لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از چه رشتهای چه رتبهای کسب کردهاید؟
مائده آشفته برآبادی هستم رتبه 1 ریاضی منطقه 3 از خواف.
از چه سالی به کانون آمدید و چه شد که در آزمونهای کانون ثبتنام کردید؟
از سال دوم به کانون آمدم و معرفی دوستان و دبیرانم بود.
مهمترین نتیجهای که کانون برای شما داشت چه بود؟
خودم آزمون دادن را خیلی دوست داشتم چون یک بازیابی خیلی پویاتر از بازخوانی است. بازخوانی یک فعالیت منفعل و فقط تکرار است ولی بازیابی آگاهی را زیاد میکند و نکات جدید را به ما اضافه میکند. من دوست داشتم در آزمونها شرکت کنم و برنامه راهبردی کانون را بررسی کردم و دیدم مسیر موفقیت من می تواند همین برنامه راهبردی باشد.
اگر برنامهی مدرسه با آزمونهای کانون هماهنگ نبود میتوانستید اینها را با هم تلفیق کنید؟
بله سعی میکردم با برنامهی مدرسه تشریحی بخوانم و تستی و مرورش را برای زمانی که مبحث در آزمون میآید بگذارم.
در مورد کمیت و کیفیت مطالعهی خودتان توضیح دهید. اینکه چقدر درس می خواندید و سخت کوش بودید و چقدر ذهن واضح و شفافی داشتید و روشمند درس میخواندید و روشهای دقیقی برای هر درس داشتید؟
در مورد کمیت مطالعه من روزهایی که مدرسه میرفتم 4 و 5 ساعت و روزهایی که منزل بودم 8 و 9 ساعت مطالعه میکردم شاید خیلیها بیشتر از این تلاش کنند ولی من معتقدم تلاشم را در طول زمان کردم چون من از راهنمایی تقریبا به طور جدی درس میخواندم و تست کار می کردم و خیلی جلو بودم در مورد کیفیت هم به نظرم خیلی خوب بود که از سال دوم در آزمونها شرکت میکردم چون روش مطالعهام را در هر درس توانستم پیدا کنم و سال چهارم از نظر روش مطالعه هم هیچ مشکلی نداشتم. مثلا دینی را در سال دوم 27 درصد می زدم ولی با تغییر روش در کنکور 94 درصد زدم. این درس را اول کاملا حفظی میخواندم بعد متوجه شدم باید مفهومی بخوانم، به آیات توجه کردم و ارتباط آیات را با درس بررسی کردم و تست زدم و نکات را استخراج کردم و همانطور که گفتم این درس را در کنکور 94 درصد زدم.
با توجه به اینکه اولین گام برنامهریزی انتخاب کتاب است، شما منابع مطالعاتی خودتان را چگونه انتخاب میکردید؟
با توصیه دوستانم و پشتیبان ویژهام انتخاب می کردم از کتاب زرد عمومی و اختصاصی خیلی راضی بودم. زرد عمومی را از تابستان سال پیش کار کردم و دوبار به طور کامل این کتاب را استفاده کردم یک بار در تابستان و یک بار هم بعد از عید و خیلی زرد عمومی به من کمک کرد چون روش طرح سوالات عمومی را پیدا کردم و مطالعه ام را جهت داد.
در مورد نقش خانواده و کمکهای آموزشی انها در موفقیت خودتان بگویید:
پدرم کارمند است و فوق دیپلم و مادرم خانه دار است خیلی به من کمک می کردند و اگر کمکاری میکردم به من تذکر می دادند در عین حال هم خیلی سخت گیری نمیکردند ولی نظارت داشتند آزمونهایم را با هم بررسی میکردیم و همراهی آنها در روز آزمون خیلی مفید و موثر بود. همچنین محیط منزل را آرام نگه میداشتند تا من بتوانم در آرامش درس بخوانم.
نکته خاصی که بخواهید برای اطلاع دانشآموزان بگویید؟
4 سال است که خواف دارد به طور پشت سر هم رتبه یک رقمی میدهد و معتقدم کسانی که این رتبهها را کسب کردهاند خیلی موثر بودند چون این باور را در من ایجاد کردند که حتی با این امکانات کم هم میتوانم موفق شوم. کسانی که طی 4 سال گذشته از خواف رتبهی تکرقمی کسب کردند عباتند از: مصیب سلیمانی رتبهی 6 تجربی کنکور 91 و سمیه کافی رتبهی 10 منطقه 3 کنکور تجربی 92، نرگس زنگنه رتبهی 1 رشتهی انسانی کنکور 93.
در مورد غیبت در آزمون ها به نظرم دانشآموز هر چقدر هم ناقص درس خوانده باشد یا آماده نباشد خود شرکت در آزمون ها گامی در مسیر یادگیری است و شرکت نکردن مانند این است که یک قدم به عقب برگردیم و یکی از مراحل مطالعهی ما تکمیل نشود. در پایان هم به نظرم توکل به خدا در موفقیتم موثر بوده و به دانشآموزان میگویم نگران نباشید به خدا توکل کنید و اگر تلاش کنید نتیجه میگیرید.
همچنین میخواهم از دوستم خانم زنگنه تشکر کنم من کمی تنبلی میکردم و آخر نیمسال اول افت داشتم و ترازم به 6900 رسیده بود و اراده من ضعیف بود و این که با هم درس می خواندیم خیلی موثر بود و ساعت مطالعهام را خیلی بالا برد.
برای مشاهده ی کارنامه ها در کانون کلیک کنید.
گفتگو: کاظم قلمچی
تهیه و تنظیم
ناهید منجمی
