گفت‌وگو با رتبه 21 منطقه 1 کنکور تجربی 99: مهتاب محمد زمانی

گفت‌وگو با مهتاب محمد زمانی رتبه 21 منطقه 1 کنکور تجربی 99 با ماینگین تراز 7304 از شهر اصفهان

گفت‌وگو با رتبه 21 منطقه 1 کنکور تجربی 99: مهتاب محمد زمانی

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با مهتاب محمد زمانی رتبه 21 منطقه 1 کنکور تجربی 99 با ماینگین تراز 7304 از شهر اصفهان


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

من در دبستان نوید و راهنمایی امام صادق  و دبیرستان فرزانگان امین 2 تحصیل کرده ام.

خواهر من که هم اکنون در رشته داروسازی اصفهان تحصیل میکند در دوران دبیرستان در ازمونها شرکت میکرد آن موقع من هفتم بودم و در ازمونها شرکت کردم تا به او انگیزه دهم.من از سال هفتم به مدت 6 سال در ازمونهای کانون شرکت میکردم و حضورم در متوسطه دوم پیوسته بود  زیرا من میدانستم غیبت کردن چه ضرر هایی به دانش اموز وارد میکند به همین علت غیبت نمی کردم.در اولین ازمونم تراز 6800 را کسب کردم در سال نهم تراز 7000 در سال دهم به 7300 رسیدم در سال دوزاهم به 7800 یا 8000هم کسب کردم دلیل اصلی پیشرفت من اشنایی با اقای علیرضا دیانی رتبه 11 کنکور 98 بود که تمامی روش های مطالعه را در اختیار من قرار دادند و باعث کسب بهترین تراز های من در سال کنکور ایشان بودندمهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون نظم ان است اینکه در هر دوهفته ازمونی با جامعه اماری بالا برگزار میشود و میتوانیم خود را با بقیه بسنجیم بسیار عالی است.

تنها غیبت های من در متوسطه اول بود و تنها علت آن بازیگوشی یا ترس از ازمون بود ولی در سال های 10 و 11 و 12 هیچ غیبتی نداشتم و در تمامی ازمونها شرکت میکردم تا خود را بسنجم حتی در بدترین شرایط و بدترین حالت سرماخوردگی.

برنامه راهبردی با برنامه مدرسه مان تقریبا هماهنگ بود شاید در بعضی دروس جلوتر که سعی میکردم خودم پیش خوانی کنم و به سراغ تست های کتابهای کمک درسی ام بروم این برنامه کانون بود که باعث شد در سال کنکور کمترین استرس به من وارد شود و مطمئن باشم به تمامی ازمونها میرسم و در نهایت کنکور را درست جمع بندی میکنم برنامه راهبردی در بعضی قسمت ها به دانش اموز اختیار داده است مثلا در انتخاب زوج درس های دهم و یازدهم که من باتوجه به نتایج ازمونهای تابستان تصمیم گرفتم یازدهم را انتخاب کنم.


کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوت 

شیمی: من در این درس ابتدا کتاب را مطالعه میکردم سپس به خواندن درسنامه و زدن تست ها از ساده به سخت می پرداختم مهم ترین کار من نوشتن تمام نکات تست ها داخل کتابم بود که باعث شد در ماه های جمع بندی یک دور همه انها را مرور کنم.در اخر شب 20 دقیقه حفظیات را مرور میکردم و 20 دقیقه به حل مساِل سخت می پرداختم.

عربی: برای خواندن قواعد وقت زیادی میذاشتم قواعد درسنامه کتاب هایم را خلاصه میکردم تست  های زیادی را کار میکردم در سال دهم در درس عربی ضعیف بودم ولی پس از ان در سال 12 هر روز هفته عربی می خواندم هر شب به مدت 20 دقیقه درک مطلب کار میکردم در سال 12 نزدیک های کنکور سرعت من در این درس به شدت بالا بود به طوری که توانستم 25 سوال کنکور را در 6 دقیقه پاسخ بدهم.

درس های چالشی

زیست: سال دهم یکی از تصورات اشتباه من تنها تنها تنها تمرکز روی متن کتاب بود و به زدن تست زیااد نمی پرداختم سال اخر این مشکل را برطرف کردم و سعی کردم به نحو بهتری نکته در بیاورم روش مطالعه این درس را از یکی از رتبه برترای شهرمون پرسیدم و ایشان به من کمک خیلی زیادی کردند ایشان گفتند ابتدا باید کتاب روزنامه وار خوانده شود سپس درسنامه سپس تست های کتابهای کمک اموزشی و نکته تمامی تمامی تست ها یادداشت شود

ادبیات: یکی از مشکلات اصلی من تست های قرابت بود علت اشتباه من آن بود که تنها به خواندن معنی بیت های درست گزینه میپرداختم ولی در سال 12 متوجه شدم تمام بیت هارا باید عمیقا یاد بگیرم


منابع مطالعاتی

من از دفتر برنامه ریزی استفاده میکردم ؛ مهم‌ترین ویژگی دفتر برنامه‌ریزی من مهم ترین ویژگی ان داشتن یک برنامه حجمی بود که در ان تمامی تست ها را می شمردم و انها را به 14 روز دو هفته تقسیم میکردم.

به نظر من کتاب ابی فیزیک و عربی عالی است به دلیل اینکه تست های فوق مفهومی فیزیک را از ساده به سخت و سخت تر تقسیم کرده است و تمامی فعالیت های کتاب درسی را نیز به صورت تست مطرح کرده است و اشکالات علمی و چاپی این کتاب خیل کم است.من از تمامی کتب 3 سطحی ها استفاده کردم و علت آن به دلیل حجم کم و پوشش همه مطالب برای دوران جمع بندی عالی است.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

من هر روز یک بار به سایت کانون مراجعه می‌کردم.گفت و گو با رتبه های برتر برایم جذابترین بخش سایت بود؛ به علت اینکه در بعضی از انها نکات بسیار خوب و مفیدی گفته میشود بسیار به من انگیزه خواندن میداد اینکه انها به هدفشان رسیده اند و گاهی از سختی های راه میگفتند که همه سختی هارا تحمل کرده اند و یا توکل انها به خدا چه قدر مفید بوده به من روحیه خوبی در سال 12 داد

به نظر من کارنامه اصلی ازمون مهم ترین کارنامه است؛زیرا دارای اطلاعات خوبی درمورد تعداد غلط و رتبه ما در کشور و در شهر و حتی درصدهایمان که در مقایسه با دیگران چه جور بوده مثلا من فیزیک را در یکی ازمونها حدود 60 درصد پاسخ دادم خیلی ناامید شدم ولی دیدم به همان 60 تراز 7500 داده متوجه شدم فیزیک سخت بوده و 60 برای ان ازمون عالی بوده است.

من در سایت کانون کامنت میذاشتم بیشتر در مورد پاسخگویی به سوالات بچه ها در عصر جمعه وقت برای کامنت گذاشتن داشتم .

قسمت‌ گفت و گو با رتبه های برتر مجله ی سرای دانش خیلی جذاب و مفید بود و به من انگیزه خواندن می داد گاهی انها از افت هایشان در سال کنکور میگفتند که کاملا طبیعی است و من با خواندنش انرژی میگرفتم.مصاحبه با ساراهمتی رتبه 1 کنکور 94 یکی از موثر ترین مصاحبه بود.


خانواده

تحصیلات پدرم مترجمی زبان است ؛ ایشان  رییس بانک تجارت هستند.تحصیلات مادرم کارشناس ارشد مامایی  و ایشان مامای بهداری شرکت نفت هستند.یک خواهر دارم که اکنون دانشجوی داروسازی دانشگاه اصفهان است او از سال دوم دبیرستان در کانون شرکت میکرد او در کنکور سال 95 شرکت کرد متاسفانه به دلیل چند روش غلط در سال 96 دوباره کنکور داد و موفق شد.

در مدرسه ما تقریبا همه کانونی بودند افرادی مثل من و یکی از دوستانم به دلیل انگیه بالا و فکر کردن به هدفمان از سال دهم در کانون  به طور جدی شرکت کردیم و ولی بقیه افراد از سال 12 یا 11.


نقش اولیا

پدر مادرم همواره به من روحیه می دادند مادرم با هر رفتاری در سال کنکور من کنار می امد او فشاری که روی من بود را درک میکرد پدرم همواره نیازهایم را برایم تامین میکرد هر دو در حفظ ارامش من خیلی موثر بودند در بسیاری از ازمونها افت میکردم به شدت ناراحت میشدم دلیل افت کردن من تنها بی دقتی سر جلسه و یا خستگی بیش از حد بود در دوران کرونا انگیزه من به شدت افت کرد دیگر دوست نداشتم رتبه برتر شوم صرفا برای دانشگاه و قبولی در پزشکی درس میخواندم در ان زمان مادرم به من روحیه داد تا هدف اصلی ام را فراموش نکنم.


مهم ترین ویژگی آموزشی من این است که اگر هدفی را در نظر بگیرم که برایم مهم باشد حاضرم هر کاری برایش بکنم و از جان  مایه بگذارم تمام سختی هارا حتی به قیمت جان میخرم من دختری باراده و پرتلاش هستم.

من در سال سوم دبستان جهشی خواندم در ان زمان به کمک خواهرم در تابستان حدود 2 ماه کل سوم دبستان را تمام کردم در ازمون هوش ویژه کودکان رتبه یک شدم در ازمون سمپاد مدارس رتبه 1 و 2 منطقه و 24 کشوری را کسب کردم.


درصد هایی که در کنکور سراسری کس کرده ام:

ادبیات:70.7         عربی:94.7       دینی:87.7        زبان: 58.7

زمین شناسی:54.7     ریاضیات:74.5    زیست:83.1       فیزیک:78.2      شیمی:78.7


روز کنکور و سایر موارد

روز کنکور به دلیل استرس بیش از حد 1و نیم ساعت زودتر به جلسه رفتم من استرس زیادی داشتم چون چندتا از دوستانم روز قبلی به کنکور ریاضی رفتند و بسیار متعجب از جلسه بیرون امدند من با اقای علیرضا دیانی روز قبل کنکور مشورت کردم ایشان خودشان رتبه 11 شدند در سال 98 به من تاکید کردند شیمی اگر هم سخت بود من میتوانم جواب دهم و البته تاکید کردند که اگر سخت باشد به امید درصد 100 نباشیم و 90 هم رضایت کننده است ترتیب دروس را با ایشان مشورت کردم و ایشان تایید کردند در جلسه کنکور من تنها فرصت گذاشتن 35 دقیقه روی شیمی را داشتم ولی مجبور شدم 60 دقیقه روی آن بمانم.

از زمان های نقصانی ‌ مدیریت زمان در جلسه‌ی کنکور استفاده کردم.این روش به من خیلی کمک کرد از انجا که از قبل میدانستم کنکور امسال 8 و نیم برگزار میشود من ساعت مچی دستم را به نیم ساعت قبل برگرداندم زیرا من در خانه قبل از کنکور حدود 65 کنکور ازمایشی زماندار تمرین کردم در ذهنم بود که مثلا ساعت 10 و نیم باید روی سوال 255 باشم وقتی نیم ساعت کنکور با تاخیر برگزار شد چون ساعتم را عقب کشیده بودم دچار مشکلی نشدم.در درس های عمومی 15 دقیقه در اختصاصی 25 دقیقه اضافه اوردم.

پشتیبان ویژه من خانم شیرین شهسواری رتبه 14 کنکور 97 بودند.


*** جهت مشاهده مطالب تخصصی رشته انسانی می توانید به طور روزانه به صفحه اینستاگرام رتبه های برتر رشته تجربی و کانال تخصصی کنکور تجربی در تلگرام مراجعه کنید ***

امیرحسین عبرت بین
ارسال شده توسط : امیرحسین عبرت بین
Menu