با توجه به این که دانشآموزان نیمسال اول را پشت سر میگذارند، پس از عملکرد خود کارنامهای خواهند داشت که این کارنامه ضعفها و کمکاریهای دانشآموزان را در کنار نقاط قوتشان که ناشی از روش مطالعهی مناسب و انتخاب صحیح منابع بوده است، نشان میدهد. اکنون بهترین فرصت است. پروژهی چهارم یک ایستگاه جبرانی در برنامهی راهبردی آزمونهاست. دانشآموزان میتوانند کمکاریهای نیمسال اول خود را در ایستگاههای جبرانی بهبود بخشند و از دوران طلایی عید نوروز برای افزایش ساعات مطالعه، بهبود کیفیت مطالعه و رفع نقاط ضعف احتمالی خود که نتیجهی آزمونهای پروژهی چهارم آنها را نمایش می دهد، استفاده کنند. به همین خاطر است که نیمسال دوم برای دانشآموزان آغاز مهمتری میباشد. البته در ابتدای نیمسال اول هم باید شروعی مهندسیشده داشت. یعنی بر اساس تجربیات نیمسال اول در استفاده از روشها و منابع و مقایسهی نتایج کسب شده، برای نیمسال دوم بهترینها را انتخاب و اجرا کرد.
