نظام قدیمی‌هایی که در کنکور 98 موفق بودند- امیرمحمد داودی

نظام قدیمی‌هایی که در کنکور 98 موفق بودند- امیرمحمد داودی - قابل

نظام قدیمی‌هایی که در کنکور 98 موفق بودند- امیرمحمد داودی

امیر محمد داودی 


رتبه ۱۲۱ منطقه ۲ و ۲۵۷ کشوری کنکور تجربی ۹۸
رتبه ۶۹ منطقه ۲ و ۱۷۴ کشوری کنکور زبان ۹۸


دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی 


میانگین تراز در آزمون‌های کانون: ۷۰۹۸ 


  • 1- از چه سالی در آزمون‌های کانون شرکت کردید؟

  • از سال ۹۵


  • 2- تراز اولین آزمون کانون شما؟

  • حدود ۵۹۰۰


  • 3- چند آزمون غیبت داشتید؟

  • کمتر از ده ازمون در مجموع ۳ سال


  • 4- تکنیک مطالعه دروس اختصاصی شما چه بوده است؟

  • تمرکز بیشتر روی یادگیری مفهوم مطالب به جای فرمول ها در دروس اختصاصی کمک زیادی به من کرده است؛ مخصوصا در دروس محاسباتی مثل فیزیک و شیمی که توانستم به کمک آن به ترتیب درصد های ۹۹.۵ و ۹۹ را در این دروس کسب کنم.
    من مدت زمان بیشتری صرف تحلیل و یادگیری مفهوم مطالب میکردم و به تعداد تست زیاد معتقد نبودم. سعی میکردم به جای تست زیاد روی تحلیل دقیق سوالات زمان صرف کنم.
    در درس زیست برای کنکور سال ۹۸ ، برخلاف سال ۹۷، از خواندن درسنامه های کتب مختلف پرهیز کردم و به جای آن روی کتاب درسی و تحلیل تست ها برای فراگیری دیدگاه زمان صرف کردم.


  • نحوه مطالعه کتاب محور و تحلیل طراحانه مورد توصیه افراد موفق زیادی است اما من تا کنون ندیده ام جایی به صورت واضح بگویند کتاب را چگونه بخوانیم و تست های زیست را چگونه تحلیل کنیم؟ نظر من در قالب یک مثال:
    در کتاب ما ضمن توضیحات نمودار الکتروکاردیوگرام نوشته شده است که ارتفاع موج QRS با فشار خون رابطه مستقیم دارد. از طرفی در دیگر فصل های کتاب نوشته شده غلظت NaCl در خون با فشار خون رابطه مستقیم دارد. اگر در متن سوال پرسیده شود 《غلظت NaCl در ارتفاع موج QRS موثر است 》 پاسخ مثبت است. تحلیل نکته محور به تاثیر NaCl بر QRS توجه میکند اما تحلیل صحیح و دیدگاه محور نظر خود را به این صورت بیان میکند: هر چیزی در هر جای کتاب های زیست بر فشار خون تاثیر بگذارد بر QRS موثر است.

  • به نظر من، کتاب زیست شناسی نباید علامت گذاری شود؛ چراکه باید هنگام مرور دروس، درست مانند اولین مطالعه، نکات را پیدا کنیم؛ نه اینکه فقط نکات از قبل علامت گذاری شده را روخوانی کنیم. این روش کمک میکند که دیدگاه های جدیدی را که در تست ها پیدا شده در بطن کتاب ببینیم و آنها را یاد بگیریم.
    در درس شیمی: من درس شیمی را یک درس نمیبینم. بلکه به عقیده شیمی ۲ درس متفاوت است با نام های شیمی مفاهیم و شیمی مسائل. من همانطور که در مقابل دروس مختلفی چون ریاضی و فیزیک رفتار ها و زمانبندی های مجزا داشتم در مقابل شیمی مفاهیم و مسائل نیز زمانبندی و رفتار مجزا داشتم. یعنی ابتدا کاملا سوالات شیمی مفاهیم را پاسخ میدادم سپس به سوالات شیمی مسائل می پرداختم. هنگام مطالعه نیز این دو را به خوبی تفکیک میکردم.


  • 5- تکنیک مطالعة دروس عمومی شما چه بوده است؟

  • در درس ادبیات به جای مطالعه درس به درس به مطالعه مبحثی پرداختم. یادگیری تاریخ ادبیات و املا و لغت را که حجم بالایی دارند و به شدت فرار هستند از ابتدای سال کنکور شروع کردم سعی کردم از برنامه راهبردی کانون جلوتر باشم تا بتوانم تا کنکور چندبار انها را مرور کنم. اما قرابت مفهومی، آرایه و زبان فارسی منطبق با برنامه کانون پیش بردم.
    در درس عربی: اصلا سراغ یادگیری معنی کلمات نرفتم و همه زمان مطالعه ام را صرف یادگیری و بکارگیری قواعد صرفی و نحوی زبان عربی کردم. حتی سوالات ترجمه را نیز با نکات قواعدی حل میکردم.
    در درس دینی: آیات دروس را کاملا حفظ کردم و سپس متن دروس را با مفهوم آیات مرتبط کردم. نکات سوالات دینی سال های قبل را در کتاب پیدا میکردم و خطوطی از کتاب که در سالهای قبل مورد توجه طراحان بوده علامت میزدم و بار ها با خطوط تکراری مواجه شدم و فهمیدم ریتم سوالات دینی در سال های اخیر تغییر چندانی نداشته است.


  • 6- بازیابی چه میزان در پیشرفت شما تأثیر داشت؟

  • بازیابی یکی از مهم ترین گام ها تا رسیدن به کنکور است چرا که عدم بازیابی یعنی هدر رفت زمان صرف شده برای یادگیری


  • 7- کدام‌یک از کتاب‌های کانون را استفاده کردید؟ نقطه قوت کتاب‌ها از دید شما چیست؟

  • کتاب های زرد و سه سطحی.

  • کتاب های سه سطحی گزیده ای از بهترین تست ها را در تیپ های متفاوت و جامع و در عین حال در حجم کم ارائه کرده است.

  • کتاب های زرد نیز همه سوالات کنکور چند سال اخیر را به پاسخنامه ای تشریحی گرد هم آورده است.


  • 8- برنامه راهبردی آزمون نظام قدیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

  • به نظر من برنامه راهبردی کانون برای نظام قدیم تا دوران جمع بندی یعنی تا فروردین ماه به صورت عالی پیش میرود اما در سه ماهه انتهایی پیشروی نسبتا کندی دارد. 


  • 9- استراتژی شما برای آزمون‌ها در سال اول و سال دوم چه بود؟

  • سال اول از برنامه راهبردی کانون جدا بودن و این باعث کسب تراز‌های پایین در آزمون‌ها می‌شد.

  • اما در سال دوم برنامه خود را تا حد زیادی با برنامه راهبردی کانون همگام کردم.


  • 10- در صورت تمایل افتخارات علمی یا غیرعلمی خودتون رو بفرمایید.

  • رتبه کنکور هنر در سال ۹۷، در کنکور هنر رتبه ۱۲۳ منطقه ۲ را کسب کردم.


  • 11- درنهایت هر مطلبی که فکر می‌کنید به کیفیت این مصاحبه کمک می‌کند در مورد خودتون بفرمایید.

  • اگر از من بپرسند علت اصلی موفق تر عمل کردن در سال دوم کنکور نسبت به سال اول چه بوده است در پاسخ خواهم گفت: برنامه ریزی صحیح. روش برنامه ریزی صحیح را از ویژه نامه های ۲ هفته یکبار کانون فراگرفتم و ضمن تحقیق های جانبی، برنامه ای اصولی داشتم. فهمیدم که در برنامه ریزی صحیح ،برخلاف تصور عامه که به برنامه ریزی هفتگی و گام به گام میپردازند، ابتدا اهداف بلند مدت مطرح هستند و اهداف میان مدت و کوتاه مدت از تقسیم اهداف بلند مدت حاصل میشوند.

آرین فلاح اسدی
ارسال شده توسط : آرین فلاح اسدی
Menu