گفت وگوی مهرداد بختیاری با قهرمان پیوستگی هانیه بنجخی

در اواخر سال هفتم و تقریبا بهمن ماه بود که بعد از مراجعه به کانون و بررسی شرایطم آقای بختیاری من را بورسیه کردند و به من گفتند 3 ازمون بصورت ازمایشی هستی

گفت وگوی مهرداد بختیاری با قهرمان پیوستگی هانیه بنجخی
هانیه بنجخی  
 شهر رودهن  
رشته ریاضی و فیزیک
 میانگین تراز:6800  
تحصیلات مادر: بی سواد
شغل مادر: خانه دار
تحصیلات پدر: بی سواد
شغل پدر: کارگر ساختمان 
رتبه در منطقه 2:  118
رتبه کشوری: 353
رشته قبولی: مهندسی برق
نام دانشگاه:دانشگاه صنعتی شریف (روزانه) 
سال حضور در کانون: 6 سالتعداد آزمون های امسال: 25 آزمون
تعداد کل آزمون ها: 136 آزمون

               


از چه زمانی وارد کانون شدید؟ 

در اواخر سال هفتم و تقریبا بهمن ماه بود که بعد از مراجعه به کانون و بررسی شرایطم آقای بختیاری من را بورسیه کردند و به من گفتند 3 ازمون بصورت ازمایشی هستی در صورت عدم پیشرفت و یا غیبت باید بصورت مالی ثبت نام کنی.


 ایا در سال حضور خود در کانون غیبت داشته اید؟ چند غیبت ؟ 

 اصلا در آزمن ها غیبت نداشتم و پیوسته شرکت میکردم.


آشنایی شما با کانون و ازمون کانون چگونه بود؟ آیا از دوستان و آشنایان شما کسی قبلا در کانون بود؟چه نتیجه ای گرفتند؟

از طرف یکی از آشنایان به کانون معرفی شدم که قبلا خودشان نیز در کانون عضو بودند..نتیجه چشم گیری نبود چون دانش اموز متوسطی بود اما نسبت به خودش جای خیلی خوبی قبول شد و در فرهنگیان اموزش ابتدایی میخواند.


 شرایط کرونا و انلاین بودن ازمون ها تاثیری در نحوی شرکت شما گذاشته بود؟چگونه ازمون شرکت میکردید و چگونه مدیریت میکردید ایا در پردازش اول بودید؟

-بله اوایل در تنظیم زمان بسیار مشکل داشتم چون در آزمون های آنلاین کند بودم اما کم کم شرایط حضوری را در خانه برای خودم شبیه سازی کردم مثلا با ماسک و لباس که قرار بود سر جلسه کنکور باشم آزمون میدادم  پدر در همه آزمون ساعت 7:30 دقیقه از کانون رودهن سوالات را برایم میگرفت و  و همیشه هم در پردازش اول قرار میگرفتم. من خواهر کوچکترمم در کانون ازمون میداد و اوبصورت انلاین میداد و چون 1 گوشی داشتیم من با دفترچه کاغذی ازمون میدادم.


به نظر شما ازمون های انلاین چه فایده ای داشت؟روز جمعه چه زمانی شروع به ازمون میکردید؟ ایا در پردازش اول بودید؟

علت تداوم در آزمون این بود که میدانستم برنامه کانون بسیار منظم است و میتوانستم در بازه مناسبی درسها را دوره کنم و در ایستگاه های جبرانی به درسها برسم و همیشه راس ساعت 8 آزمون را شروع میکردم.


 چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به انلاین بودن ایا نگران تقلب تقلب برخی نبودید و این قضیه چقدر برایتان مهم بود؟

اوایل بسیار نگران تقلب بودم بعدها توجهم بیشتر به درصد بود تا تراز و خودم را نسبت به آزمون قبل مقایسه میکردم. من اواخر متوجه شدم که برخی تقلب میکنند ابتدا نگران شدم اما 1 با اقای بختیاری کاملا توضیح دادند و فرمودند که جهش ترازی ها در کارنامه ما دخالتی ندارند و این باغث شد که کلا این موضوع از ذهنم پاک شود و تمرکزم بر  روی ازمون و مطالعه خودم باشد.


 اولین ترازی که در کانون گرفتید چه ترازی بود؟دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟

از تراز5900 بود و به 7400رسیدم.

 حرکت و تطبیق برنامه خودم و درس مدرسه با برنامه راهبردی و اینکه بیشتر از مدرسه روی ازمون ها و بودجه بندی برنامه راهبردی تمرکز داشتم.


در دوران جمع بندی پپیوستگی شما به برنامه ازمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ ایا در همه ازمون های جمع بندی شرکت کردید؟

در جمع بندی ها اول سراغ تست های علامتدار میرفتم و اگر دوباره مشکلی داشتم به کتاب یا جزوه مراجعه میکردم و مجدد تست های بیشتر میزدم.

نه کاملا با برنامه ازمون ها پیش میرفتم و در این دوران عقب افتادگی هایم را جبران میکردم .با کتاب جمع بندی همه ازمون هایش را شاید 2 بار از خودم ازمون میگرفتم.


 به نظر شما درس خواندن در تابستان لازم است ؟ ایا در ازمون های تابستان شرکت میکردید؟

در ازمون های تابستان شرکت میکردم در تابستان مرور درسهای سال قبل و هم پیشروی درس های سال آینده بسیار مهم است، بخصوص درسهای دوازدهم چون باید پایه قوی باشد به همین دلیل من بیشتر تابستان را صرف درسهای پایه کردم و تابستان خصوصا تابستان سال اخر من را خیلی جلو انداخت.


 ایا در ازمون های تیز هوشان نیز شرکت میکردید؟ دلیل اینکه بعد از قبولی در تیزهوشان باز هم در ازمون ها شرکت کردید چه بود؟ از چه زمانی قبولی در ازمون های تیزهوشان برای شما جدی شد؟

بله سال نهم برای قبولی تیزهوشان طبق قلمچی پیش رفتم و بعد به کمک آزمون ها در تیزهوشان قبول شدم و از آن به بعد تصمیم گرفتم برای کنکور هم در آزمون ها شرکت کنم برنامه اصلی من طبق آزمون های کانون بود. و بعد به مدرسه و برنامه مدرسه مسرسیدم به همین خاطر کانون را بعد قبولی رها نکردم.



تا چه حد با برنامه راهبردی اشنا بودید؟چگونه آن را اجرا میکردید؟ مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه میدانید؟ 

در برنامه راهبردی فقط به آزمون جلوی روم نگاه نمیکردم و کل برنامه راهبردی را از اول سال بررسی میکردم که بدانم چه زمانی درسها مرور میشود و کی به ایستگاه های جبرانی میرسیم و بر این اساس برنامه بلند مدتم را مینوشتم.نقطه خوب برنامه راهبری ایستگاه های جبرانی و تکرار آنها بود و استرسم را کم میکرد.برنامه که متعادل باشد و بدانیم کجا هستیم و چقدر زمان و چقدر مطالب خواندنی داریم برنامه راهبردی هنر کانون بود و واقعا بی نظیر است.


 آیا از کتاب آبی سه سطحی نوروز  و زرد و........استفاده کردید؟مهم ترین ویژگی این کتاب ها چه بود؟

آقای بختیاری همیشه قبل از اینکه کتاب های بورسیه بیاید به من و خواهرم کتاب ها را جلوتر میدادند و همیشه میگفتن هر کتابی که لازم داری بگو تا بهت بدهم این کار اقای بختیاری باعث میشد من بیشتر و جدی تر تلاش کنم و از کتاب های آبی بیشتر استفاده میکردم و هر روز در درسهایی مثل هندسه و ریاضی باکس هایی از کتاب آبی را مشخص میکردم . برای دوران جمع بندی کتاب های سه سطحی بسیار کمکم کرد چون در تعداد تست های کم مطالب مهمی جمع شده بودو در دوران 3 روز یکبار هم به کانون میامدم و طبق برنامه از روی کتاب 12 مجموعه زرد کنکور ها را هر 3 روز میدادم.


در هر درس منابع کانونی خود را بنویسیدمهم ترین ویژگی و دلیل انتخاب این کتاب ها چه بود؟

در تمام درسها کتاب سه سطحی داشتم در درسهای تخصصی کتاب های آبی سه سطحی فقط مطالب مهم را داشت و حس میکردم با زدن تست ها کل مطلب را جمع بندی میکردم و از ابی برای ازمون گواه و مباحثی که ضعیف تر بودم و نقاط ضعفم بود طبق پیمانه ها استفاده میکردم و ابتدا استرس داشتم اما با گذشت چند ازمون به پیمانه ها ایمان اوردم و دقیق مثل پیمانه ها زمان میزاشتم و تست میزدم.

سوالات کتاب آبی جوری طراحی شده بود که میتوانستم از سوالات آسان تر شروع کنیم و قدم به قدم به مطالب مسلط شویم.



روز جمعه چه ساعتی کارنامه میگرفتید؟ چگونه و به کدام قسمت توجه میکردید؟

ساعت 3 کارنامه را بررسی میکردم اول از همه تراز کل و تراز هر درس . تعداد نزده ها و تعداد غلط ها بسیار برایم مهم بود.

 

از کدامیک از کارنامه های دیگر استفاده میکنید؟ 

در دوران جمع بندی از کارنامه اشتباهات و 5نوع درس استفاده میکردم و براساس 5نوع درس اولویت های خود را انتخاب میکردم.

کارنامه اشتباهاتم را بصورت درس محور در دروسی که تراز کمتر کسب میکردم، هر 2 ازمون یکبار استفاده میکردم.


 

 بعد از برگزاری ازمون ازمونتان را چگونه تحلیل میکردید؟

از درس اول شروع به تحلیل میکردم و بیشتر رو غلطهایم تمرکز میکردم و علت ان را در دفترچه مینوشتم برای سوالات نزده هم اول به کتاب مراجعه میکردم و در برنامه ام قرار میدادم.



 ایا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ چه کمکی به شما میکرد؟

تا جای که میتوانستم سعی میکردم دفتر برنامه ریزی را پر کنم.

 در کنار ساعت مطالعه تعداد تست و مباحثی ک خواندم را مینوشتم در اخر هفته همه را جمع میزدم و باهفته قبل مقایسه میکردم اگر ساعت مطالعه ام کم بود در کنار راهکارها علت کم بودن را مینوشتم. 

دفتر برنامه ریزی قبل از ازمون به من میگفت فردا ترازم چند میشود.

 

 چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

نسبت مطالعه اختصاصی به عمومی دو به یک بود سعی میکردم در تمام دروس اختصاصی ساعت مطالعه برابری داشته باشم، در عمومی ها هم همینطور و در تست زدن  تقریبا برابر تست میزدم. 

 در مواقعی که در عمومی ها حس میکردم کاهش چند از 10 دارم این نسبت بیشتر تست عممی را در بر میگرفت.



 ایا هدف گذاری چند از 10 انجام می‌دادید؟ 

روز قبل آزمون باتوجه به اینکه چه دروسی را خوانده ام هدف گذاری میکردم این باعث میشد سر جلسه بدانم قرار است با چه چیزهایی مواجه شوم با هدف گذاری استرسم را ازبین میبردم.


ایا خلاصه نویسی داشتید؟ روش شما در خلاصه نویسی چگونه بود؟ 

-برای تمامی دروس خلاصه نویسی داشتم در خلاصه نویسی هایم تمامی اشتباهات متداولم را مینوشتم. در شب های امتحان و برای ایستگاه های جبرانی و ازمون های جامع اول این خلاصه ها را میخواندم و گاهی در حین خواندن اصلاح میکردم و یا نکته ای اضافه میکردم که هر دفع جامع تر شوند.

گفت وگوی مهرداد بختیاری با قهرمان پیوستگی هانیه بنجخی

 پدر و مادرتان در سال اخر چه کمک اموزشی به شما کردند؟

-هر هفته در مورد آزمون با خانواده ام صحبت میکردم، اگر افتی داشتم نظراتشان را میپرسیدم با توجه به اینکه خانواده عملکرد من را در طول هفته میدیدند به من اشتباهاتم را میگفتند.

 برای برنامه ریزی از مادرم کمک میگرفتم و با کمک ایشان برنامه ریزی میکردم. 

در خصوص ازمون ها در هر ازمون پدرم برای گرفتن دفترچه کاغذی  ساعت 7 صبح به کانون میرفت و دفترچه برایم میگرفت و در دوران انلاین بودن از کانون رودهن 1 صندلی به امانت گرفت که بسیار به نشستن در جلسه در زمان انلاین به من کمک کرد.



 برای مدیریت سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام روش مدیریت زمان استفاده کردید؟

برای دروس عمومی در کنکور از تکنیک ضربدر منفی استفاده کردم و توانستم یک ربع زمان ذخیره کنم برای اختصاصی ها بدلیل سخت بودن سوالات نتوانستم از این تکنیک استفاده کنم ترجیح دادم سراغ درس های بعد بروم و در اخر به ریاضی برگشتم. واز زمان های نقصانی بقیه دروس و استراتژی بازگشت  استفاده کردم . با سخت بودن سوالات ریاضی ابتدا استرس گرفتم اما من این شرایط را بارها در ازمون های کانون و کتاب زرد تجربه کرده بودم و این باغث شد با ارامش و با استفاده از روش های تمرین شده زمان سوالات را حل کنم و میدانستم در اخر زمان بقیه سوالات را که ذخیره کردم به ریاضی و سوالات سختش اختصاص میدهم و این بهم ارامش داد. بله در همه ازمون ها خصوصا در سال 12 از تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی استفاده میکردم و در دوران جمع بندی دقیقا  به این روش ها و اجرای این روش خودم را عادت دادم.



در مورد رتبه و رشته و دانشگاه و قبولی توضیح دهید؟ علت انتخاب رشته را ذکر کنید؟

ازدوران راهنمایی به این فکر میکردم که دنبال رشته مهندسی بروم و از همان موقع تحقیقاتم را شروع کردم اوایل سال دوازدهم بسیار در مورد رشته برق تحقیق کردم و با بقیه دانشجوها و کسانی که در این رشته کار میکردند صحبت کردم تصمیم قطعی خودم را گرفم و فهمیدم که بسیار با رو حیاتم سازگار است و بعد از اعلام رتبه ها به سراغ اقای بختیاری رفتم و با مشورت و مشاوره ایشان و البته ترس از اینکه شاید برق شریف را نیاورم این رشته را زدم و اقای بختیاری اطمینان کامل به من میداد که قبولی اما باز خودم شک داشتم که نیاورم که خدارو شکر در انتخاب اول برق شریف را قبول شدم.

  

در آخر از کانون از اقای قلم چی و همکارانشان و اقای بختیاری (پسر) و( پدر) بسیار تشکر میکنم، این قبولی را مدیون  این بزرگواران هستم من کاملا رایگان و بدون هزینه  از این مجموعه استفاده کردم و همیشه بیشتر از بقیه دانش اموزان به من توجه میکردند و همیشه حمایت و تشویق اقای بختیاری همراه من بوده و دوست دارم شرایطی پیش اید که این دینی که به این اموزشگاه و به کانون دارم را ادا کنم ..تشکر و سپاس.

.

Menu