گفت‌وگو با رتبه 8منطقه 2 کنکور تجربی99: فاطمه السادات میربقایی

گفت‌وگو با فاطمه السادات میربقایی رتبه 8منطقه 2 کنکور تجربی99 از شهر یزد با میانگین تراز 7626 از شهر یزد

گفت‌وگو با رتبه 8منطقه 2 کنکور تجربی99: فاطمه السادات میربقایی

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با فاطمه السادات میربقایی رتبه 8منطقه 2 کنکور تجربی99 از شهر یزد با میانگین تراز 7626 از شهر یزد


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

من دوران  دبستان را در مدرسه بعثت و دبیرستان را در مدرسه فرزانگان سپری کردم.

جامعه آماری بالای آزمونهای کانون که باعث ایجاد حس رقابت بیشتر در من میشد و مرا به تلاش بیشتر وامیداشت سبب شد در کانون ثبت نام کنم. در دو پایه یازدهم و دوازدهم به مدت دو سال به صورت پیوسته کانونی بودم.اولین ترازم 7502 بود که بسیار مرا امیدوار کرد اما بعد از آن تراز هایم افت داشتند تا اینکه سعی کردم با برنامه ریزی بیشتری درس بخوانم و بیشتر به درس زیست اهمیت بدهم زیرا در این درس مثل درسهای محاسباتی قوی نبودم و از مطالعه آن احساس خوبی نداشتم اما سعی کردم درس را برای خودم جذاب کنم و به دلیل اهمیت بالایش در کنکور به آن بی توجه نباشم

در نظر من مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون سوالات خوب و باکیفیت از طراحان مختلف با دیدهای متفاوت و جالب و جامعه آماری بالای آزمونها است.

من تنها 4 غیبت در ازمونهای کانون داشتم آن هم به دلیل اینکه نتوانسته بودم خودم را برای آزمون آماده کنم البته برای من خیلی پیش آمده که در آزمونها شرکت کردم در حالی که کاملا آماده نبودم اما وقتی آمادگی ام کمتر از60 درصد بود شرکت نمیکردم. گاهی هم به دلیل افت تراز در چند آزمون پیاپی در یک آزمون شرکت نمیکردم تا آن روز جمعه برای افزایش تراز در آزمون بعدی برنامه ریزی و نواقصم در چند آزمون پیشین را بررسی کنم.درباره هماهنگی مدرسه و برنامه راهبردی؛ سعی میکردم اگر مدرسه عقب تر هست با مدرسه پیش بروم اما اگر مدرسه جلوتر بودبا برنامه آزمونها خودم را هماهنگ میکردم اما در سال تحصیلی همیشه برنامه مدرسه برایم در اولویت بود تا درسها را به خوبی یاد بگیرم.


کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوت فاطمه

فیزیک: معلم بسیار خوبی داشتیم که درس را به خوبی به ما یاد میدادند و راه های جالب و ابتکاری ایشان برایم بسیار سودمند بود و خودم هم این درس را بسیار دوست دارم و از مطالعه آن بسیار لذت میبرم البته در دوازهم به دلیل اینکه فکر میکردم در این درس بسیار قوی هستم کمتر آنرا مطالعه میکردم و بیشتر به مطالعه زیست میپرداختم و بعد از مدتی افت کردم اما بعد از عید وقت مناسبی برایش گذاشتم و در کنکور هم نتیجه خوبی گرفتم.


درس های چالشی 

ادبیات: این درس برای من شاید سخت ترین درس بود و همیشه با آن مشکل داشتم اما با مبحثی تست زدن و وقت بیشتری برای این درس گذاشتن درصدم را افزایش دادم

زیست: در این درس مثل درسهای محاسباتی قوی نبودم و از مطالعه آن احساس خوبی نداشتم اما سعی کردم درس را برای خودم جذاب کنم و به دلیل اهمیت بالایش در کنکور به آن بی توجه نباشم و به کتاب و دقیق خواندن کتاب بیش از تستها اهمیت دهم و نکاتش را یادداشت میکردم که همین نوشتن در یادگیری ام بسیار موثر بود. البته که در این درس راهنمایی های معلمان دلسوزم و دقیق بررسی کردن نکات کتاب توسط آنان برایم بسیار اثربخش بود و نقش کلیدی داشت.


منابع مطالعاتی

من از دفتر برنامه ریزی کانون استفاده میکردم زیرا به کمک آن میتوانستم بفهمم زمان واقعی درس خواندنم در هر روز چقدر بوده است.

کتاب آبی پیمانه ای زیست دوازدهم تنها کتاب آبی بود که از آن استفاده کردم.کتابهای سه سطحی فیزیک، ریاضی و شیمی یازدهم و دوازدهم ، سوالات چالشی و داشتن درصد مراجعه به سوالات و درصد پاسخ درست به هر سوال در کنار آن مهمترین ویژگی این کتاب است.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

من  دو هفته یکبار برای بررسی آزمون یک بار به سایت کانون مراجعه می‌کردم.در بررسی آزمونها از بخش کلاسور ارزیابی استفاده میکردم و چند وقت یکبار کارنامه پنج نوع درس و در دوره بعد امتحانات ترم از کارنامه اشتباهات استفاده کردم .از کارنامه اصلی برای بررسی آزمون بیشتر استفاده کردم.

از خواندن گفت و گوها با رتبه برترها در مجله سرای دانش  لذت میبردم و آنان را با یکدیگر مقایسه میکردم.



نقش اولیا

رفت و آمدها بسیار کمتر شده بود. البته به صفر نرسیده بود. پدر و مادرم شرایط خانه را برای درس خواندن مهیا می کردند.( پدرم تلویزیون خیلی کم تماشا می کردند یا اینکه با صدای کم می دیدند و تقریبا سعی می کردند که محیط خانه ساکت باشد)  کتابهای مورد نیازم را تهیه کردند. پشتیبانی روحی و صحبتهای آنها به من انگیزه می داد تا بیشتر تلاش کنم و نتایج بهتری بگیرم. بعد از آزمونها پاسخ های اشتباهم را یک بار برای مادر یا خواهرم می گفتم تا اشتباهات را دیگر تکرار نکنم. درس های دهم را با خواهرم که دو سال از من کوچکتر است مرور می کردم و همین باعث می شد تا نکاتی را که از سال دهم فراموش کرده بودم برایم یادآوری شود. اگر در آزمونی افت تراز داشتم ؛به من امید می دادند و از من می خواستند آزمون را بررسی کنم تا اشتباهاتم را  دوباره تکرار نکنم. همیشه می گفتند در آزمون شرکت کرده ای که خودت را محک بزنی.


مهم‌ترین ویژگی شخصیت آموزشی من؛ امیدوار بودن و سخت کوشی است.

در سال  نهم در خوشنویسی سوم استان شدم و در دبستان در احکام و خوشنویسی رتبه میگرفتم.


روز کنکور و سایر موارد

روز کنکور از آنچه تصور می کردم بهتر بود و همه چیز مطابق برنامه هایم پیش رفت. 

از روش‌های مدیریت زمان ضربدر و منها ، زمان‌های نقصانی ، استراتژی بازگشت  در جلسه‌ی کنکور استفاده کردم.من نزده ها را با دایره و شکدار ها را با خط علامت گذاری میکردم. همه روش های مدییریت زمان واقعا موثر و مهم بودند.

من در عمومی ها 15 دقیقه و در اختصاصی ها 35 دقیقه به ترتیب دفترچه پیش رفتم.


پشتیبان ویژه من خانم زهرا نامور که رتبه 5 منطقه 3  و 30 کنکور 98  بودند.

رابطه بسیار خوبی داشتیم مثل یک خواهر به سوالات من پاسخ  می دادند و راهنمایی ها و مشاوره های ایشان در موفقیت من مثمر ثمر بوده است.


*** جهت مشاهده مطالب تخصصی رشته تجربی می توانید به طور روزانه به صفحه اینستاگرام رتبه های برتر رشته تجربی و کانال تخصصی کنکور تجربی در تلگرام مراجعه کنید ***

امیرحسین عبرت بین
ارسال شده توسط : امیرحسین عبرت بین
Menu