گفتوگو با جعفر زمانی تکمه رتبه 9 ایثارگر (5درصد) کنکور تجربی99 با میانگین تراز 7527 از شهر خوی
حضور در کانون، آزمونهای برنامهای و برنامهی راهبردی
من اول تا سوم ابتدایی را در مدرسه شاهد حاج رهنمون و چهارم تا ششم را در مدرسه شهیدین کربلایی خلیلی گذراندم.امادگی برای کنکور سراسری سبب شد در کانون ثبت نام کنم.پنجم وششم در کانون ثبت نام کردم و از نهم حضورم در کانون پیوسته بود برنامه ریزی و عدم دوری از مطالعه از دلایل اصلی ثبت نام من بود. اولین تراز من در سال دهم۶۷۴۵ بود ؛ مطالعه بیشتر و یافتن روش های کارامد مطالعه باعث پیشرفت تراز من شد.از نظر من مهمترین ویژگی آزمونهای برنامهای کانون ؛برنامه منظم ازمونها است زیرا باعث پیوستگی و مرور منظم مطالب می شود.من سال دهم دو غیبت و یازدهم یک غیبت داشتم. دوازدهم بدون غیبت بودم.سال دهم بدلیل عدم حضور در شهر و در یازدهم بدلیل فوت یکی از عزیزان غیبت کردم. سال دوازدهم خواستم از درس و مطالعه و برنامه دور نشوم به همین دلیل غیبت نکردم .اگر در مدرسه از برنامه راهبردی عقب بودیم خودم مطالعه میکردم و به برنامه میرسیدم سعی میکردم برای هر روز هفته بخش هایی مشخص کنم و طبق ان عمل کنم تا به بودجه بندی برسم و بیشتر در هفته اول مطالعه میکردم ولی هفته دوم تست زدن برای افزایش تسلط بیشتر مدنظرم بود.
کلکسیون روش مطالعه
درس فیزیک و زیست 3 از نقاط ضعف من بودند و درس ادبیات و دینی از دروس چالشی برایم محسوب میشدند.
منابع مطالعاتی
من از دفتر برنامهریزی استفاده میکردم چون باعث میشد بیشتر خود را در رابطه با مطالعه بشناسم و اشنایی با خود میزان بازده و تلاش برای افزایش ان باعث بهتر شدن من میشد.
از کتابهای سه سطحی فیزیک و شیمی استفاده میکردم علت آن داشتن سوالات نکته دار و دشوار بود.
اطلاعرسانی (سایت کانون، مجلهی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه
در بین ابزار اطلاع رسانی کانون من از سایت استفاده میکردم و هفته ای دوسه بار به آن سر میزدم و گاهی اوقات در پاسخ به سوالات کامنتی هم میگذاشتم.جذاب ترین قسمت سایت کانون برایم صفحه شخصی و گفت وگوها بود ؛زیرا میتوانستم از تجربیات انها استفاده و بیشتر با روشهای پربازده اشنا شوم و اینکه این گفت وگو ها به من انگیزه میداد.از بین کارنامه ها ، از کارنامه اصلی بیشتر استفاده کردم زیرا میتوانستم عملکرد خودرا درهر ازمون بدقت بررسی کنم.
من قسمتگفت وگو با نفرات برتر و دانش اموزان برتر مجله ی سرای دانش را میخواندم و گفت وگو با اقای رستگار رحمانی از تاثیرگذار ترین مصاحبه ها برایم بود.
خانواده
پدرم فوق دیپلم است و بازنشته بانک اند.مادرم هم دیپلمه و خانه دارند.من دوخواهر ویک برادر دارم. دوخواهرم سه سال کانونی بودند؛یکی روانشناسی دانشگاه ازاد تبریز و دیگری لیسانس حسابداری سراج تبریز دارند. هرنوع دانش اموز اعم از درسخوان کم تلاش یا با انگیزه در ازمونهای کانون شرکت میکردند.
نقش اولیا
پدرو مادرم ازلحاظ درسی اجازه دادند مستقل باشم و لی از لحاظ عاطفی و روانی تمام خانواده به من کمک کردند اگر در آزمونی افت تراز داشتم ؛ سعی میکردند نقاط قوتم در ان ازمون را برایم یاداوری کنند و به من امید میدادند.
مهمترین ویژگی شخصیت آموزشی من این است که دوست دارم به طور مستقل و خودم مطالب را یاد بگیرم ؛ اطرافیان من را به امیدوار بودن میشناسند؛ زیرا سعی میکنم درلحظه برای هدفم تلاش کنم واین به من امید مضاعفی میدهد.
روز کنکور و سایر موارد
رعایت پروتکل ها کار را کمی سخت کرد ولی با ان کنار امدم. بله برخلاف تصورم درس ریاضی برای من وقت گیر بود وسعی کردم براحتی از روی سوالات وقت گیر و در مرحله اول عبور کنم.
از روشهای مدیریت زمان هدف گذاری و استراتژی بازگشت در جلسهی کنکور استفاده کردم.
مؤثرترین روش برایم استراتژی بازگشت بود ؛زیرا توانستم درصدم رادر برخی دروس حدود ۵ الی ۱۰ درصد بالا ببرم.در دروس عمومی ۱۵ دقیقه و در دروس اختصاصی حدود ۲۳۰ دقیقه برای دور دوم زمان اوردم. سپس به ترتیب به دروس زیر مراجعه کردم
دروس عمومی: ادبیات عربی زبان دینی
دروس اختصاصی:شیمی زیست ریاضی فیزیک
پشتیبان ویژه من اقای امیری مطلق ۱۷ منطقه ۳بودند.
ارتباط من با ایشان کار امد بود و از عملکردشان راضی بودم.
