لیگ برتر به ایستگاه یازدهم خود رسید

هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر درحالی برگزار می شود که داربی اصفهان و بازگشت پرویز مظلومی به عنوان سرمربی مس کرمان از نکات مهم آن به شمار می رود.

لیگ برتر به ایستگاه یازدهم خود رسید

هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر درحالی برگزار می شود که داربی اصفهان و بازگشت پرویز مظلومی به عنوان سرمربی مس کرمان از نکات مهم آن به شمار می رود.

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با یک بازی در روز پنجشنبه و شش بازی در روز جمعه پیگیری می‌شود.

* پرسپولیس – فجرسپاسی

شاگردان علی دایی بعد از شکست پر حرف و حدیث برابر سپاهان خود را آماده می‌کنند تا برابر فجرسپاسی به میدان بروند. بعد از اظهارات تند و تیز علی دایی عیله محسن قهرمانی که منجر به یک سری واکنش‌های مختلف شد، اکنون بازیکنان پرسپولیس می‌خواهند با گذشت از شاگردان یاوری بار دیگر نشان دهند از مدعیان اصلی لیگ محسوب می‌شوند. آنها میثم حسینی را به دلیل اخراج در بازی برابر سپاهان در اختیار ندارند.

از آن سو فجری‌ها که با پیروزی ارزشمند برابر استقلال خوزستان توانسته‌اند از لحاظ روحی روانی خود را آماده کنند، می‌خواهند در تهران پرسپولیس را متوقف کنند تا به طور کامل از بحران خارج شوند.

آخرین بار که بازی این دو تیم با تساوی به پایان رسیده، در آبان ماه سال 87 بوده است و عموما بازی این دو تیم، دیداری زیبا از آب در می‌آید.

روند نتیجه گیری این دو تیم در پنج بازی اخیرشان به شکل زیر است.

هفته ششمهفته هفتمهفته هشتمهفته نهمهفته دهم
پرسپولیسباختبردمساویبردباخت
فجرسپاسیمساویباختمساویمساویبرد

* راه آهن سورینت - داماش

شاگردان ابراهیم‌زاده اصلا در نتیجه گیری خوب عمل نکرده‌اند و حتی در این هفته بارها و بارها این سرمربی خوش نام کشور تا آستانه برکناری از راه آهن پیش رفت اما با حمایت مسئولان باشگاه در سمتش ماندنی شد. او که به تجربه عنایتی بازی قبلی را باخته باید داماش را ببرد وگرنه در بحران قرار می‌گیرد. تیم او این روزها حال خوشی ندارد و البته دقیقا مشخص نیست که برخی تغییرات تیمی ابراهیم‌زاده به چه دلیلی است. مثلا نیمکت نشینی طالب‌لو که مشخص نیست از چه منطقی پیروی می‌کند.

از آن طرف داماشی‌ها این روزها، روزهای خوبی را طی‌ می‌کنند. افشین ناظمی خوب نتیجه می‌گیرد و هفته قبل هم از تراکتورسازی امتیاز گرفت. آنها دو بازی پیاپی خودشان را برده‌اند و حالا به دنبال رساندن این عدد به سه هستند. از آخرین تساوی این دو تیم چیزی حدود 5 سال می‌گذرد و با توجه به شرایط دو تیم، به نظر می‌رسد این طلسم تساوی بازهم ادامه یابد.

راه آهن در این دیدار پیروز قربانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

روند نتیجه گیری پنج هفته اخیر این دو تیم به شکل زیر است.

هفته ششمهفته هفتمهفته هشتمهفته نهمهفته دهم
راه آهنباختباختمساویمساویباخت
داماشبردمساویمساویبردبرد

* ملوان - فولاد

ملوانی ها اعتقاد دارند از تیم هایی هستند که به لحاظ داوری متضرر شده اند. آنها در خانه خوب نتیجه نمی گیرند و چه چیزی بهتر از پیروزی برابر صدرنشین لیگ برتر، در انزلی می تواند آنها را از وضعیت نه چندان خوب فعلی رها کند؟ به عبارت ساده تر ملوانی ها آنقدر انگیزه دارند که با برتری برابر فولاد از لحاظ روحی و روانی خود را ریکاوری کنند و شکلی منسجم تر پیدا کنند. آنها هفته قبل و در تهران موفق شدند از نفت تهران که در قامت یک مدعی ظاهر شده، یک تساوی ارزشمند در تهران بگیرند و هیچ بعید نیست در انزلی برای فولادی ها مشکل ساز شوند.

از آن طرف فولادی ها کاپیتان جوان و خوش آتیه خود، یعنی بختیار رحمانی را در اختیار ندارند و همین مسئله می تواند برای آنها مشکل ساز شود. رحمانی که یک چهارم گل های فولاد به ثمر رسانده می توانست با حضور در این دیدار عصای دست فرکی شود اما حالا سرمربی خوش نام فوتبال ایران باید تیمش را بدون او آماده دیدار با ملوان کند.

فولادی ها که حتی با وجود یک شکست بازهم صدرنشین باقی خواهند ماند، احتمالا در این دیدار به یک امتیاز هم قناعت خواهند کرد.

از تیم ملوان نیز در این دیدار امیرحسین فشنگچی محروم است و سایر بازیکنان این تیم مشکل خاصی برای این دیدار ندارند.

نتایج پنج دیدار اخیر این دو تیم به شکل زیر است.

هفته ششمهفته هفتمهفته هشتمهفته نهمهفته دهم
ملوانباختبردباختمساویمساوی
فولادبردباختبردمساویبرد

* تراکتورسازی – نفت تهران

دو مدعی این دوره رقابت های لیگ برتر درحالی باید در تبریز به مصاف یکدیگر بروند که شاگردان جلالی در تبریز به هیچ وجه آنطور که باید و شاید نتیجه نمی گیرند. آنها موقعیت های زیادی را از دست می دهند و همین امر موجب ایجاد فشار روانی روی تراکتورسازان شده است. از آن سو، شاگردان گل محمدی در دو هفته اخیر موفق به گلزنی نشده اند و اگر می خواهند بار دیگر خود را در قامت یک مدعی نشان دهند، باید از تبریز با دست پر خارج شوند.

یحیی گل محمدی در این دیدار احمد آل نعمه را در اختیار نخواهد داشت و شاید همین امر در فاز دفاعی، آنها را دچار مشکل کند و باید دید گل محمدی برای پوشش این نقیصه دست به چه کاری می زند.

روند نتایج پنج هفته اخیر این دو تیم به شکل زیر است:

هفته ششمهفته هفتمهفته هشتمهفته نهمهفته دهم
تراکتورسازیمساویبردبردمساویباخت
نفت تهرانبردباختبردمساویمساوی

* مس کرمان – گسترش فولاد

پرویز مظلومی نخستین گام خود در مس را باید برابر گسترش فولاد بردارد. این مربی محبوب کرمانی ها آمده تا این تیم قعر جدولی را از بحران خارج سازد و حداقل این تیم را در لیگ برتر ماندگار کند. کاری که سخت بنظر می رسد و باید دید او در نخستین گامش برابر رسول خطیبی و شاگردان جوانش از پس آن بر می آید یا خیر.

مسی ها که فصل را می خواستند با تقوی شروع کنند، پیش از آغاز فصل یاوری را در اقدامی عجیب بجای او آوردند و بعد از یک سری انفعالات عجیب تر، یاوری به فجرسپاسی رفت و حالا مظلومی سرمربی این تیم شده است. کرمانی ها با او خاطرات خوشی مثل سومی لیگ و رفتن به لیگ قهرمانان آسیا دارند و درصدد تکرار این تجربه هستند. آنها با وجود 9 بازی، هنوز بردی را کسب نکرده اند و باید دید مظلومی موفق می شود تا اولین پیروزی را برای آنها به ارمغان بیاورد یا خیر.

از آن سو، گسترشی ها خیلی خوب نتیجه می گیرند و نشان داده اند در هیچ بازی ای آنها را نمی توان از پیش بازنده دانست. شاید انتخاب لقب غیر قابل پیش بینی مناسب تیم رسول خطیبی باشد.

روند نتایج پنج بازی اخیر این دو تیم به شکل زیر است:

هفته ششمهفته هفتمهفته هشتمهفته نهمهفته دهم
مسمساویباختباختباختمساوی
گسترش فولادباختبردمساویباختبرد

* ذوب آهن - سپاهان

داربی اصفهان همواره جذاب بوده است و به معنای واقعی کلمه، غیر قابل پیش بینی از کار در آمده است. ذوب آهنی ها در این دیدار سینا عشوری را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارند و از آن سو، هجمه هفته گذشته علیه داوری سپاهان و پرسپولیس کمی این تیم را در مظان اتهام عمومی قرار داده است. سپاهانی ها که روند رو به رشد خود را چند هفته آی است آغاز کرده اند برای ادامه این روند باید از سد همشهری خود بگذرند. ذوب آهنی که در یک بازی ضعیف برابر گسترش فولاد، هفته گذشته تن به شکست داد و الان آماده است تا برابر سپاهان، جبران مافات کند.

دو مربی کروات فوتبال ایران در نبردی برابر هم ظاهر می شوند که ظاهرا هردو تیم از شرایط خوبی برخوردارند و شواهد حاکی از یک دیدار زیبا دارد.

سپاهانی ها سال گذشته در یک دیدار موفق به شکست چهار بر سه ذوب آهن شدند و در یک دیدار هم با حساب چهار بر صفر همشهریشان را درهم کوبیدند اما در سال 89 که سپاهان عنوان قهرمانی را بدست آورد، در هردو بازی رفت و برگشت برابر ذوب آهن تن به شکست داد.

روند نتایج پنج هفته اخیر دو تیم به شکل زیر است:

هفته ششمهفته هفتمهفته هشتمهفته نهمهفته دهم
ذوب آهنبردبردباختبردباخت
سپاهانبردمساویمساویبردبرد

* استقلال خوزستان – صبای قم

استقلال خوزستان هفته گذشته برابر فجرسپاسی شکست خورد تا بحرانش شدیدتر شود و از طرفی دیگر فجری ها را از بحران در آورد. عبدالله ویسی با وجود ارائه بازی خوب از سوی تیمش، اصلا از لحاظ نتیجه گیری خوب عمل نمی کند و با ادامه این روند احتمالا جایش را به فردی دیگر خواهد داد. از آن سو محمد مایلی کهن با استفاده بجا از تجربه عنایتی، هفته گذشته بازی عقی افتاده را برد تا بلحاظ وضعیت ثباتی، در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

شاگردان ویسی اگر این هفته هم نتوانند در امتیاز گیری موفق عمل کنند، احتمال اینکه در منطقه سقوط قرار بگیرند بالا خواهد بود و به همین دلیل می توان امیدوار بود که یک بازی سراسر هجومی را از این تیم در این دیدار شاهد باشیم.

صبایی ها در این دیدار مجید هوتن را در اختیار ندارند.

روند نتایج پنج هفته اخیر این دو تیم به شکل زیر است:

هفته ششمهفته هفتمهفته هشتمهفته نهمهفته دهم
استقلال خوزستانباختبردمساویباختباخت
صبای قمباختبردباختباختبرد

* برنامه کامل دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران به شرح زیر است:

پنجشنبه 4مهر:

پرسپولیس-فجر شهیدسپاسی، ساعت 17و 20 دقیقه ورزشگاه آزادی

محمدرضا اکبریان – بابک داوری - علی میرزابیگی – جواد شرفی – ناظر: حسین عسگری

جمعه 5مهر:

مس کرمان-گسترش فولاد تبریز، ساعت 17، ورزشگاه امام علی کرمان

سیدمهدی سیدعلی – سعید زارع – حسن یوسفی – علی صفایی – ناظر: هدایت ممبینی

ذوب‌آهن-سپاهان، ساعت 17و 15 دقیقه ورزشگاه فولادشهر

البرز حاجی پور – سعید الوندی – جهانبخش آرمان – جمشید محمدی – ناظر: اسماعیل صفیری

تراکتورسازی-نفت تهران، ساعت 16 و 30 دقیقه ورزشگاه یادگار امام تبریز

امیرحسین زرگر – محمدرضا منصوری – مهدی ناصحی – حمید حاج ملک – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

ملوان-فولاد خوزستان، ساعت 16 و 15 دقیقه ورزشگاه تختی انزلی

محسن ترکی – تورج عیوض محمدی – اسد حاج محمد – رضا عادل – ناظر : حسین خوشخوان

راه‌آهن-داماش، ساعت 16 و 15 دقیقه، ورزشگاه تختی تهران

رسول رهبرفام – رحیم شاهین - سعید آل وردی – بیژن حیدری – ناظر: محمود رفیعی

استقلال خوزستان-صبای قم، ساعت 17و 30 دقیقه، ورزشگاه تختی اهواز

فرشید افشار – مجید ویشگاهی – جلیل شعرانی – محمد رضا فغانی – ناظر: نادر جعفری

منبع :

Menu