موفقیت همیشگی برای شما عزیزان
پیوسته و هدف مند پیش بروید.
