پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان اصفهان(4)

همان طور که می‌دانید جلسه با برترها در سال‌های قبل به صورت حضوری برگزار می‌شد و آقای قلم چی به سوال‌های دانش آموزان در دوران جمع بندی پاسخ می‌دادند.

پاسخ کاظم قلم چی به سوالات دانش آموزان اصفهان(4)

همان طور که می دانید جلسه با  برترها در سال های قبل به صورت حضوری برگزار می شد و آقای قلم چی  به سوال های دانش آموزان در دوران جمع بندی پاسخ می دادند. 

اکنون دو سال است که پس از شیوع کرونا این جلسه ها به صورت مجازی برگزار می شود. 

در جلسه  روز دوشنبه400/3/24 با دانش آموزان برتر اصفهان، آقای قلم چی به 17 سوال پاسخ دادند، در این جا  سوالات چهار نفر آخر  از دانش آموزان اصفهانی را همراه با پاسخ  مشاهده می کنید.



آیا نرم افزار تخمین رتبه مفید هست؟ چقدر می توان به این نرم افزار اعتماد کرد؟

شما تا حدودی خودآگاهی پیدا می کنید.

 دیده اید که قبل از هر مسابقه ی ورزشی نتایج مسابقات قبلی تیم ها اعلام می شود و البته گاهی اوقات آن نتایج قبلی تکرار نمی شوند، اما نتایج معمولا خیلی هم تفاوت ندارند.



اگر در جلسه کنکور با درسی مواجه شدیم که سخت تر طراحی شده بود، با توجه به اینکه ممکن است به بقیه دروس آسیب برسد و نیز این که درصد بالاتر در درسی که سخت تر است، تراز به مراتب بالاتری می دهد، عاقلانه ترین تصمیم چیست؟

روش ضربدر و منها را اجرا کنید و از هم اکنون آماده باشید که چند سوال یا چند درس دشوارتر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید. اگر کاملا این موضوع را باور داشته باشید در جلسه ی کنکور در مواجهه با چنین سوال هایی خودتان را نخواهید باخت و روحیه تان را از دست نخواهید داد.

اجرای روش ضربدر و منها  و روش زمان های نقصانی، عاقلانه ترین تصمیم است. 

در نوبت اول و در یک زمان نقصانی به سوال هایی که می توانید در زمان قانونی پاسخ دهید، می پردازید و در پایان آزمون ( توجه کنید در پایان آزمون و  نه پس از هر درس ) وقت ذخیره شده را با درایت و مدیریت خودتان صرف درس ها و سوال هایی می‌کنید که برایتان اولویت بیشتری دارند. یادتان باشد که یکی از ویژگی های نوابغ قدرت تشخیص اولویت هاست.


تا به حال چندین بار اتفاق افتاده که در کنکور سراسری سوالی غلط طرح شده بوده، اگر به این چنین سوالی برخورد کردیم چگونه تشخیص بدهیم که مشکل از علم ماست یا تست مشکل دارد؟

در مقابل سوالی که می بینید وقت گیر است، ضربدر بزنید و فورا از آن بگذرید و سپس در زمان استراتژی بازگشت تصمیم بگیرید که به سراغ آن سوال یا هر سوال دیگری که در نوبت اول جواب نداده اید بروید یا خیر؟  به این ترتیب مشکل به سادگی حل می شود.




- در ۱۵ روز فاصله بین اخرین امتحان و کنکور غیر از ازمون جامع و کنکور های سال قبل چه کار دیگری می توانیم انجام دهیم ؟

می توانید دو درس را به طور کامل مطالعه کنید: یک عمومی و یک اختصاصی. ضمنا در روش سه روز یک بار مهم ترین قسمت مربوط به تقسیم درس ها در فاصله ی دو ونیم روز باقی مانده است. هر نصفه روز را به یک درس عمومی و یک درس اختصاصی در نظر بگیرید و در آن نصفه روز مهم ترین کارهایی را که می توانید برای آن درس‌ها انجام بدهید: تست زدن، مطالعه ی کامل یک بخش، مرور خلاصه نکات، بررسی اشتباهات و تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری کامل، یا هر کار دیگری که برای هر درس فکر می کنید برای شخص شما مفید تر و موثرتر است.

- منبع خاصی را برای این زمان باقی مانده پیشنهاد می دهید؟

کتاب زرد و همه ی کتاب هایی که در طول سال از آن ها استفاده کرده اید و برایتان مفید بوده وبه ویژه قسمت هایی از کتاب ها و جزوه هایی که دارید و به هر طریق نشان دار کرده اید را مطالعه کنید.





در فرصت باقيمانده كدام كار اولويت بيشتری دارد و بيشتر می تواند كمك كننده باشد؟

١- جمع بندي به روش سه روز يك بار

٢- تست زدن بيشتر جهت تثبيت بيشتر

٣- مطالعه ی مباحثی كه كامل نشده و نياز به مرور بيشتر دارد.

توصیه می کنیم در این هفته  همه ی یادداشت هایی را که خودتان نوشته اید مطالعه کنید. همه ی  قسمت هایی که در کتاب های درسی و جزوه ها یتان خط کشده اید یا های لایت کرده اید یا  حاشیه نویسی کرده اید مطالعه کنید.  همه ی مطالبی را که نشان دار کرده اید  در هفته ی آخر بخوانید. در مورد تست زنی هم  می توانید با مهارت فراشناختی که دارید تصمیم بگیرید یک  یا  دو مجموعه سوال مجموعه ای  را پاسخ بدهید یا در یکی دو درس، تست های مهم را که قبلا نشان دار کرده اید، پاسخ بدهید.

 در هفته ی آخر به تورق سریع کتاب ها و مطالعه ی یادداشت های خودتان  اهمیت بیشتری بدهید.

Menu