امیرحسین عبرت بین: گفتوگو با علیرضا چلابیان رتبه 2 کشوری کنکور انسانی 99 با میانگین تراز 8039 از شهر آمل
* گروه برترهای کانون *
تحصیلات پدرم لیسانس است و فرهنگی میباشد.
مادرم نیز دیپلم دارد و خانه دار است.
من یک خواهر 8 ساله نیز دارم.
من در مقطع ابتدایی در دبستان امام رضا ( ع ) ، متوسطه اول را در دبیرستان طالب آملی و متوسطه دوم را در دبیرستان تیزهوشان( سمپاد ) تحصیل کردم . تقریبا همۀ دانش آموزان مدرسه ما کانونی بودند و بیشتر آن ها درسخوان بودند.
اهمیت کانون و برنامه راهبردی
ایجاد انگیزه و مشوق بودن در مطالعه بیشتر و حس رقابت از عواملی بود که باعث شد من کانون را انتخاب کنم.
من از یازدهم تا پایان دوازدهم به مدت 2 سال به صورت پیوسته در آزمون ها شرکت کردم و علت این مداومتم ایجاد انگیزه و حس رقابت بود.
به نظرم مهم ترین ویژگی آزمون های کانون در پیوستگی و تداوم در دروس است.
برای برنامه ریزی ابتدا در طول هفته درس های پایه دوازدهم را که به مدرسه میرفتیم مطالعه میکردم و در پایان هفته درسهای پایه اول و دوم را مطالعه میکردم و سعی میکردم تلفیقی از برنامه کانون و برنامه خودم را داشته باشم.
کلکسیون روش مطالعه دروس
ریاضی نقطه قوت من بود. علاقه به این درس و البته قوی بودن در پایۀ این درس باعث میشد در این درس قوی باشم و بعد با مطالعه از کتاب و کتاب کار آبی قلم چی ، این نقطه قوت را حفظ کردم.
تاریخ و جغرافیا دیگر نقطه قوت من بود. به خاطر علاقه به این درس، در آن قوی بودم و بیشتر از کتاب درسی و تست های طبقه بندی شده استفاده میکردم.
درس زبان یکی از دروسی بود که در آن با چالش مواجه بودم، برای تقویت خود بیشتر ریدینگ و کلوز و معانی لغت را کار میکردم و کم کم توانستم در این درس به سطح مورد نظر برسم.
منابع مطالعاتی کانونی
من از دفتر برنامه ریزی استفاده میکردم چرا که باعث میشد مطالعه ام نظم و برنامه داشته باشد.
من کتاب ریاضی ، علوم و فنون و ادبیات آبی کانون را داشتم. بهترین آن ها ریاضی بود چون بسیار دقیق و ساده مطالب را بیان میکرد.
از کتاب های علوم و فنون ، ریاضی و جغرافیا سه سطحی نیز استفاده کردم. و به نظرم مهم ترین ویژگی آن ها در برداشتن سطوح سخت سوالات بود.
ابزار های کانونی
من بیشتر از امکانات سایت کانون استفاده میکردم . و بیشتر بعد از آزمون ها برای دیدن نتایج و تحلیل آزمون به سایت سر میزدم.
مفید ترین بخش های سایت هم برای من کارنامه ها و انواع آن ها ، روش های مطالعه نفرات برتر و مجله آزمون ها بود.
من از کارنامهی اصلی آزمون ، کارنامهی هدفگذاری ، کارنامهی 5 نوع درس و کارنامهی اشتباهات استفاده میکردم. بیشترین استفاده ام از کارنامه اشتباهات بود به جهت تحلیل آزمون و رفع اشتباهات احتمالی ام.
من بیشتر قسمت های مجله را مطالعه میکردم. و بیشتر مصاحبه با نفرات برتر و روش مطالعۀ آن ها و میزان و ساعت مطالعه آنها برایم اثرگذارتر بود. چون بیشتر به من انگیزه و حس رقابت میداده است.
نقش اولیا
پدر و مادرم خیلی به عنوان مشوق و پشتیبان زحمت کشیدند. آن ها سعی میکردند که محیط امن و آرامی برای مطالعه مهیا کنند و بیشتر اوقات به من دلداری و دلگرمی میدادند.
تلاش و پشتکار فراوان و توکل به خدا بارز ترین ویژگی شخصیتی من است. اطرافیانم نیز من را با خصوصیت بیشتر درس خواندن و مفید بودن میشناسند.
تجربه روز کنکور
کنکور برایم خیلی پر استرس بود ولی سعی کردم خودم را کنترل کنم.
در جلسه کنکور هم از تکنیک زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردم. در دروس عمومی وقت زیادی نداشتم ولی در اختصاصی ها وقت اضافی خود را به درس ریاضی اختصاص دادم.
آقای عرفان میرزایی رتبه 6 منطقه2 پشتیبان ویزه من بودند ، ارتباط خوب و دوستانه ای با ایشان داشتم و ایشان مثل یک دوست و برادر بزرگتر به من روحیه میداد و خود کمک شایانی به من نمودند.
*** جهت مشاهده مطالب تخصصی رشته انسانی می توانید به طور روزانه به صفحه اینستاگرام رتبه های برتر رشته انسانی و کانال تخصصی کنکور انسانی در تلگرام مراجعه کنید ***
