گفت‌وگو با رتبه 9 منطقه 3 کنکور تجربی 99 : علیرضا ایمان پرور

گفت‌وگو با علیرضا ایمان پرور رتبه 9 منطقه 3 کنکور تجربی 99 با میانگین 7598 از شهر تنکابن

گفت‌وگو با رتبه 9 منطقه 3 کنکور تجربی 99 : علیرضا ایمان پرور

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با علیرضا ایمان پرور رتبه 9 منطقه 3 کنکور تجربی 99 با میانگین 7598 از شهر تنکابن


پدرم فوت شده است و مادرم نیز لیسانس الهیات و معارف اسلامی دارد و  دبیر است.

من در مقطع ابتدایی در مدرسه غیردولتی سروش۲ و در متوسطه اول و دوم در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی تحصیل میکردم. دانش اموزان دیگر مدارسه ما هم به کانون می آمدند از انواع مختلف دانش اموزان چه سطح بالا چه سطح پایین.


اهمیت کانون و برنامه راهبردی

به خاطر آزمون های خوب کانون، جامعه آماری بالا و برنامه راهبردی دقیق آن در کانون ثبت نام کردم.

من از کلاس چهارم به مدت ۹سال به طور پیوسته در آزمون ها شرکت کردم و دلیل حضور مداومم عقب نماندن از برنامه و پیشروی همراه با کانون بود.

در دبستان میانگین ۶۷۰۰ به بالا داشتم که همین میانگین در متوسطه اول هم بود و در متوسطه دوم به بالای ۷۰۰۰ رسید و مهمترین عامل پیشرفتم برنامه ریزی مناسب است.

به نظرم مهم ترین ویژگی آزمون های کانون  این است که برنامه راهبردی مناسبی دارد چون به من کمک میکرد تا برنامه ای دقیق برای خودم بچینم و درس ها را گام به گام جلو بروم.

در هیچ یک  از آزمون های کانون غیبت نداشتم حتی در سال پایانی دلیلش هم این بود اگر غیبت میکردم از برنامه عقب می افتادم و جبرانش سخت میشد. به یاد دارم در یکی از آزمونها با وجود بارش برف و سرمای هوا به آزمون کانون رفتم تا غیبت نداشته باشم و از برنامه کانون عقب نیفتم.

برای برنامه ریزی نیز بیشتر به برنامه قلم چی اهمیت میدادم تا برنامه مدرسه چون مدرسه امکان داشت در دروس مختلف عقب یا جلو باشد و مطابق برنامه قلم چی برای خودم برنامه ۲هفته ای مینوشتم.


کلکسیون روش مطالعه دروس

ریاضی اولین نقطه قوت من بود در این درس  ابتدا درسنامه کتاب کمک درسی رو میخواندم تا با فرمول ها و مفاهیم آشنا شوم سپس تست های باسطح پایین تر و به صورت آموزشی کار میکردم در نهایت تست های با سطح بالا و سنجشی کار میکردم تا به سطح تسلط کامل برسم.

شیمی نیز یکی دیگر از نقاط قوتم بوداین درس را  به۲قسمت حفظی و محاسباتی تقسیم میکردم و ابتدا مطالب حفظی رو از روی کتاب درسی دقیق مطالعه میکردم و سپس تست هایش را میزدم بعد سراغ محاسبات میرفتم فرمول ها رو یاد میگرفتم و بعد تست های محاسباتی میزدم.

در مقابل درس زبان درس چالش برانگیز من بود. در این درس ضعف داشتم خصوصا در درک مطلب و کلوز تست ولی هرشب این ۲ موضوع را مطالعه کردم و کار کردم و در این درس پیشرفت کردم.

در عربی نیز چالش داشتم برای این درس  روشم را به موضوعی خواندن تغییر دادم و ترجمه را جدا و قواعد را جدا میخواندم و هر روز درک مطلب عربی کار کردم تا در این درس پیشرفت کنم.


ابزار  کانونی

 از میان کتب پیمانه ای از کتاب  آبی پیمانه ای شیمی استفاده کردم.

من بیشتر از خدمات سایت کانون و مجله سرای دانش استفاده میکردم و تقریبا هفته ای یکبار به سایت سرمیزدم.

مفید ترین بخش سایت برای من صفحه شخصی بود چون اطلاعات و کارنامه هایم در آن بود و همینطور صفحه مقطع چون مطالب درسی مفید در آن وجود داشت و مصاحبه با رتبه های برتر چون با مطالب جدید و مفید و روش های جدید و متفاوت آشنا میشدم.

من بیشتر از کارنامه اصلی استفاده میکردم چون اطلاعات کامل کارنامه ام در آن بود و کارنامه پروژه ای چون به تفکیک پروژه ها عملکردم را ارزیابی میکردم.

گاهی هم در سایت کانون کامنت میگذاشتم که این کامنت ها بیشتر در خصوص پرسش و پاسخ درباره مطالب درسی با سایر دانش آموزان بود.

تمام مطالب مجله سرای دانش را نیز با دقت مطالعه میکردم. و مصاحبه با رتبه های برتر سال های گذشته برایم بسیار مفید و تاثیرگذار بودند. 


نقش اولیا

مادرم شرایط تحصیل را فراهم کرد و محیط خانه برایم محیط آرام بود هم چنین به من دلگرمی و روحیه میداد و زمانی که افت میکردم به من امید میداد تا روحیه‌ام کاهش نیابد و با قدرت ادامه دهم.

مهمترین ویژگی آموزشی من داشتن برنامه دقیق و حساب شده برای رسیدن به موفقیت هست و اگر تعریف از خود نباشد من را به تواضع و فروتنی میشناسند چون همیشه سعی میکنم غرور نداشته باشم و خود را از دیگران برتر نبینم.


تجربه روز کنکور سراسری

روز کنکور برایم روز پر استرسی بود به طوری که نتوانستم صبحانه کامل بخورم در خود جلسه هم در دروس عمومی در زمان بندی به مشکل نخوردم و طبق برنامه ام جلو رفتم ولی در دروس اختصاصی با توجه به سطح سوالات ریاضی از انچه تصور میکردم ۵ دقیقه بیشتر شد ولی در زیست جبران کردم و در مجموع ۱۵ دقیقه اضافه اوردم که به زمین شناسی و استراتژی بازگشت اختصاص دادم.

در جلسه کنکور نیز از استراتژی بازگشت و زمان های نقصانی استفاده کردم و برایم مفید بود.

استراتژی بازگشتم به این صورت بود که در عمومی ۱۵ دقیقه اضافه آوردم که ابتدا به زبان و سپس ادبیات اختصاص دادم در اختصاصی هم ۱۵ دقیقه که به سوالات وقتگیر ریاضی و فیزیک اختصاص دادم.


*** جهت مشاهده مطالب تخصصی رشته انسانی می توانید به طور روزانه به صفحه اینستاگرام رتبه های برتر رشته تجربی و کانال تخصصی کنکور تجربی در تلگرام مراجعه کنید ***

امیرحسین عبرت بین
ارسال شده توسط : امیرحسین عبرت بین
Menu