رتبه148انسانی:حفظ و تثبیت موفقیت، برنامه من در نوروز

در این مطلب مقاله ای از علی نظری را در رابطه با دوران طلایی نوروز باهم می‌خوانیم...

رتبه148انسانی:حفظ و تثبیت موفقیت، برنامه من در نوروز

علــــی نظری کاکاوندی

رتبه148 منطقـه2 - دانشجــوی حقوق دانشگاه خوارزمی

معمولا برای آن دسته از دانش آموزانی که سابقه کانونی بودن را دارند واژه"نوروز" در کنار واژه دوران طلایی باهم در ذهن تداعی پیدا میکنند. در سال گذشته قبل از آغاز این دوران تصور میکردم که شاید تعطیلات نوروزی برای من که پشت کنکوری بودم و در طول سال تحصیلی مدرسه نمیرفتم چندان هم دوارنی طلایی و کلیدی نباشد.ولی زمانیکه با دقت و توجه بیشتری به موضوع فکر کردم متوجه شدم که اگر من در این دوران عملکردی درست و از قبل برنامه ریزی شده نداشته باشم به راحتی از مابقی داوطلبان عقب میمانم.چرا که اکثر دانش آموزان سعی میکنند در این دوران ساعت مطالعه خود به صورت قابل توجهی افزایش داده و از فرصت پیش آمده حد اکثر استفاده را ببرند.

روش مطالعه من در این دوران شمال دو قسمت بود: 

۱_مرور درسنامه ها ۲_بازیابی مطالب درسی با تست حل کردن

برای مرور درسنامه ها از نکات مهم و پر تکراری که در کتاب های درسی در طول سال مشخص کرده بودم استفاده میکردم و برای مرور نهایی از درسنامه های خلاصه و در عین حال جامع کتابهای آبی استفاده کردم.با این روش توانستم مطالب و نکات مهم را چندین بار مرور کنم.برای بازیابی(یادآوری مطالب و نکات با حل تست)از کتابهای سه سطحی استفاده کردم.به چند دلیل.اول اینکه این کتابها حجم معقول و مناسبی داشتند و به همین دلیل توانستم در دوران نوروز درصد زیادی از تست های این کتاب را حل کنم.ثانیا،کتاب های سه سطحی مجموعه ای از تست های استانداردی بودندکه شباهت زیادی به تست های کنکور سراسری داشتند و همانطور که از نام این کتاب پیداست برای هر دانش آموزی با هر سطح علمی و ترازی قابل استفاده هستند.در مجموع میتوانم بگویم که این روش،روشی کارامد و سود مند برای من در دوران نوروز بود.


استفاده از مشاوره تحصیلی و پشتیبانی ویژه علی نظری :

تماس با شماره 02186121706 و یا ارسال عدد 6 به سامانه 5000116463

مطالب مرتبط

Menu