فصل تابستان فرصتی برای جبران یا تهدیدی برای آموختن

از میان این امکانات، آزمون‌های برنامه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ زیرا لذّت درس خواندن با برنامه را برای دانش‌آموزانِ سخت‌کوش به ارمغان می‌آورند.

فصل تابستان فرصتی برای جبران یا تهدیدی برای آموختن

شنیدن واژه‌ی تابستان، در ذهن یکایکِ ما تعطیلی مدارس را تداعی می‌کند. تعطیلی برنامه‌ی رسمی آموزش و پرورش، هم فرصتی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا به رفع اشکالات و نقایص خود بپردازند و کاستی‌های سال گذشته را برطرف سازند و هم تهدیدی است از آن حیث که موجبات دوری آنان را از کلاس و درس فراهم می‌آورد.                                                                                    

آن‌چه می‌تواند تابستان را به فرصتی گرانبها و سازنده در راستای بهبود وضعیت تحصیلی، ارتقای معدل دانش‌آموزان و فراهم ساختن راه‌های جبران گذشته مبدّل کند و سایه‌ی تهدیدِ دوری از کلاس و درس را از سر دانش‌آموزان دور سازد، وجود راهکاری است که علاوه بر این‌که دانش‌آموزان را ترغیب می‌کند در کنار بازی و سرگرمی درس‌های گذشته را بخوانند، باعث می‌شود گوشه‌ی چشمی نیز به مباحثی که در سال آینده با آن‌ها مواجه خواهند شد، داشته باشند.     

کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) با بیش از بیست سال سابقه‌ی نوآوری آموزشی و تلاش در جهت فراهم کردن شرایط توسعه‌ی عدالت آموزشی در سراسر کشور با وقوفِ کامل به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان، تابستان را تبدیل به زمانی برای آموختن کرده و درهای دنیای دانایی به روی ایشان گشوده است تا به فراخور استعدادها و توانایی‌های‌شان از امکانات کانونی استفاده کنند.                                                  

از میان این امکانات، آزمون‌های برنامه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ زیرا لذّت درس خواندن با برنامه را برای دانش‌آموزانِ سخت‌کوش به ارمغان می‌آورند. 

بهره‌مند شدن از دریای بی‌کران منافع آزمون‌های برنامه‌ای هیچ راهی جز به همراه داشتن چراغ راه که همان برنامه‌ی راهبردی است، ندارد.                                                                           

برنامه‌ی راهبردی تابستان سه محور دارد: محور اول، درس‌های اختصاصی پیش 1 است که بخش نگاه به آینده برنامه‌ی راهبردی محسوب می‌شود و دانش‌آموزان در پاسخ دادن به این سؤال‌ها مختارند. محور دوم، درس‌های اختصاصی سالِ دوم است که پاسخ‌گویی به این بخش از سؤالات نیز به اختیار دانش‌آموزان است. محورِ سوم، درس‌هایِ عمومی و اختصاصی سالِ سوم است که پاسخ دادن به این بخش از سؤالات اجباری است.                                     

Menu