گفت و گو با قهرمان پیوستگی(ریاضی)یاسمن ابراهیمی

مصاحبه با قهرمان پیوستگی (رشته ریاضی) یاسمن ابراهیمی

گفت و گو با قهرمان پیوستگی(ریاضی)یاسمن ابراهیمی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: :  یاسمن ابراهیمی                          

نام شهر: رشت      

رشته‌ تحصیلی: ریاضی فیزیک                                               

میانگین تراز: 6748

تحصیلات پدر: لیسانس

شغل پدر: مهندس عمران

تحصیلات مادر: دیپلم

شغل مادر: خانه دار

میانگین درصد هر درس در آزمون ها:

ریاضی: 70    شیمی: 80       فیزیک: 75            زبان: 90       عربی: 70             ادبیات:  50         دین و زندگی: 80




 

آزمون‌


  1. از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌اید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
  2. من از تابستان  سال دوازدهم برای آزمون های کنکور ثبت نام کردم. دوازدهم یکسال برای اینکه بتونم با فضای کنکور و سوالات و روش تست زدن آشنا بشم.

  3. دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون‌های کانون چیست؟
  4. چون دوست ندارم اصلا بین آزمون ها وقفه بیوفته و دوست دارم به صورت مستمر و همیشه با برنامه پیش برم. 

  5. مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 
  6. در اکثر آزمون ها از تمام مباحث مشخص شده  سوال طرح میشه.

  7. شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون‌ها، چه تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
  8. هم نکات خوبی داشته هم بد از نکات خوبی  که میشه اشاره کرد اینه که ما میتونیم با دقت و استرس کمتری به سوالات جواب بدیم اما در مقابل باعث شده که کنترل کردن تایم آزمون سخت بشه.

  9. آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می‌دهید یا مقایسه با دیگران؟ چه‌قدر تراز، رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟
  10. همیشه کارنامه خودم و دفتری که ساعت مطالعه خودم رو داخلش یادداشت میکنم برام مهمه چون شاید ممکنه دوست من شرایط بهتری داشته باشه و بیشتر خونده باشه و هرکدوم از ما نتیجه تلاش و درس خوندن خودمون رو میبینیم پس نمیشه مقایسه بشه.

  11. آزمون‌های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما و پیشرفت در هر آزمون داشت؟ 
  12.  آزمون های هدف گذاری باعث میشه که بدونم در طی یه هفته ای که گذشت و درسام رو خوندم چقدر تسلط پیدا کردم روی مباحث. و از وقتی داخل این آزمون ها شرکت میکنم باعث پیشرفت درصد هام در آزمون اصلی و مشابه شده و بهم کمک کرده که بدونم آیاساعت مطالعه ای که برای هرکدوم از درسا میزارم مناسب هستش یا باید ساعتشو بیشتر کنم.

  13. چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون‌ها دارید؟آیا در چند نوبت به درس‌ها پاسخ می‌دهید یا این‌که به همه درس‌ها در یک زمان پاسخ می‌دهید؟ 
  14. آزمون هدف گذاری رو همون موقع که بارگذاری میشه معمولا سوالات رو دانلود میکنم وبه سوالات پاسخ میدم و تحلیلشون میکنم و سوالاتی که بلد نبودم رو به صورت مستمر درطول هفته تمرین میکنم ـ شرکت توی این آزمونا خیلی برای تخمین تسلط روی مباحث تاثیر داره مخصوصا آزمون مشابه که باعث میشه با سوالات آشنا بشیم و همچنین مباحث برای فرد دوباره تکرار میشه ـ کل آزمون رو در تایم مشخص شده میدم و سعی میکنم شرایط آزمون رو برای خودم فراهم کنم.

  15. از چه زمانی هدف اصلی را کنکور سراسری قرار دادید و برای آن به چه صورت برنامه ریزی کرده‌اید؟ 
  16. از سال یازدهم به صورت جدی به هدف و رشته مورد علاقه فکر کردم و برای رسیدن بهش سعی کردم تمام وقت و تلاش خودم رو بزارم و یکی از این کارها شرکت در آزمون های کانون بود.

  17. اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟
  18. اولین آزمون 18تیر  بود و من تراز 4841 رو کسب کردم و الان تونستم تراز خودم رو به 7085 هم برسونم. من در آزمون اول تا سوم فقط کتاب درسی مطالعه کردم و نتونستم تراز بالا و قابل قبولی کسب کنم اما از آزمون چهارم کتاب تست و کمک درسی گرفتم و همچنین برنامه ریزی درستی کردم و تلاشم رو بیشتر کردم و تونستم کم کم ترازم رو تا 7085 برسونم.

  19. بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون‌ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده‌است؟
  20. بله باعث شد از درسای مدرسه جلوتر باشم و موقع تدریس معلم ها در مدرسه من قبلا درس رو خونده باشم و با این شرایط آموزش آنلاین خیلی کمک کرد.




برنامه و کتاب


  1. همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهم‌ترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟ 
  2. چون برنامه ریزی اصولی و دقیق برنامه راهبردی کانون باعث میشه به صورت کاملا عالی و تسلط کامل بتونیم پایه 10 و 11 و 12 رو پیش ببریم.

  3. چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید ؟ 
  4. اکثرا مباحث برنامه راهبردی کانون حدود 5 تا 8 صفحه یا حتی بیشتر از برنامه مدرسه جلو تر هستش و من سعی میکنم الان که مدارس آنلاین هستش با برنامهکانون پیش برم و تمام مباحث رو پیشخوانی داشته باشم.

  5. روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه چه تفاوتی دارد ؟ دلیل آن چیست؟ 
  6. روش مطالعه خیلی تغییر کرده قبلا به صورت غیر اصولی دروس رو می خوندم و تست به صورت جدی کار نمی کردم  اما از سال تابستان ورودی دوازدهم شروع به تست و برنامه ریزی کردم.چون دیدم که اگه بخوام با همون روش قبلی درس بخونم و پیش برم به صورت حتمی نه در آزمون های کانون و نه در کنکور موفق نمی شم.

  7. برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردین؟
  8. ساعت مطالعم رو خیلی بالا بردم کیفیت مطالعه رو خیلی بیشتر کردم تست به صورت جدی زدم و همچینین تعداد تست رو بیشتر کردم.

  9. ازکدام یک از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد. 
  10. برای دروس هندسه، دینی،امار،گسسته، زبان کتاب های آبی کانون تهیه کردم و ویژگی خوبشون این بود که برای درس نامه هر مبحث تست های خیلی خوبی داشت و خیلی به یادگیری کمک می کنن.کتاب زرد عمومی و همچنین جمع بندی عمومی اختصاصی دهم یازدهم و تابستان کانون هم تهیه کردم و خیلی راضی هستم چون هم از مباحث کتاب درسی تست کار میشه و همچنین تست کنکور سال های قبل و همچینن تالیفی.

  11. آيا دفتر برنامه‌ريزي دارید؟ دفتر برنامه‌ريزي چه كمكي به شما كرد و مهم‌ترین ویژگی آن چیست؟ 
  12. بله دفتر برنامه ریز دارم و خیلی به مشخص کردن مباحث خونده شده و ساعت مطالعه و تعداد تست کمک می کنه و باعث میشه موقع تحلیل کارنامه بدونیم که به دلیل تست کم یا ساعت مطالعه پایین افت درصد و تراز داشتم یا حتی پیشرفت. 

  13. در کدام درس بیشتر با چالش رو به رو می‌شدید ؟ برای رفع این مشکل به چه راه‌حلی رسیده‌اید؟
  14. در ابتدای آزمون های کانون با درصد و روش خوندن درس هندسه و گسسته خیلی مشکل داشتم و نمی تونستم درصد خوبی بدست بیارم اما با کمک راهنمایی های پشتیبان و دبیر مدرسه تونستم با روش درستی بخونم و درصد خوبی بدست بیارم.

  15. کدام درس( دروس)  نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟
  16. اکثرا درس عربی و فیزیک و زبان و ریاضی درصد بالایی کسب می کنم چون واقعا این دروس رو دوست دارم و در طول هفته بیشتر تایم مطالعه رو به این دروس اختصاص میدم.
  17.  
  18. یادگیری شما بیشتر از چه طریقی است؟ 
  19. من بیشتر با خوندن درس نامه و تست زدن و درصورت نیاز دیدن فیلم های اموزشی یاد میگیرم.

  20. پیشنهاد شما برای دانش‌آموزانی که به تراز مطلوب خود نرسیده‌اند چیست؟ 
  21. سعی کنن ساعت مطالعشون رو بر طبق توانایی خودشون تنظیم کنن و کیفیت مطالعشون رو بالا ببرن و سعی کنن اگه در طول روز سه ساعت درس میخونن این سه ساعت کاملا و دقیق و با کیفیت باشه تا 13ساعت مطالعه بدون کیفیت و نتیجه.





کارنامه و سایت


  1. از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌اید؟ 
  2. برای بعضی درس ها از فیلم های آموزشی و مطالب درسی و جزوه دروس استفاده کردم و نکات خوبی آموزش دادن.

  3. روز جمعه چه ساعتی آزمون را شروع می‌کنید؟ كارنامه را چه ساعتي مي‌گيريد؟ 
  4. روز جمعه سرساعت 8 و یا حتی بعضی اوقات7:45 که آزمون در سایت قرار داده میشه شروع می کنم و کارنامه معمولا ساعت 4یا 5 عصر روی سایت قرار داده میشه.

  5. روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 
  6. شب آزمون بعد قرار دادن پاسخ آزمون و یا روز بعد آزمون، آزمون رو تحلیل میکنم و بعد با توجه به ساعت های مطالعه و تعداد تست درصد های آزمون رو تحلیل و بررسی میکنم که آیا ساعت مطالعه پایین بود باعث کاهش درصد شده ویا تعداد تست هام کم بوده.



 

مهارت‌های خودتنظیمی و فراشناخت 


  1. آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه؟ براي هدف‌گذاري از کدام کارنامه‌ها استفاده مي‌كنی؟
  2. بله. معمولا برای درس های فیزیک و شیمی. سوالات رو دانلود میکنم و با زمان حل میکنم و از کارنامه هدف گذاری بررسی میکنم.

  3. آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ در کدام درس‌ها؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟
  4. بله معمولا هنگام خوندن درسنامه یک خلاصه نویسی انجام میدم. برای دروس فیریک و شیمی و ریاضی معمولا نکات مهم وفرمول ها رو بررسی می کنم و برای دروس دینی آیات به همراه توضیحات و دروس دیگه معمولا فقط نکات مهم رو می نویسم. 

  5. چه زمانی یک مبحث را خلاصه‌نویسی می‌کنید؟ خلاصه‌نویسی شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ 
  6. اول یک دور درسنامه رو به صورت روزنامه وار می خونم و در خوندن دور دوم نکات رو یادداشت میکنم. دفتر خلاصه نویسی من نکات و فرمول های مهم و فرار رو داره و نکات اضافی درونش وجود نداره.

  7. براي اين كه از حاشيه‌های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟ 
  8. در داخل گوشیم هیچ کانال یا پیج اخباری ندارم و در وقت استراحتم دنبال تلویزیون یا اخبار نمیرم و سعی میکنم از اخبار دور باشم.

  9. پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  10. پشتیبان من خیلی توی بالا بردن ساعت مطالعه و کیفیت مطالعه و تنظیم ساعت های دروس کمکم کرد و پشتیبان خوب باید دانش آموز رو برای تنظیم مطالعه هر درس و تعداد تست مورد نیاز و همچینین روش تحلیل آزمون راهنمایی کنه.

  11. اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟ 
  12. من پدر و مادرم مخصوصا پدرم خیلی به من توی خوندن دروس و افزایش روحیه و داشتن انگیزه کمک میکنن.

  13. زمان استراحتتان به چه میزان است و چه کارهایی برای تفریح انجام می‌دهید؟ 
  14. من بین هر 2ساعت درس خوندن حدود نیم ساعت یا بیست دقیقه استراحت میکنم و در این زمان گوشیم رو چک میکنم و یا یک قسمت کوتاه فیلم میبینم یا پیش خانوادم میرم و یا با خواهر کوچک ترم وقت میگذرونم.




روش‌های مدیریت زمان

 

  1. زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟
  2. اوایل خیلی سخت بود اما تونستم مثل وقت کنکور دروس عمومی رو در یک ساعت و دروس اختصاصی رو در 160دقیقه تموم کنم اما هنوز نتونستم تایم آزمون اختصاصی رو ثابت نگه دارم.

  3.  هفته‌ای چند ساعت مطالعه می‌کنید؟ این تعداد ساعت را چگونه در طول هفته تقسیم می‌کنید؟ 
  4. میانگین ساعت هفتگی من حدودا 50 یا 58 ساعت هستش و درطول روز سعی میکنم حداقل 7 الی 8 ساعت خواندن مفید داشته باشم بدون درنظر گرفتن زمان خوندن درس های مدرسه و انجام تکالیف.



هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم


  1. در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟
  2. دروس عمومی چون باعث افزایش تراز و رتبه میشه و کمک زیادی در رتبه کنکور داره.

  3. در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه خود را تغییر می‌دهید؟ چرا؟
  4. در درس فارسی چون احساس میکنم افت داشتم در درس فارسی و روش مطالعه احساس میکنم کمی اشتباه هستش و باید بیشتر تلاش کنم.

  5. در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کرده‌اید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟
  6. خیلی به دروس پایه توجه داشتم و برای دروس پایه دوازدهم خیلی کم وقت میزاشتم اما از نیم سال دوم دارم تلاش میکنم تا تعادل بین خوندن دروس پایه و دروس دوازدهم ایجاد کنم.

  7. یکی از چالش‌های مهم دانش‌آموزان نگرانی برای فراموشی مباحث نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید‌کرد؟ 
  8. تحلیل آزمون و تکرار مستمر آزمون های نیم سال اول و زدن تست در طول هفته از مباحث نیم سال اول.

  9. برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟  
  10. سعی میکنم به صورت کامل جمع بندی کنم همه پایه هارو و به صورت کامل تست بزنم و درس هایی که ضعیف هستم رو تقویت کنم.




دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

گفت و گو با قهرمان پیوستگی(ریاضی)یاسمن ابراهیمی 

Menu