گفت‌وگو با رتبه 30 منطقه 1 کنکور تجربی 99: صدرا کمالی علمداری

گفت‌وگو با صدرا کمالی علمداری رتبه 30 منطقه 1 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7379 از شهر تبریز

گفت‌وگو با رتبه 30 منطقه 1 کنکور تجربی 99: صدرا کمالی علمداری

گفت‌وگو با صدرا کمالی علمداری رتبه 30 منطقه 1 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7379 از شهر تبریز


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

من متوسطه اول و دوم را د رمدرسه  تیزهوشان شهید مدنی تبریز گذراندم.

 آمادگی بهتر برای آزمونهای علمی و کنکور و جامعه آماری بالاسبب شد در کانون ثبت نام کنم.

به طور پیوسته از چهارم تا دوازدهم بمدت 9 سال تا همواره در شرایط درس قرار بگیرم و بامطالعه برای آزمونها از فضای درس خواندن خارج نشوم و بابررسی مداوم نتایج بهتر از قبل برای آینده تصمیم بگیرم.

از تراز 7000 به 7590 در سال دوازدهم رسیدم؛ سعی میکردم روشهای بهتری برای نحوه درس خواندن پیدا کنم و از اشتباهات آزمونهای قبلی درس گرفته تکرارشان نکنم و مهمتر از همه پیوستگی در مطالعه و ناامید نشدن تا روز کنکور.2 هفته ای بودن آزمونها چون ما را همیشه در کوران مطالعه و آزمون دادن و یادگیری نواقص احتمالی مطالعه مان قرار میداد تنوع سوالات و طراحان هم خوب بود.

در سالهای پایین تر گاهی بخاطر امتحانات ترم یا آزمونهای معلمان غیبت میکردم ولی در سال آخر در تمام آزمونها حتی هدیه شرکت کردم زیرا دوست داشتم مباحثی را که در آزمون به مشکل میخورم شناسایی کرده آنها را رفع کنم؛والبته مدیریت زمان را در آزمونها تمرین کنم.

من برنامه راهبردی کانون را اولویت قرار میدادم و مباحث آنرا حتما کامل میکردم مباحث مدرسه را هم گذرا و درحد درک مفهوم میخواندم تا در کلاس از آنها سر در بیاورم چون مدرسه ما از کانون خیلی جلوتر بود.

       

                  

کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوت 

دینی: مطالعه چند باره متن کتاب طراحی شمای کلی از هر درس در ذهن بصورت تیتر ها و آیه ها و نکات مهم هر تیتر توجه به آیه وارتباط آن با متن تستهای کلی از سال دهم و یازدهم و دوازدهم نه چند درس محدود؛ از دلایل تسلط من در این درس بود.

شیمی: علت موفقیت م در این درس؛ مطالعه دقیق حفظیات از کتاب و نوشتن نکات آنها در حاشیه خود کتاب درسی، بررسی تیپ بندی شده مسائل و حل انواع سوال از هر تیپ و نحوه پاسخگویی به آن تیپ سوال وحتی فهم تیپ های وقت گیر در یک نگاه و بررسی مفاهیم و حل سوالات شمارشی زیاد بود.

دروس چالشی 

زیست شناسی که از 7 از ده در یازدهم به 9 از ده در دوازدهم رسیدم مطالعه ترکیبی مفهومی متن کتاب و راحت نگذشتن از لغات آن افزایش زدن تستهای استاندارد و دستیابی به نکات پرتکرار از دید طراحان تا با دیدن یک صفحه کتاب نکاتی از آن که در تستها دیده ام در ذهنمان نقش ببندد  البته حل آزمونهای جامع از 3 کتاب در افزایش دید ترکیبی و جمع بندی نکات بسیار موثر است.


منابع مطالعاتی

من از کتاب آبی ریاضی جامع و زیست دوازدهم و زبان جامع و آبی عربی جامع و شیمی دوازدهم استفاده میکردم؛ ریاضی جامع به خاطر تیپ بندی سوالات و درسنامه خلاصه و نکته وار و بررسی نحوه مواجهه با هر تیپ و البته آزمون جامع و سطح دوم در آخر هر فصل از همه بهتر بود.تقریبا از همه کتابهای سه سطحی برای آزمون گرفتن از خود و شناسایی تیپ سوال های سخت و حل سوالات چالشی و علامت دار کردن سوالات مهم و غلط و وقت گیر برای مرور های بعدی عالی بود و مباحثی که در آنها به تسلط نرسیده بودیم را برایمان مشخص میکرد.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

منهفته ای یک بار به سایت کانون مراجعه می‌کردم.صفحه شخصی برای بررسی کارنامه ها و دریافت پاسخنامه برای تحلیل سوال و صفحه مقطع برا دیدن مصاحبه ها و تازه های خبر و نفرات برتراز جذابترین بخش های سایت برای من بودند.

از کارنامه‌های اصلی و اشتباهات برای یافتن نقاط قوت و تحلیل آزمون و رفع نقاط ضعف و کارنامه بازیابی برای مرور نکات مهم آزمونهای یازدهم در سال دوازدهم؛ بیشتر استفاده میکردم.

از مجله ی سرای دانش قسمت‌های  گفت و گو بانفرات برتر و مقالات مشاوره ای را می‌خواندم.مصاحبه با رتبه تک رقمی کنکور ریاضی از روستای ترکمپور بستان آباد همیشه به من انگیزه ی حرکت رو به جلو برای گذر از سختی ها و مشکلات و توکل به خدا را میداد.


خانواده

تحصیلات پدرم دکتری است و ایشان دامپزشک اند.تحصیلات مادرم لیسانس است و ایشان دبیر فیزیک اندتقریبا همه دانش آموزان درس خوان و تلاشگر مدرسه ما به قلم چی میرفتند. قبلا پسر عمه هایم عرفان و حامد کمالی در آزمونها شرکت میکردند که آقا حامد دکتری متالوژی را کسب کردند.


نقش اولیا

مشاوره دادن روحیه و انگیزه دادن فراهم کردن کتابهای مورد نیاز من همراهی در تمام مراحل حتی کمک درسی و انگیزشی در صورت امکان اگر خراب میکردم با هم تصمیم میگرفتیم که با برنامه بهتر آزمون بعد را جبران کنم و مانع ناامیدی یا دلسرد  شدنم از مطالعه میشدند.


یک خاطره‌ی آموزشی از آزمون‌های برنامه‌ای کانون

در آزمون جامع ترم یک 12 آزمون را مطابق میل ندادم اگرچه آزمون خیلی مهمی برایم بود و از همه بیشتر برایش مطالعه کرده بودم و خیلی ناراحت شدم ولی مشاورم به من گفت که آزمونها وسیله ای برای رسیدن به هدف اصلی یعنی کنکور ند و نباید هدف اصلی باشند بلکه باید از اشتباهات آنها برای آینده درس گرفت و 1 روز وقت باارزش خود را برای غصه خوردن و ناراحتی تلف نکرد و محکم تر از قبل ایستادم و با انگیزه جبران برای آزمونهای بعد برنامه ریزی کردم.ادامه البته از آزمونهای آنلاین یاد گرفتم به فکر مقایسه خود با دیگران نباشم و خودم با تلاش و توکل به جلو حرکت کنم و مزد زحماتم را از خدا گرفتم و خودم را با با دیروز خودم مقایسه کردم.

استمرار در مطالعه و تلاش حداکثری از ویژگی های مهم شخصیت اموزشی من است؛ چون هیچ وقت از تلاش دست نکشیدم و روزهای غیر مدرسه اگر توان داشتم تا 14 ساعت در روز هم میخواندم.

افتخارات صدرا

کسب دو رتبه دوم و سوم در استان رشته شعر 2 سال متوالی مدرک خوشنویسی با مداد از انجمن خوشنویسان ایران 3 رتبه برتر کشوری در آزمون بسیج دانش آموزی سالهای هفتم تا نهم

رتبه اول استانی در شعر مقطع متوسطه اول و کسب لوح تقدیر 


روز کنکور و سایر موارد

روز کنکور با توکل به خدا و آرامش وارد حوزه شدم و اصلا استرس به خودم راه ندادم چراکه خیلی تلاش کرده بودم در حالات مختلف آزمون داده بودم و به آزمون دادن در گوشه سالن که کمی هم تاریک است عادت داشتم و به دلم ترس را راه ندادم.در طول حل سوالات در ریاضی به مشکل خوردم اما خودم را نباختم و از سوالات سخت رد شدم تا مرا درگیر خودشان نکنند به عبور از سوالات سخت و وقت گیر عادت داشتم و کنترلم را از دست ندادم و هیچ مشکل بیرونی یا استرس بر من غالب نشد و آرامشم را در حل سوالات تا آخرین لحظه دریافت پاسخبرگ در یک سطح حفظ کردم کنترل و مدیریت آزمون گاه از سواد علمی هم مهمتر است

روش ضربدر و منها برای عبور آسان از سوالات وقت گیر و دشوار کنکور امسال، زمانهای نقصانی برای مدیریت آزمون و تعادل بین دروس مختلف، استراتژی بازگشت برای اولویت بندی حل سوالات دور دوم و سردرگم نماندن در آن از روش های موثر مدیریت زمان برای من بود.

10 دقیقه در دروس عمومی که به حل 5 سوال سخت ادبیات 1 دینی و ریدینگ دوم زبان اختصاص دادم

25 دقیقه اختصاصی که به حل 5 نزده قابل حل تر بین سوالات ریاضی 4 شمارشی زیست 1 وقت گیر فیزیک و 3 وقت گیر فیزیک پرداختم

آقای انصاری فرد رتبه 2 رقمی کشور سال 97 پشتیبان ویژه من بودند. ارتباط صمیمانه ای داشتم و مثل یک دوست مشکلات درسی و برنامه ای و زمانی در آزمونها یم را به ایشان میگفتم و تا حد توان از راهکارها و تجربیاتشان به من منتقل میکردند و من استفاده میکردم از نظر روحی و انگیزشی هم خیلی کمک میکردند.

Menu