گفت وگوی مهرداد خباز با قهرمان پیوستگی دنیز عبدل زاده

من از پنجم دبستان در آزمون‌های کانون شرکت میکردم . هر دو خواهر من کانونی بودند و با استفاده از تجربیات آنها و پدر و مادرم کانونی شدم.

گفت وگوی مهرداد خباز با قهرمان پیوستگی دنیز عبدل زاده
نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: دنیز عبدل زاده  
 نام شهر: تبریز
   رشته‌ تحصیلی:علوم تجربی
میانگین تراز: 7107
تحصیلات مادر: فوق دیپلم  
شغل مادر: خانه دار
تحصیلات پدر:  دکترا    
شغل پدر: داروساز        
رتبه در منطقه 1: 72رتبه کشوری: 181
سال حضور در کانون: 8 سالتعداد آزمون های سال آخر: 25 آزمون
تعداد کل آزمون ها: 154 آزمون

                                                                                                                   

 

 گفت وگوی مهرداد خباز با قهرمان پیوستگی دنیز عبدل زاده

 

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟  آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟ 

من از پنجم دبستان در آزمون های کانون شرکت میکردم . هر دو خواهر من کانونی بودند و با استفاده از تجربیات آنها و پدر و مادرم کانونی شدم.

 

 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

 برای حفظ تداوم در درس خواندن و تلاش کردن آزمون های کانون خیلی مناسب هستند. مهمترین ویژگی آزمون های قلم چی برنامه کامل ومنظم است

 

 آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ 

نه من غیبتی نداشتم ، اصلا نمیخواستم از برنامه خارج شوم.     

 

شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟  

 در ابتدا برایم خیلی دشوار بود ولی کم کم عادت کردم و شرایط آزمون را برای خودم فراهم کردم البته از همان اول در زمان مقرر آزمون را شروع میکردم و به پایان میرساندم وهمیشه در پردازش اول قرار میگرفتم.

 

شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

آزمون غیر حضوری دشواری های خود را داشت البته من همیشه نگران عواقب انلاین بودن آزمون بودم که مبادا به آزمون غیر حضوری عادت کنم و سر جلسه کنکور نتوانم مدریت داشته باشم ولی با تدابیر مناسب توانستم نگرانی ام را برطرف کنم.

 

به نظر شما آزمون‌های آنلاین چه فايده اي دارد؟ ايا در آزمون‌ها غیبت می‌کردید؟ علت تداوم در شرکت در آزمون‌ها چه بود؟

 روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می‌گرفتید؟ سر ساعت هشت شروع میکردم و در پردازش اول کارنامه میگرفتم.

 

 آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟ 

بله شرکت میکردم باعث میشد تقسیم بندی زمانی ام را برای درس های مختلف شناسایی کنم وبالاترین بازده را داشته باشم.

 در آزمون هدف گذاری با توجه به درصد هایم آن درسی که کم زده بودم را طی هفته روز آخر سعی میکردم ترمیم کنم تا در آزمون اصلی بهتر عمل کنم.

 

چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کردید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها داشتید؟ 

در آزمون هدف گذاری  دقیقا مانند آزمون های عادی قلم چی شرکت میکردم و همه درس ها را یکجا پاسخ میدادم.

 

 آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟ 

من در آزمون های تابستان شرکت میکردم، از تابستان یازدهم جدی تر پیش رفتم . این آزمون ها روند مطالعاتی طول سال را تسهیل میکردند.

 

به نظرت درس خواندن در تابستان، لازم است؟ آيا در آزمون‌های تابستان شرکت می‌کنید؟ 

بله برای یک دانش آموز جدی نباید تفاوتی بین تابستان و طول سال تحصیلی وجود داشته باشد.


تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟ 

 من مطالعاتم را کاملا منطبق بر برنامه راهبردی پیش میبردم چون از ان مطمئن بودم. مهمترین ویژگی برنامه راهبردی تقسیم بندی منطقی و منظم آن است.یک برنامه خوب باید همه دروس را در بر داشته باشد و به صورت صحیح و متناسب با ویژگی های دانش آموز پیش رود.من از اواسط یازدهم به صورت جدی شروع کردم.


  آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک کرد؟

 با توجه به درصد هایم اهمیت درس ها در برنامه راهبردی برای آزمون آن هفته برایم مشخص میشد و نقاط ضعفم را شناسایی میکردم.


  چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

 دبیران عزیز مدرسه ام همیشه تلاش میکردند درس ها را با برنامه راهبردی پیش ببرند که این باعث میشد سر در گم نشوم و این خیلی کمکم میکرد.

 

 منابع شما در تابستان چه بود؟منابع شما در طول سال چه بود؟ منابع مطالعاتی شما در دوران جمع بندی چه بود؟ 

من در تابستان از کتاب آبی و در طول سال از کتاب های سه سطحی استفاده میکردم و در دوران جمعبندی از کتاب زرد استفاده کردم.

 

 بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟ 

منسجم و جامع بودن کتاب های کانون و معتبر بودن سوالات و پاسخ ها مهمترین دلایل انتخاب من بود.

 

در دوران دبستان هم برنامه‌ریزی می‌کردید؟ در دوران امتحانات چگونه درس می‌خواندید؟

 بله در دبستان هم با برنامه راهبردی پیش میرفتم.  امتحاناتم در اولویت قرار میگرفت چون وقتی برای امتحانات  میخواندم مثل مرور مطالب مورد نیاز برای همه ازمون ها بود

 وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟ همان برنامه را ادامه دادم و ساعات مطالعاتیم افزایش یافت.

 

از چه قسمت هایی از  سایت کانون بیشتر استفاده کردید؟ 

من از صفحه شخصی و صفحه مقطع شما استفاده میکردم.


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيريد؟ 

و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟ من حدود ساعت۳ کارنامه را میگرفتم و به رتبه و درصد هایم خیلی توجه داشتم.


 بعد از برگزاري آزمون، آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟ 

ابتدا غلط هایم را کامل بررسی میکردم و سپس از اول دفترچه تا اخر بررسی و تحلیل میکردم.

 

 آيا كلكسيون روش هارا مي بينيد؟

 بله گاهی سر میزدم،بیشترین جمله ای که به چشمم میخورد موضوعی خواندن ادبیات بود.

 

 در صفحه‌ی شخصی تان در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبينيد؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزنيد؟

 کارنامه اصلی کارنامه اشتباهات و کارنامه پروژه ای را بررسی میکردم و تقریبا هر هفته سه بار سر میزدم.

 

به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامه‌ها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟ 

از کارنامه اشتباهات وپروژه ای استفاده میکردم چون شرایط کلی ام را روشن میکرد.

 

آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

 دفتر برنامه ریزی در هر هفته و بعد از آزمون کمک میکرد تا ایراد کار را پیدا کنم.

 

 ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ ساعت مطالعه شما ابتدای شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چقدر بود؟ 

من در سال دهم روزانه حداکثر سه ساعت مطالعه داشتم ولی از اواخر یازدهم ده الی دوازده ساعت درس میخواندم

 

چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

همه درس ها برایم مهم بود. دروس عمومی را به اندازه اختصاصی جدی میگرفتم و تعادل مطالعتی ام را متناسب با نتیجه آزمون برقرار میکردم. در طول روز سه درس اختصاصی دو درس عمومی میخواندم برای دروس عمومی ابتدا کتاب درسی را کامل مطالعه میکردم سپس درس نامه میخواندم و هفته دوم تست میزدم.برای اختصاصی هم ابتدا کتاب سپس جزوه و درس نامه را کامل میخواندم و هفته دوم تست میزدم.

 

برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟

من هفته اول مرور میکردم وهفته دوم تست میزدم به طوریکه ابتدا دروس پایه را مرور میکردم سپس دوازدهم.

در طول روز سه درس اختصاصی دو درس عمومی میخواندم برای دروس عمومی ابتدا کتاب درسی را کامل مطالعه میکردم سپس درس نامه میخواندم و هفته دوم تست میزدم.

برای اختصاصی هم ابتدا کتاب سپس جزوه و درس نامه را کامل میخواندم و هفته دوم تست میزدم.

 

 ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم چقدر بود؟ 

من در سال دهم حداکثر سه ساعت ولی از یازدهم دوازده ساعت مطالعه داشتم.

 

 آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي داديد؟ براي كدام درس ها؟ 

بله- متناسب با آزمون هدف گذاری این کار را انجام میدادم البته من همیشه کاملا آماده سر جلسه حاضر میشدم و هدفم صد زدن یعنی ده از ده زدن درس ها بود.

 

آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند؟ 

   بله برای درس زیست در کتابم نکات مهمی را یادداشت کرده ام.

 

 

Menu