بارسلونا با مسی نفس کشید

هفته نخست از دور برگشت رقابتهای گروهی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با شکست خانگی منچستر سیتی و پیروزی بارسلونا در خانه آژاکس ادامه یافت.

بارسلونا با مسی نفس کشید
هفته نخست از دور برگشت رقابتهای گروهی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با شکست خانگی منچستر سیتی و پیروزی بارسلونا در خانه آژاکس ادامه یافت.

هفته نخست از دور برگشت رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چهارشنبه شب ادامه پیدا کرد و تیم‌های حاضر در گروه‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم رقابت خود را با یکدیگر برگزار کردند. مشروح اتفاقات هشت بازی برگزار شده به شرح زیر است:

سقوط منچستر سیتی در اتحاد

تیم منچستر سیتی برای اینکه امیدهای خود را برای صعود از گروه E زنده نگه دارد چاره‌ای جز پیروزی خانگی مقابل زسکا مسکو نداشت اما در کمال ناباوری 2 بر یک از این تیم شکست خورد. هنوز دقیقه دوم بازی بود که سیدو دومبیا دروازه میزبان را گشود تا نخستین شوک به من سیتی وارد شود اما یحیی توره در دقیقه 8 کار را به تساوی کشاند. دومیا در دقیقه 34 بار دیگر گلزنی کرد تا نیمه نخست با برتری زسکا خاتمه یابد. در نیمه دوم من سیتی با عصبانیت کار را پی گرفت که حاصل آن اخراج فرناندینیو(70) و یحیی توره(82) از این تیم بود تا شاگردان پیگرینی به قعر جدول سقوط کنند.

در دیگر دیدار این گروه بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانز آره‌نا به مصاف رم رفت. بعد از برد باور نکردنی 7 بر یک باواریایی‌ها در ورزشگاه المپیکو، رمی‌ها به خود آمده بودند تا دست کم در زمین حریف مانع از تکرار نتیجه شگفت‌آور دیگری شوند. مقاوت تیم رم تا دقیقه 38 ادامه یافت تا اینکه ریبری در این لحظه میزبان را پیش انداخت. در نیمه دوم هم ماریو گوتزه(65) بار دیگر برای بایرن گلزنی کرد تا خیال این تیم برای پیروزی و صعود به مرحله بعد راحت شود. رم در مجموعه دو دیدار رفت و برگشت 9 گل از بایرن دریافت کرد. شاگردان گواردیولا از حالا در مرحله بعد هستند.

نتایج دیدارهای گروه E

* منچستر سیتی یک - زسکا مسکو 2
* بایرن مونیخ 2 - رم صفر

جدول رده‌بندی گروه پنجم: 1- بایرن مونیخ 12 امتیاز، 2- رم 4 امتیاز(تفاضل 4-)، 3- زسکا مسکو 4 امتیاز(تفاضل 4-) و 4- منچستر سیتی 2 امتیاز

صعود آژاکس و بارسا

در گروه F تیم بارسای بحران زده شروع خوبی در زمین آژاکس نداشت و دقایق ابتدایی سختی را پشت سر گذاشت اما در دقیقه 36 بود که لیونل مسی روی اشتباه دروازه‌بان حریف با ضربه سر گلزنی کرد تا نیمه نخست با برتری این تیم خاتمه یابد. در نیمه دوم هم بارسا از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کرد و در دقیقه 76 با ضربه مسی روی پاس عرضی پدرو به گل دوم رسید. پنج دقیقه قبل از این گل یول ولتمن از تیم آژاکس اخراج شد. بارسا در نهایت این بازی را 2 بر صفر برنده شد و به مرحله بعد راه یافت.

پاریسن ژرمن صدرنشین این گروه میزبان آپوئل نیکوزیا بود که این تیم را با حساب یک بر صفر شکست داد. ادینسون کاوانی در دقیقه دوم بازی گل نخست را برای تیم پاریسی به ثمر رساند. در ادامه کار توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا این دیدار با همان تک گل خاتمه یابد. پاریسی‌ها از حالا صعود خود را مسجل کرده‌اند.

نتایج دیدارهای گروه F

* آژاکس صفر - بارسلونا 2
* پاریسن ژرمن یک - آپوئل نیکوزیا صفر

جدول رده‌بندی گروه ششم: 1- پاریسن ژرمن 10 امتیاز، 2- بارسلونا 9 امتیاز، 3- آژاکس 2 امتیاز و 4- آپوئل نیکوزیا یک امتیاز

توقف غیرمنتظره چلسی

تیم چلسی که صدرنشینی گروه G را در دور رفت بر عهده داشت در زمین ماریبور به مشکل برخورد و شکست را با تساوی عوض کرد تا یک امتیاز از این مصاف دشوار کسب کند. این تیم نیمه نخست را با تساوی بدون گل پایان برد و در دقیقه 50 بود که آگیم ایبرامی در عین شگفتی دروازه تیم چلسی را گشود. نمانیا ماتیچ در دقیقه 73 گل تساوی را به ثمر رساند. چلسی در دقیقه 85 صاحب یک ضربه پنالتی هم شد که ادن هازاد آن را از دست داد.

اسپورتینگ لیسبون قعرنشین این گروه در دور رفت نیز پذیرای شالکه آلمان بود که این بازی را 4 بر 2 پیروز شد. برای تیم اسپورتینگ در این بازی محمد نبی سر(26)،جفرسون(52)، نانی(72) و اسلام سلیمانی(90) گلزنی کردند. اما برای تیم شالکه اریک چوپو موتینگ(17) و دنیس آیوگو(88) گل زدند.

نتایج دیدارهای گروه G

* ماریبور یک - چلسی یک
* اسپورتینگ لیسبون 4 - شالکه 2

جدول رده‌بندی گروه هفتم:1- چلسی 8 امتیاز، 2- شالکه 5 امتیاز، 3- اسپورتینگ لیسبون 4 امتیاز و 4- ماریبور 3 امتیاز

صعود پورتو

پورتو، تیم صدرنشین گروه H برای اینکه خیال خود را برای صعود راحت کند در زمین تیم بیلبائو تهاجمی ظاهر شد و با دو گل جکسون مارتینز(56) و یاسیان براهیمی(73) به پیروزی رسید تا امتیازاتش را به عدد 10 برساند و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم‌تر کند.

در این گروه شاختار به مصاف باته بوریسوف رفت و 5 بر صفر این تیم را پشت سر گذاشت. داریو سرنا(19)، آلکس تیژرا(48) و لوئیس آدریانو(58، 83 و 90) زننده گل‌های میزبان بودند. در دقیقه 45 هم آنری خاگوش از تیم مهمان اخراج شد تا باته بوریسوف نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر آغاز کند.

نتایج دیدارهای گروه H

* بیلبائو صفر - پورتو 2
* شاختار 5 - باته بوریسوف صفر

جدول رده‌بندی گروه هشتم:1- پورتو 10 امتیاز، 2- شاختار 8 امتیاز، 3- باته بوریسوف 3 امتیاز و 4- بیلبائو یک امتیاز

منبع :

Menu