| نام و نام خانوادگی دانش آموز : محمد لطفی | میانگین تراز : 7308 |
| نام شهر : تبریز | رشته تحصیلی : ریاضی |
| تحصیلات پدر : دیپلم | شغل پدر : کارمند |
| تحصیلات مادر : دیپلم | شغل مادر : خانه دار |
| تعداد سال حضور در کانون : 5 سال | تعداد آزمون کانونی : 93 |
شرکت در آزمون های کانون
از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید ؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟
از سال دوم ابتدایی وارد کانون شدم و پایههای تحصیلی دوم تا ششم و همچنین سال دوازدهم در آزمون ها شرکت کردم - دلیل آن تشویق مدیر و معلمان {پیشنهاد دوستان و خانواده} تاثیر مثبت بر یادگیری دروس
دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
چون غیبت در آزمون ها باعث خروج از برنامه میشد. ارائه کارنامه و بازخورد های موثر همچنین مهمترین ویژگی آن سوال های متنوع می باشد.
در سال دوازدهم چند غیبت داشتید؟ دلیل عدم غیبت شما چه بود؟
در سال دوازدهم غیبتی نداشتم زیرا دلیلی برای غیبت نمی دیدم همچنین به هیجان آزمون ها نیز علاقه داشتم. در همه آزمون های هدف گذاری و تقریباً همه آزمون های مشابه پارسال نیز شرکت می کردم
شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟
خیر – هیچ تاثیری نداشت . همه شرایط آزمون مانند کنکور شبیه سازی می کردم مخصوصاً در ماه آخر . فقط چهار یا پنج آزمون در پردازش اول نبودم.چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟
تراز و رتبه دیگران هیچ اهمیتی برایم نداشت ، همچنین تقلب دیگران هم برایم مهم نبود.
آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
آزمون هدف گذاری سبب آشنایی با تیپ سوالات مباحث دوازدهم میشد.
اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
تراز آزمون 18 مهر : 7259 بالترین تراز : 7500 الی 7600 دلیل پیشرفت عدم ناامیدی ، خونسردی و علاقه
در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟
بله حاضر می شدم - نگران نبودم -در این زمان ها از آزمون، بیشتر برای یادگیری استفاده میکردم تا سنجش خودم ، و می دانستم که در آزمون های بعدی جبران خواهم کرد
در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟
پیوستگی ام بیشتر شد و در همه ی آزمون های جمع بندی شرکت کردم
برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردید و کمک گرفتید؟
آقایان خلیل نژاد {مدیرگروه} و حق بر {پشتیبان} و همکلاسی ها ، دوستان وپدر و مادر
برنامه راهبردی
تا چه حد با منطق برنامه راهبردی آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ مهمترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت بود؟
تمرکز فقط بر روی مباحث آزمون بعدی بود. شنبه هفته اول دروس دینی گسسته و هندسه را میخواندم هفته اول با توجه به برنامه آزمون هدف گذاری دروس دوازدهم را تمام می کردم - وضوح و شفافیت برنامه راهبردی و مرور مباحث مهمترین ویژگی آن بود.
چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟
مدرسه از برنامه راهبردی جلوتر بود برنامه راهبردی برایم اهمیت زیادی داشت.
ویژگی برنامه ریزی خوب تنوع انعطافپذیری وضوح و شفافیت میباشد برنامه من بیشتر تست محور بود از مهر ۹۹ برنامه ریزی را به صورت جدی تر دنبال کردم.
آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ آیا در باره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کردید؟آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟
کتاب سه سطحی شیمی ویژگی آن ابتکاری بودن سوالات سطح دشوارتر - کتاب نوروز ویژگی آن توجه ویژه به دروس اختصاصی و آزمون محور بودن -کتاب زرد عمومی ویژگی آن استاندارد بودن سوالات و آشنایی با تیپ سوالات عمومی -کتاب ۱۲ کنکور ریاضی ویژگی آن شبیه سازی شرایط کنکور و استفاده از روش عالی بازیابی
کارنامه و سایت
از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟
برای مشاهده کارنامه استفاده می کردم همچنین هفته آخر منتهی به کنکور هر روز وارد سایت کانون شده و اخبار را چک می کردم مطالعه تجربه دانش آموزان در روز کنکور برایم خیلی مفید شد
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گرفتید؟ به كدام قسمت های کارنامه بيشتر توجه مي کردید؟
ساعت ۳ بعد از ظهر کار نامه را بررسی میکردم، تراز اختلاف چند ده با هم تراز ها و رتبه کل برایم اهمیت ویژهای داشت.از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي کردید؟
كارنامه ي سوال محور ، اشتباهات و.... در کنار کارنامه اصلی از کارنامه ۵ نوع درس استفاده می کردم اشتباهات آزمون را خودم استخراج می کردم.
چگونه از کارنامه آزمون های اصلی و ازمون های هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کردید؟
زمانی که درصد جوابدهی کم بود سریع به قسمت مقایسه با هم تراز ها مراجعه میکردم اگر اختلاف کم بود از استرسم کاسته می شد در صورتی که اختلاف با هم ترازها زیاد بود، حجم آن درس را در طول هفته های بعدی افزایش میدادم.
آزمونها راچگونه تحلیل میکردید؟
تحلیل را روزهای شنبه بعد از آزمون شروع میکردم اول سوالات غلط را سعی می کردم دوباره حل کنم اکثر اشتباهاتم بیدقتی بود مخصوصاً اشتباه محاسباتی، نکات آزمون را در داخل یک دفترچه یادداشت میکردم. در روزهای آخر پاسخ سوال های درست را نیز بررسی می کردم .

برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه
ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ در دوران جمع بندی ساعت مطالعه شما نسبت به قبل چه تفاوتی داشت؟
مهر تا قبل از عید ۳ الی ۴ ساعت، عید تا کنکور ۴ الی ۶ ساعت در دوران جمع بندی علاوه بر مطالعه خودم آزمون های جمع بندی و تحلیل آنها اضافه شد که حدود ۴ ساعت به ساعت مطالعه اضافه می کرد.
در روز چند درس را می خواندید؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟
در طول روز یک الی سه درس را مطالعه میکردم هفته اول دوازدهم را تمام کرده و هفته دوم روی دروس پایه تمرکز می کردم.
در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟
در درسی دینی قبلا صرفاً حفظ میکردم بعد از تغییر روش مطالعه سعی در یادگیری با تست زنی داشتم {غلط زدن ناامیدم نمیکرد}
مهارت های خودتنظیمی : فرا شناخت و هوش هیجانی
1- هدف گذاري را بر چه اساسی انجام می دادید؟
بر اساس ضریب سختی آزمون تصمیم میگرفتم.
اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از ان ها استفاده می کردید؟
صرفاً تستها را نشاندار می کردم بعد از این که سوال های نشاندار را درست می زدم از نشان دار بودن خارج می کردم تقریبا بعد از یک ماه
چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید ؟
هیچ مغایرتی بین آزمون نهایی و کنکور نمی دیدم و از این فرصت برای مرور دروس دوازدهم استفاده کردم.
بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟
برای درس دینی مرور کتاب ، برای درس زبان تست محور کار کردن و دراوردن نکات، برای درس ریاضی زیست و فیزیک تست زیاد همراه با مطالعه و مرور زیاد کتاب درسی
روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟
درس زیست : مطالعه دقیق کتاب درسی و تحلیل و بررسی ریز بینانه متن و شکل ها و در عین حال جلوگیری از نکات و تحلیل های بیهوده و بی ارزش تست به مقدار کافی ولی نه زیاد ، مرور چند باره کتاب درسی در ایستگاه های جبرانی و مرور تا حدی که به تسلط کامل بر هر سه کتاب درسی برسیم.
پدر و مادرتان درسال آخر چه كمك های آموزشی به شما كردند؟
پدر و مادرم از کارنامه های آزمون پیگیری کافی داشتند و در آزمونهایی که نتیجه دلخواهم را کسب نکرده بودم سعی می کردند روحیه ام را بالا نگه دارند و مرا به ادامه مسیر موفقیت تشویق کنند .
از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟
در دوران جمع بندی نوبت اول همچنین عید و در سه ماه آخر از کارنامه اشتباهات استفاده میکردم.
نظرات منفی و کنایه های دیگران چقدر مانع کار شما میشد؟ تشویق ها و تحسین های دیگران چقدر سبب مغرور شدن و یا پیشرفت شما میشد؟
من از هر سخن منفی یا مثبتی که به من گفته میشد استفاده میکردم تا با انگیزه بیشتری به درس خواندن ادامه دهم و از سست شدن و یا مغرور شدن جلوگیری کنم.
روش های مدیریت زمان
برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟
برای مدیریت آزمون از روش های زمانهای نقصانی و استراتژی بازگشت و همچنین نشاندار کردن سوالات استفاده میکردم و این روشها را در طول سال نیز استفاده کرده بودم و در سر جلسه کنکور نیز این روش ها به حل کردن برخی سوالات نزده در سر جلسه آزمون به من کمک کردند.
