گفت‌وگو با رتبه 19 ایثارگر(5درصد) کنکور تجربی 99: رعنا قاسمی

گفت‌وگو با رعنا قاسمی رتبه 19 ایثارگر(5درصد) کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 6849 از شهر خوی

گفت‌وگو با رتبه 19 ایثارگر(5درصد) کنکور تجربی 99: رعنا قاسمی

گفت‌وگو با رعنا قاسمی رتبه 19 ایثارگر(5درصد) کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 6849 از شهر خوی


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

دوران ابتدایی در مدرسه شاهد حاج اسماعیل و دوران متوسطه 1و2 درمدرسه تیزهوشان بودم.

با توجه به اینکه تعداد ریادی ار دوستانم درآزمون های قلم چی شرکت می کردند و فضای رقابتی برنامه ریزی وسوالات خوب کانون تصمیم به ثبت نام در کانون گرفتم.من ازسال دهم به کانون آمدم به طور پیوسته سه سال در کانون حضور داشتم. انگیزه ای که آزمون های کانون به من می داد و همچنین برنامه راهبردی واقعا عالی از عواملی بودند که موجب پیوستگی من در آزمون های کانون بود حضور در کانون باعث می شد من برای هر لحظه ام برنامه ریزی داشته باشم وهرگز حتی در پایان سال کنکور احساس سستی نکنم  در واقع کانون روش صحیح درس خواندن را به من آموخت.من در سال دهم با تراز 6600 شروع کردم و رفته رفته با یادگیری روش صحیح درس خواندن توانستم ترازم را افزایش بدهم. به نظر من مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانونبرنامه رهبردی است؛چون باتوجه به برنامه راهبردی می توانستم در تمام طول سال تحصیلی برنامه ریزی صحیح داشته باشم و ضمن وقت گذاشتن برای مباحث جدید مروری هم بر مباحث قبلی داشته باشم.

در کل سه سال حضورم 3یا چهار بار غیبت داشتم که به دلیل بیماری بود اما درسال دوازدهم به دلیل اهمیتی که دارد غیبتی نداشتم و در همه آزمون ها چه حضوری و چه غیر حضوری شرکت کردم.

معمولا برنامه کانون از برنامه مدرسه کمی جلوتر بود وقتی طبق برنامه راهبردی می خواندم مروری هم بر مباحث قبلی داشتم و اینگونه مشکلی پیش نمی امد گاهی هم از برنامه راهبردی عقب می ماندم که سعی می کردم برای آزمون بعدی جبران کنم

                  

کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوت 

ریاضی: ابتدای کار باید از دبیرانم تشکر کنم که تدریس عالی داشتند و من معمولا بخش عمده مطلب را سر کلاس متوجه می شدم سپس جزوه معلم را برای جلسه بعد کامل می خواندم و تست ها را با دقت ریادی می زدم در پایان اگر مشکلی داشتم رفع اشکال می کردم.

فیزیک: دوباره باید ازدبیرانم تشکر کنم به دلیل تدریس عالی شان در درس فیزیک ضمن اینکه سر جلسه در تمرکز زیادی داشتم به کتاب درسی توجه ویژه ای داشتم و تمام تمرین ها را به طور دقیق کار می کردم همچنین تست هایی کار می کردم که در مشابه آنها در کنکور های قبل مطرح شده بود.

دروس چالشی

زیست: درسی بسیار چالشی برای من بود بااینکه وقت زیادی می گذاشتم درصد خوبی کسب نمی کردم در اینجا باید از دبیرانم خانم زمانی و به ویژه خانم نوتاج تشکر کنم با تدریس عالی آنها و راهنمایی هایشان توانستم روش مطالعه ویژه خودم درصد خوبی کسب کنم من در این در ابتدا کتاب درس را به طور کامل مطالعه می کردم سپس تست ها را به صرت تک به تک کار می کردم توجه ویژه ای به نکات تست ها داشتم و هر چهار گزینه را بررسی می کردم و نکات را در کتابم حاشیه نویسی می کردم درصورت لزوم درسنامه را به صورت روزنامه وار می خواندم.


منابع مطالعاتی

در دو سال اول از دفتر برنامه ریزی کانون استفاده نمیکردم اما در سال دوازدهم این کار برایم حیاتی بود و به طور اشکاری تاثیر ان را دیدم و حتما توصیه می کنم دانش اموزان دفتر برنامه ریزی را جدی بگیرند دفتر برنامه ریزی عاملی اصلی بود که کمک می کرد نقاط ضعف و کم کاری هایم را کشف کنم و انهارا جبران کنم.من از کتاب آبی ریاضی استفاده می کردم و به نظرم سوالاتش واقعا خوب بود چون توجه ویژه ای به کتاب درسی و سوالات کنکور سال های قبل داشت.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

من هر دو هفته یک بار بعد ازمون و وقت ها استراحتم به سایت کانون مراجعه می‌کردم.صفحه شخصی –صفحه مقطع وگفت و گو با دانش اموزان برتر برایم جذابترین بخش های سایت بودند.  صفحه شخصی مرا با نقاط ضعف و قدرتم اشنا می کرد در صفحه مقطع از نظر دوستانم درباره سوالات و برنامه ریزی کانون مطلع می شدم و گفت و گو با دانش اموران برتر به من انگیزه خاصی می داد و می توتنستم از روش های انها برای برطرف کردن ضعف هایم استفاده کنم.

بین کارنامه های جعبه ابزار کارنامه بیشتر از کارنامه اصلی ازمون استفاده میکردم چون اطلاع دقیقی از وضعیتم در هر درس به من می داد و من با نکات ضعف و قدرتم اشنا می شدم همچنین وضعیت من با هم ترازهایم و بقیه دانش اموزان کانون مقایسه می شد.

من قسمت‌های گفت وگو با قهرمانان پیشرفت و دانش اموزان برتر مجله ی سرای دانش را می‌خواندم.

گفت و گو با قهرمانان پیشرفت را یکی از اصلی ترین عوامل موفقیتم می دانم خودم را جای انها می گذاشتم و سعی می کردم اشتباهات انها را تکرار نکنم و ازتجربیات مفیدشان نهایت بهره را ببرم.


خانواده

تحصیلات پدرم لیسانس مدیریت است و مادرم لیسانس دبیری زیست شناسی اند و هردو فرهنگی اند.یک برادر بزرگتر دارم که4سال کانونی بودند و الان مشغول تحصیل در رشته دبیری تربیت بدنی هستند. در مدرسه ما بیشتر دانش اموزان از هر سطحی زرنگ تا متوسط در کانون شرکت داشتند.


نقش اولیا

مادر و پدرم اصلی ترین نقش را در پیشرفت من داشتند با تمام توان حمایتم می کردند و من خود را موظف می دانم تا زحماتشان را جبران کنم هر چند که این کار نشدنی است مادرم در همه زمینه ها حامی من بودند اگر قسمتی از مسیر را اشتباه می رفتم به من تذکر می دادند پیگیر ازمون های من بودند به خاطر من در خانه می ماندندو سعی می کردند مرا از حاشیه ها به دور نگه دارند پدرم حامی روحی من بودند و همیشه مرا حمایت کردند و رفت و امد های من به مدرسه بر عهده ایشان بود.


یک خاطره‌ی آموزشی از آزمون‌های برنامه‌ای کانون

در یکی از ازمون های جمع بندی نتیجه بسیار متفاوتی از نتیجه دلخواهم گرفتم ولی اجازه ندادن ان نتیجه در من سستی ایجاد کنم و با قاطعیت تمامی سوالات ازمون را بررسی و به طور دقیق اشکالاتم را بر طرف کردم که توانستم در ازمون بعدی بهترین نتیجه سه سال حضورم در کانون را بگیرم که بسیار به نتیجه کنکور مشابهت داشت.

سخت کوشی و نا امید نشدن مهم‌ترین ویژگی شخصیت آموزشی من است؛دیگران هم مرا به سخت کوشی می شناسند من در طول سه سال تحصیلم تلاش بسیار زیادی کردم با وجود اینکه بیشتر اوقات نتیجه دلخواهم را نگرفتم هر گز نا امید نشدم و بیشتر از قبل تلاش کردم که در نهایت نتیجه تمام زحماتم در طول سه سال را در کنکور گرفتم.


روز کنکور و سایر موارد

روز کنکور استرس کمی داشتم که در پایان ازمون بیشتر شد ولی خوشبختانه توانستم انرا کنترل کنم متاسفانه حوزه برگزاری بسیار نا منظم بود و در طول ازمون فقط 10 دقیقه سکوت بود اما باتوجه به اینکه قبلا پیش بینی کرده و شرایط را در ازمون های سه روز یکبارم شبیه سازی کرده بودم توانستم جلسه کنکور را اداره کنم.

از روش‌های مدیریت زمان ضربدر و منها،زمان های نقصانی واستراتژی برگشت در جلسه‌ی کنکور استفاده کردممهم ترین عامل موفقیت من استفاده از زمان ها نقصانی استراتژی بر گشت و ضربدر و منها بود چون باعث شد زمان کم نیاورم و به تمام سوالاتی که بلد بودم پاسخ بدهم و تعداد غلط هایم را تا حد زیادی کاهش دهم.20دقیقه زمان اضافی در دروس عمومی ذخیره کردم که بیشتر برای ادبیات و زبان وقت گذاشتم 50 دقیقه زمان اضافی در دروس اختصاصی کسب کردم که بیشتر در درس شیمی و فیزیک زمان گذاشتم.

Menu