1- هدفگذاري:
ابزار: دفتر برنامهريزي و جدول هدفگذاري دهدهي
بايدها: پتانسيل خود را بشناسيد.
نبايدها: در هدفگذاري خود ايدهآلنگري نکنيد.
2- ثبت روش
ابزار: کتاب خودآموزي
بايدها: سعي کنيد مانند يک نابغه رفتار کنيد؛ يعني روشهاي موفق خود را در برنامهريزي يا نحوهي خواندن يک درس ثبت کنيد.
نبايدها: تا جايي که ممکن است نکات منفي خود را ثبت نکنيد.
3- تعيين زمان
ابزار: برنامهي راهبردي
بايدها: به برنامهي راهبردي اعتماد کنيد و با برنامهي راهبردي هماهنگ باشيد.
نبايدها: از برنامهي راهبردي جدا نشويد و فصلها را پس و پيش نخوانيد.
4- طبقهبندي اهداف بر اساس اولويت
بايدها: نقاط قوت پايدار خود را شناسايي کرده و آنها را حفظ کنيد.
نبايدها: هيچگاه درس يا فصلي را کنار نگذاريد.
5- توجه به بازخورد برنامه در هر آزمون
ابزار: کارنامهي آزمون
بايدها: برنامهريزي خود را در هر آزمون بازبيني کرده و روشهاي درست را به آن بيفزاييد.
نبايدها: از تغييرهاي بزرگ و تحولهاي بنيادين در روش برنامهريزي خود بپرهيزيد و سعي کنيد تحولات را به آرامي و به طور پيوسته اعمال کنيد.
