درک مطلب زبان-زبان دوازدهم-آرمین عبدالحسینی

درک مطلب از زبان انگلیسی دوازدهم مطابق با آزمون 21 بهمن توسط آرمین عبدالحسینی ، رتبه 29 کنکور 1400 و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران

درک مطلب زبان-زبان دوازدهم-آرمین عبدالحسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خدمت دوستان پرتلاش کنکوری 

این مطلب شامل چندین درک مطلب مهم با نکات کنکوری، مطابق با آزمون 21 بهمن است که توسط آرمین عبدالحسینی ، رتبه 29 کنکور 1400 و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران تهیه شده است.


درک مطلب – زبان خارجه دوازدهم – مطابق با آزمون 21 بهمن 1400


 

Passage 1:

You may think that people are capable of living in a wide range of environments, from the hot deserts of Africa and the Middle East to the freezing cold of Siberia or Northern Canada. Being an intelligent species, we worked out how to use fire to keep us warm in cold conditions and, considerably later, air conditioning to keep us cool in hot climates. But there is a wide variety of organisms capable of living in environments in which no human could survive—the extremophiles.

Take, for example, Spinoloricus cinzia, a tiny creature, about a millimeter long and looking a little like a jellyfish. This recently discovered animal is particularly interesting as it appears to be capable of living without oxygen and is thus a multi-cellular anaerobe. The cells of most organisms contain mitochondria, which use oxygen to generate energy , whereas the cells of Spinoloricus cinzia do not contain mitochondria. Most anaerobes so far discovered are microbes and use a form of fermentation to gain energy. Some anaerobes will actually die in the presence of oxygen.

 درک مطلب زبان-زبان دوازدهم-آرمین عبدالحسینی

 

 


 

Passage 2:

All countries that send objects into space find themselves face to face with a serious problem: space junk. The "junk" includes parts of rockets, unwanted remaining parts from launches, dead satellites, and other manufactured items that simply stay there in space with no use at all. There may well be half a million pieces of dangerous waste in orbit. As you might expect, countries around the world are worried. Many are working on solutions to destroy the detritus.

Japan's space agency has built an electromagnetic tether. This giant steel and aluminum net, nearly half a mile wide, would orbit in space and attract metallic pieces as it travels. Once full of waste, the net would fall back into the Earth's atmosphere. The gathered pieces would burn upon re-entry, If this net idea works, Japan plans to build a much larger one.

A Swiss company proposes a different answer. It is developing a spacecraft that would act as a huge device to collect harmful debris. Like the Japanese net, the Swiss device would fall back into Earth's atmosphere, destroying its contents in the process.

 



پاسخ نامه درک مطلب

متن اول: تمام کشورهایی که اشیاء (دستگاههایی را به فضا می فرستند خودشان را در مواجهه با مشکلی جدی می بینند: زباله های فضایی ، این زباله شامل قسمت هایی از موشک، قسمت های به جا مانده از پرتاب موشک، ماهواره های مرده (از رده خارج شده) و دیگر چیزهای تولیدشده که فقط بدون هیچ فایده ای در فضا می مانند، می باشد. ممکن است نیم میلیون قطعه خطرناک در مدار وجود داشته باشند. همانطور که ممکن است شما انتظار داشته باشید ، کشورهای سراسر دنیا نگران هستند. بسیاری از کشورها در حال کار بر روی راه حل هایی برای نابود کردن قطعات به جا مانده هستند.

آژانس فضایی ژاپن یک کمربند الکترومغناطیسی ساخته است. این تور فولادی و آلومینیومی عظیم الجثه، که حدودا نیم مایل عرض دارد، در فضا می چرخد و همچنان که حرکت میکند تکه های فلزی را جذب می کند. وقتی که تور از زباله پر شد به جو زمین می افتد (بر می گردد). تکه های جمع آوری شده به محض ورود مجدد، می سوزند. اگر ایده این تور جواب بدهد، ژاپن برنامه دارد یک (تور) خیلی بزرگتر بسازد.

یک شرکت سوئیسی یک پاسخ متفاوت پیشنهاد میکند. آن (شرکت) در حال ساخت یک سفینه فضایی است که به عنوان یک دستگاه عظیم الجثه کار میکند تا زباله های مضر را جمع آوری کند. همانند تور ژاپنی، این وسیله سوئیسی به جو زمین برمی گردد، و در این فرایند محتوای خودش را نابود می کند.

سوال 1 - گزینه (1) - «موضوع این متن چیست؟»   « یک نوع زباله جدید» 

گزینه 1 : یک نوع زباله جدید

گزینه 2 : راه حل های بی فایده برای یک مشکل

گزینه 3 : مشکل برای مأموریت های فضایی آینده

گزینه 4 : روش های فرستادن اشیاء به فضا

 

 سوال 2 - گزینه (3) - «کدام یک از موارد زیر در متن توصیف شده است؟»  «کمربند الکترومغناطیسی (پاراگراف ۲)» گزینه 1 : پرتاب های موشک (پاراگراف 1) 

گزینه 2 : مدار (پاراگراف 1 )

گزینه 3 : کمربند الکترومغناطیسی (پاراگراف 2)

گزینه 4 :  ورود مجدد (پاراگراف 2) 

 

 

سوال 3 - گزینه (2) - «وسیله ساخته شده توسط آژانس فضایی ژاپن و آن یکی که توسط شرکت سوئیسی ساخته شده است از جهت تمام جنبه های زیر به غیر از اینکه آنها خیلی شبیه هم هستند، مشابه هستند.» 

گزینه 1 : در فضا زباله جمع آوری می کنند 

گزینه 2 : خیلی شبیه هم هستند

گزینه 3 : یک هدف مشابه را دنبال میکنند

گزینه 4 : طراحی می شوند تا در بازگشت به زمین زباله را بسوزانند

 

سوال 4 - گزینه (1) - «کلمه One در پاراگراف دو به چه چیزی اشاره دارد؟»     «تور» 

گزینه 1 : تور                        گزینه 2 : ایده                            گزینه 3 : تکه، قطعه                       گزینه 4 : ورود مجدد

 

متن دوم: ممکن است شما فکر کنید انسانها قادر هستند در طیف وسیعی از محیطها، از بیابانهای گرم آفریقا و خاورمیانه گرفته تاسیبری یخزده و شمال کانادا، زندگی کنند. از آنجایی که ما یک گونه هوشمند هستیم دریافتیم که چگونه از آتش استفاده کنیم تا خودمان را در شرایط سرد گرم نگه داریم، و بعدا (یاد گرفتیم، خودمان را در آب و هوای گرم، توسط تهویه مطبوع خنگ نگه داریم. اما موجودات متنوع زیادی وجود دارند که قادر به زندگی در محیط هایی هستند که هیچ انسانی نمی تواند در آنها زنده بماند اکسترموفیلها.  به عنوان مثال Spinoloricus cinzia را در نظر بگیرید، یک موجود کوچک، حلین یک میلی متر طول که شبیه یک عروس دریایی کوچک است. این حیوان تازه کشفشه به ویژه از این جهت جالب است که به نظر میرسد قادر به زندگی بدون اکسیژن است و بنابراین یک غیر هوازی چند سلولی است. سلول های بیشتر ارگانیسم ها شامل میتوکندری هستند که از اکسیژن استفاده میکنند تا انرژی تولید کنند، در حالی که سلولهای Spinoloricus cinzia میتوکندری ندارند. بیشتر غیر هوازیها که تاکنون کشف شده اند میکروب هستند و از نوعی تخمیر استفاده میکنند تا انرژی کسب کنند بعضی از غیر هوازی ها در حقیقت در حضور اکسیژن می میرند.

 

5 - گزینه (1) - «هدف اصلی این متن چیست؟»   « معرفی یک نوع موجود خاص» 

گزینه 1 : معرفی یک نوع موجود خاص 

گزینه 2 : نشان دادن نقش آتش در بقای انسان

گزینه 3 : ثابت کردن عدم اهمیت اکسیژن برای زندگی

گزینه 4 : توصیف محیطهای نامساعد تازه کشف شده 

6 - گزینه (4) - «کدام یک از جمله های زیر در مورد ارگانیسم های غیرهوازی توسط متن پشتیبانی می شود؟»   

«آنها قادر به بقاء در محیط های بدون اکسیژن هستند»

گزینه 1 : همه آنها برای ما کشف شده و شناخته شده هستند.

گزینه 2 : آنها می توانند در طیف وسیعی از محیط ها زندگی کنند

گزینه 3 : آنها سلول هایی دارند که هیچ میتوکندری ندارند.

گزینه 4 : آنها قادر به بقاء در محیط هایی بدون اکسیژن هستند.

 

 7 -  گزینه (3) - «کلمه which در پاراگراف ۲ به چه چیزی اشاره دارد؟ «میتوکندری» 

گزینه 1 : ارگانیسم ها              

گزینه 2 : سلول های بیشتر ارگانیسم ها     

گزینه 3 : میتوکندری     

گزینه 4 : غیر هوازی های چند سلولی 

 

8 - گزینه (1) - «کدام یک از تکنیک های استدلال در متن به کار نرفته است؟»   «توصیف ارتباط علت و معلولی» 

گزینه 1 : توصیف ارتباط علت و معلولی 

گزینه 2 : توصیف مرحله های یک فرایند 

گزینه 3 : اشاره به تفاوت ها 

گزینه 4 : استفاده از مثال ها

 

 برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید.

سایت برترها

پیج اینستاگرام گروه انسانی

پیج اینستاگرام گروه تجربی

مطالب مرتبط:

صفر تا صد تفکر-روانشناسی دوازدهم-آرمین عبدالحسینی

امکان شناخت و ابزار شناخت-فلسفه دوازدهم-آرمین عبدالحسینی

عقل در فلسفه-فلسفه دوازدهم-آرمین عبدالحسینی

Menu