امیرحسین عبرت بین: گفتوگو با علی انصاری رتبه 3 کشوری کنکور ریاضی 99 با میانگین تراز 7677 از شهر مشهد
پدرم لیسانس کشاورزی دارد و هم اکنون کارمند داروسازی ثامن است.
مادرم نیز فوق تخصص عفونی دارد و در حال حاضر پزشک متخصص عفونی میباشد.
من یک خواهر بزرگتر هم دارم.
دوره دبیرستان و راهنمایی را در مدرسه هاشمی نژاد 1 که تیز هوشان است سپری کردم. در دبیرستان دو سال مدال نقره در المپیاد کامپیوتر کسب کردم..
در مدرسه ما اکثریت دانش آموزان عضو کانون بودند و در آزمون ها شرکت میکردند.
یکی از علت های حضور من در آزمون های کانون نیز حضور حداکثری همکلاسی های من در آزمون ها و ایجاد حس رقابت بود.در آزمون کانون همه نوع دانش آموز از ضعیف تا قوی نیز مشارکت داشتند.
اهمیت برنامه راهبردی و کانون
از آنجایی که اطرافیان و دوستانم در کانون عضو بودند انگیزه و عاملی شد که من هم در کانون ثبت نام کنم و مهمترین دلیل برای ثبت نام من در آزمون های کانون نیز جامعیت آماری بالای دانش آموزان در آزمون های کانون است.
من از سال دوازدهم در کانون ثبت نام کردم و در تمامی آزمون ها مشارکت داشتم.
مهمترین ویژگی آزمون های کانون از نظر من برنامه های جامع آزمون های کانون است که به دانش آموز ، امکان برنامه ریزی درست را می دهد و باعث میشود که درس ها سر وقت و به موقع، در بازه های زمانی دو هفته ای جمع بندی شود.
من در سال دوازدهم در تمام آزمون ها حضور داشتم. و فقط در یک آزمون پاسخبرگم گم شد و غیبت ثبت شد.
از آنجایی که معلم های مدرسه با برنامه آزمون های کانون هماهنگ بودند و با برنامه های کانون درس ها را تدریس می کردند، راحت تر میتوانستم خود را با آزمون های کانون تطبیق و هماهنگ کنم و از این بابت مشکلی نداشتم.مهمترین راه برای شخصی سازی همگام شدن با کلاس درس بود.
کلکسیون روش مطالعه دروس
حسابان، هندسه و گسسته نقاط قوت من بودند.؛ من در دو سال اول دبیرستان در المپیاد ریاضیات گسسته(رشته کامپیوتر) شرکت کرده بودم و رتبه دوم را هم کسب کردم ،به همین جهت این درس نقطه قوتم بود و آمادگی بالایی در این درس داشتم. در درس هندسه نیز سعی کردم سوالات با سطح دشواری بالا را بسیار حل کنم و مهمترین دلیل نقطه قوت من در این درس زدن تست تعداد بالا بود.
برای درس حسابان هم مهمترین ویژگی درسی من عدم نگاه به پاسخنامه بود و آنقدر تمرین و ممارست میکردم تا بتوانم سوال را حل کنم و با حل تست تعداد بالا در این درس توانستم حسابان را به نقطه قوت خود تبدیل کنم.
درس فیزیک نیز دیگر نقطه قوت من بود. من در درس فیزیک همان روش ریاضی را داشتم و به پاسخنامه به هیچ عنوان نگاه نمی کردم و سعی میکردم همواره این نکته را رعایت کنم هر چند در بعضی موارد که به جواب نهایی نمی رسیدم و یا جواب من با جواب مولف فاصله داشت، از لحاظ روحی به هم می ریختم. مهمترین فاکتور من در قوی بودن درس های ذکر شده انجام تست تعداد بالا بود.
در مقابل در درس دین و زندگی به دلیل عدم اختصاص وقت کافی من با چالش زیادی روبه رو بودم. (به دروس عمومی اوایل وقت کمی اختصاص میدادم)اما از یک جایی به بعد با تصویر سازی و ارتباط برقرار کردن با خط به خط درس ها توانستم به درصد لازم و مطلوب خود دست پیدا کنم.
در درس ادبیات نیز با این مشکل عدم اختصاص وقت کافی مواجه بودم اما به مرور با ارتباط مطلوب برقرار کردن باقرابت معنایی و انجام تست زیاد توانستم مشکل خود را در این درس مرتفع کنم.
منابع مطالعاتی کانونی
من از کتاب فیزیک 3 سه سطحی استفاده می کردم و به نظرم مهمترین ویژگی این کتاب سطح سوالات نسبتا دشوار و تعداد تست کم در این کتاب است.
ابزار های کانونی
من بیشتر از خدمات سایت کانون استفاده میکردم و هر دو هفته یکبار برای دیدن کارنامه آزمون به سایت کانون مراجعه می کردم.
مفید ترین بخش سایت برای من صفحه شخصی بود و برای دیدن کارنامه آزمون به صفحه شخصی مراجعه می کردم .
از بین کارنامه ها نیز برای تحلیل و مشاهده اشتباهات از کارنامه اصلی استفاده می کردم و اشتباهات خود را از کارنامه اصلی متوجه میشدم و بررسی میکردم و در یک دفتر شخصی خود این اشتباهات و نکات را یادداشت میکردم
تاثیر گذار ترین مصاحبه برای من مصاحبه با همکلاسی بنده آقای غفاریان بود. از آنجایی که با ایشان همکلاس بودم این مصاحبه برای من با اهمیت و جذاب بود و آن را بطور کامل مطالعه کردم.
نقش اولیا
قبل از تعطیلی مدارس و کرونا ازصبح تا ظهر را در مدرسه بودم و از ظهر تا شب را در کتابخانه به درس خواندن مشغول بودم . شرایط خوب و بستر مناسب برای درس خواندن مرا در خانه محیا می کردند تا بتوانم با تمرکز به درس خواندن بپردازم.
اگر در آزمونی افت تراز داشتم خانواده به من دلگرمی میدادند. و مرا به ادامه مسیر و عدم خستگی سوق می دادند.
حفظ روحیه در شرایط سخت؛ بارزترین ویژگی شخصیت آموزشی
چون به سوالات بدون نگاه کردن به پاسخنامه جواب میدادم وقتی به سوالاتی میرسید که نمی توانستم حل کنم خسته و مایوس می شدم اما بعد از کمی استراحت و موزیک گوش دادن دوباره با این مشکل کنار میامدم و مسئله را به نحو احسنت حل میکردم. مهمترین نکته حفظ روحیه در شرایط سخت بود.
تجربه روز کنکور
سخت ترین بخش کنکور برای من خواب شب بود که خیلی بد خواب شده بودم و خواب کمی داشتم و باعث شد روز آزمون کمی خسته باشم با این وجود توانسته بودم استرس خود را کنترل کنم و استرس زیادی نداشتم.
در جلسه هم از تکنیک ضربدرمنها استفاده کردم و دور سوالهای وقت گیر علامت زدم برای برگشت مجدد و سوالات وقت گیر را مشخص کردم تا در صورت امکان به سوالاتی که امکان حلش هست مجدد برگردم.
